AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Hei. Jeg ble født i India. Mine biologiske foreldre bor i India. Jeg har to eldre brødre der. Jeg var nummer tre ei jente. Siden min onkel (broren til mor) ikke hadde mulighet til å få eget barn og han og kona hadde veldig lyst på barn, så ble jeg adoptert bort til onkel og kona som også er mine foreldre nå. Vi bor i Norge. I mellomtiden ble det iskaldt forhold mellom foreldre i Norge og foreldre i India slik at jeg ble også oppdratt til å mislike biologiske foreldre i India. I nesten 15 år snakket jeg ikke med dem. De kom helt til Norge men jeg nektet å møte dem. Nå som jeg er 16 så forstår jeg at ting ikke er sort og hvitt. Jeg har ikke lov til å møte biologiske foreldre men jeg var nylig i Sveits hos besteforeldre. Der fikk jeg møte biologiske foreldre i skjul fra foreldre i Norge. Mine biologiske foreldre skjelvet av lykke og gråt. Jeg følte å få enorm kjærlighet og omsorg. Det er noe jeg har savnet. De vil at jeg skal flytte til India for alltid. De sier jeg må bare komme på besøk til India en gang og de vil overbevise meg. Det føles veldig godt å ble skjemt bort og få så mye oppmerksomhet. De er veldig rike folk og jeg kan se for meg at jeg får all oppmerksomheten, kjærlighet, stort hus og tjenere. På en annen side vil det være svik mot foreldre i Norge selv om jeg føler de ikke har gitt meg ekte kjærlighet. De har vært veldig fraværende. Jeg tror de har brukt meg som redskap for å hevne mot biologiske foreldre. Far i Norge har også slått meg i sinne når han var full. Han er topp direktør i utenlandsk firma, og mot det samme, så de har ikke prioritert meg. De fikk også plutselig sønn etter at de adopterte meg. Det er ikke lett å tilpasse livet i India, men de har egne lukkede samfunn, såkalte gated community, med store hus, tjenere, elite skoler. Hva ville du ha gjort? Skriver her fordi spennende se hva andre ville ha gjort. Anonymkode: 0012b...e3a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Du er bare 16år og kan uansett ikke flytte uten at dine (juridiske) foreldre godkjenner det. Dine biologiske foreldre valgte å beholde guttene og adoptere bort jenta. Stort rødt flagg🚩 Anonymkode: 70514...cfd 20 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er bare 16år og kan uansett ikke flytte uten at dine (juridiske) foreldre godkjenner det. Dine biologiske foreldre valgte å beholde guttene og adoptere bort jenta. Stort rødt flagg🚩 Anonymkode: 70514...cfd Trådstarter her: Som 16 år er jeg oppegående og klarer å ta valg. Hvem kunne liksom stoppe meg? Politiet kan vel ikke sette meg i fengsel.. Anonymkode: 0012b...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trådstarter her: Som 16 år er jeg oppegående og klarer å ta valg. Hvem kunne liksom stoppe meg? Politiet kan vel ikke sette meg i fengsel.. Anonymkode: 0012b...e3a Foreldrene dine vil selvsagt etterlyse deg og kreve deg utlevert fra India. Og nei, som 16åring kan du ikke ta slike valg uten samtykke fra dine foreldre Anonymkode: 70514...cfd 16 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Trådstarter her: Som 16 år er jeg oppegående og klarer å ta valg. Hvem kunne liksom stoppe meg? Politiet kan vel ikke sette meg i fengsel.. Anonymkode: 0012b...e3a Dine juridiske foreldre kan hente deg hjem. Barnevernet vil bli involvert. Vent til du er ferdig med vgs i det minste. Anonymkode: 25d60...e02 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 jeg ville ventet til jeg ble 18 år, for da er du myndig og kan gjøre mer hva du vil enn nå. Men ja jeg ville blitt hos de biologiske foreldrene. Anonymkode: c2eef...48a 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Hvordan får du visum til India uten foreldres samtykke? Det var nok en grunn til at dere møttes i Sveits. Anonymkode: 74adb...1f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 Du må vente til du er 18. Ellers risikerer du bare trøbbel. Anonymkode: 11088...c4c 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan får du visum til India