Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med barn i småskolealder og lever dermed et liv med noen begrensninger når det kommer til å være spontan på kveldstid.

For et års tid siden fikk en av mine beste venninner en ny venninne gjennom bhg til det ene barnet hennes. Oftere og oftere ble planene hennes lagt med den nye venninnen, og nå kan jeg ikke huske sist vi møttes uten at jeg tok initiativ til det. Snap på snap og jeg er verken invitert eller inkludert på noe som helst måte.

Jeg nærmer meg 40 år, og er i utgangspunktet trygg på meg selv og takler ensomheten stort sett fint. Men i kveld igjen har de samlet seg flere venninner, de jeg brukte å være med, bare at nå er det hun nye som er invitert. Ikke så mye som et pip. 

Det har vært lignende situasjoner, feks i juletider, da svarte jeg noe sånt som "så koselig det ser ut, blir gjerne med en gang!"

Hva tenker dere? Er vennskapet vårt gjennom 17 år over?

Anonymkode: e59aa...d48

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik med min beste venninne også. Føler meg ute i kulden, når vi treffes sitter hun ofte på mobilen eller prøver å ha andre samtaler samtidig. Jeg har vanskelig for å akseptere at hun kanskje ikke vil ha meg i livet sitt, men muligens syns hun det er for vanskelig å ha et ordentlig brudd, det er det jeg føler, at hun vil ikke såre meg og derfor henger litt med meg en sjelden gang for å ikke såre meg. 

Jeg tenker ofte at jeg venter bare til hun tar kontakt, fordi hun sikkert ikke vil bli mast på, men hun tar aldri kontakt og er alltid opptatt. Det er vondt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Ha henne i livet mitt eller ikke, jeg føler meg bare patetisk når jeg spør om hun vil gjøre noe og hun er alltid opptatt med andre venner og slektninger, familie. Jeg er dyttet i et støvete krok med annen skrap...

Anonymkode: 71186...d38

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i det dere sier begge to 😏 Syns det er helt pyton og vurderer å ta en prat med «min venninne» for å høre hva som skjer..en ting er at livet skjer osv, men å plutselig ikke inkluderes på noe, alt bare blir med praten fra hennes side, men ikke tro at det blir noe av nei 😒 Men jeg orker ikke å være den «som er god nok når ingen andre kan» 😞 Det sårer, men de tenker de tydeligvis ikke over..klem til dere begge 💕

Anonymkode: 358bf...d8d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vondt når slikt skjer. Noen ganger "vokser" folk fra hverandre, man endrer seg hele livet og noen går i motsatte retninger og slikt. Har opplevd det selv