uten foreldres samtykke? Det var nok en grunn til at dere møttes i Sveits. Anonymkode: 74adb...1f7 Møttes i Sveits fordi jeg besøkte besteforeldre som bor der, altså foreldre til biologisk mor og far i Norge. Jeg har hørt at indiske myndigheter har støttet indiske foreldre i lignede saker. Biologiske foreldre har advokater på saken. Så akkurat dette vil ikke være så veldig stor hindring. Anonymkode: 0012b...e3a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Så hva gjør du hvis de tar fra deg passet og gifter deg bort til en fetter som voldtar og slår deg? Anonymkode: 74adb...1f7 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Møttes i Sveits fordi jeg besøkte besteforeldre som bor der, altså foreldre til biologisk mor og far i Norge. Jeg har hørt at indiske myndigheter har støttet indiske foreldre i lignede saker. Biologiske foreldre har advokater på saken. Så akkurat dette vil ikke være så veldig stor hindring. Anonymkode: 0012b...e3a Dine foreldre bor i Norge og du er norsk. Og du har ikke engang besøkt dem i India…. STOR risk å ta! Anonymkode: 70514...cfd 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Møttes i Sveits fordi jeg besøkte besteforeldre som bor der, altså foreldre til biologisk mor og far i Norge. Jeg har hørt at indiske myndigheter har støttet indiske foreldre i lignede saker. Biologiske foreldre har advokater på saken. Så akkurat dette vil ikke være så veldig stor hindring. Anonymkode: 0012b...e3a Dine biologiske foreldre er de som har skapt deg, ergo bor de i India og ikke i Norge... Anonymkode: 84c08...091
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hva gjør du hvis de tar fra deg passet og gifter deg bort til en fetter som voldtar og slår deg? Anonymkode: 74adb...1f7 Morsom du, de er normale folk. Og i hinduisme er fetter og kusine som bror og søster.. Anonymkode: 0012b...e3a 3
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Dine biologiske foreldre er nærmest som fremmede for deg. Jeg sier ikke at du ikke skal flytte tilbake, men jeg vil råde deg til å bli godt kjent før du tar en slik drastisk avgjørelse. Det er ikke sikkert at det ville vært det beste for deg. Kanskje du vil få det bedre i Norge, hos dine norske foreldre. Eller kanskje du vil få det bedre i India. Det avhenger helt av relasjonen, og det avhenger av at du kan bli kjent med dine biologiske foreldre og at det er et samarbeid mellom dere som fungerer. Du kan ikke bare flytte ned uten at det er nøye gjennomtenkt. Og du må bli kjent med dem først. Du kan ikke bare flytte til noen du ikke kjenner. For selv om hun er moren din, er hun fremdeles en fremmed med så lite kontakt i alle disse årene. Dere må bli kjent på nytt, først. Det er i alle fall mitt råd. Bli kjent. Se om kontakten er god. Har dere det fint sammen? Det kan godt hende at det er riktig for deg å flytte tilbake. anskje det er riktig for deg, men bruk tid. Tid på å bli kjent. Møt dem. Snakk. Ikke bare flytt ned. Du får uansett ikke flyttet før du er 18 år, men bruk disse årene godt til å bli kjent før du fatter en endelig avgjørelse. Uansett hva du lander på, så vil du alltid måtte leve med valget ditt. Følg hjertet, men også fornuften. Ikke kast deg ut i noe uten å overveie det nøye. Det er ditt liv det er snakk om. Et liv som skal være godt. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 Beklager, men du høres ut som en naiv bortskjemt tenåring i trass som tror du skal flytte fra dine "slemme" foreldre som stiller krav og heller flytte inn til dine rike foreldre (som ga deg bort som om du var en uønsket kattunge!!!) der du tror du skal få leve prinsesselivet. De biologiske foreldrene dine valgte å beholde sine verdifulle sønner, og ga bort deg, den overflødige og minst verdifulle. Ikke kast bort livet ditt på dette tullet. Anonymkode: 67c8d...641 7 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 Tvillingsjel skrev (20 minutter siden): Jeg er ikke adoptert (foreløpig), men jeg har ikke vokst opp hos mine biologiske foreldre. Jeg kom til nåværende mamma og pappa før fylte 3 år. Min biologiske mor, særlig, har alltid ønsket å få meg tilbake, men det hun aldri har forstått er at det for meg ville vært som å flytte inn til en fremmed. I tillegg til traumene, som gjør det fullstendig uaktuelt med kontakt, har det vært ett eneste møte, det også traumatisk, med henne på 18 år. Jeg kjenner henne ikke. Nå kan ikke situasjonen vår sammenlignes for øvrig, da det siste jeg ønsker er å dra tilbake til mine biologiske foreldre. Men det jeg synes er litt sammenlignbart er den påfallende lite kontakten gjennom mange år. Dine biologiske foreldre er nærmest som fremmede for deg. Jeg sier ikke at du ikke skal flytte tilbake, men jeg vil råde deg til å bli godt kjent før du tar en slik drastisk avgjørelse. Det er ikke sikkert at det ville vært det beste for deg. Kanskje du vil få det bedre i Norge, hos dine norske foreldre. Eller kanskje du vil få det bedre i India. Det avhenger helt av relasjonen, og det avhenger av at du kan bli kjent med dine biologiske foreldre og at det er et samarbeid mellom dere som fungerer. Du kan ikke bare flytte ned uten at det er nøye gjennomtenkt. Og du må bli kjent med dem først. Du kan ikke bare flytte til noen du ikke kjenner. For selv om hun er moren din, er hun fremdeles en fremmed med så lite kontakt i alle disse årene. Dere må bli kjent på nytt, først. Det er i alle fall mitt råd. Bli kjent. Se om kontakten er god. Har dere det fint sammen? Det kan godt hende at det er riktig for deg å flytte tilbake. For min del ville det vært fullstendig uaktuelt. Brutte bånd, traumer, ingen kontakt. Vi er fremmedgjorte. Har ingenting til felles. Sklidd fra hverandre. Masse såre følelser. Å rippe opp i det hadde bare ødelagt meg enda mer. Men det trenger ikke å være din historie. Kanskje det er riktig for deg, men bruk tid. Tid på å bli kjent. Møt dem. Snakk. Ikke bare flytt ned. Du får uansett ikke flyttet før du er 18 år, men bruk disse årene godt til å bli kjent før du fatter en endelig avgjørelse. Uansett hva du lander på, så vil du alltid måtte leve med valget ditt. Følg hjertet, men også fornuften. Ikke kast deg ut i noe uten å overveie det nøye. Det er ditt liv det er snakk om. Et liv som skal være godt. Trådstarter her, takk Anonymkode: 0012b...e3a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager, men du høres ut som en naiv bortskjemt tenåring i trass som tror du skal flytte fra dine "slemme" foreldre som stiller krav og heller flytte inn til dine rike foreldre (som ga deg bort som om du var en uønsket kattunge!!!) der du tror du skal få leve prinsesselivet. De biologiske foreldrene dine valgte å beholde sine verdifulle sønner, og ga bort deg, den overflødige og minst verdifulle. Ikke kast bort livet ditt på dette tullet. Anonymkode: 67c8d...641 Hei. Trådstarter her. I følge biologiske foreldre ga de meg bort siden de synes så synd på mine foreldre i Norge. De har absolutt ikke dårlig jentesyn, bare så det er klart. Anonymkode: 0012b...e3a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Trådstarter her. I følge biologiske foreldre ga de meg bort siden de synes så synd på mine foreldre i Norge. De har absolutt ikke dårlig jentesyn, bare så det er klart. Anonymkode: 0012b...e3a De syntes så synd på dem at de ga bort et barn? Men så gadd de ikke å holde kontakt med verken dem eller sitt eget barn? Høres ut som om følelser ikke stikker så veldig dypt hos disse menneskene. Anonymkode: be249...f06 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 Er det vanligere i indisk kultur å gi bort barn til barnløse søsken? For meg er det en veldig fremmed tanke Anonymkode: e47ef...bda 9 2 2
Akryl Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De syntes så synd på dem at de ga bort et barn? Men så gadd de ikke å holde kontakt med verken dem eller sitt eget barn? Høres ut som om følelser ikke stikker så veldig dypt hos disse menneskene. Anonymkode: be249...f06 Hei Enig Endret 2. juli 2022 av Akryl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå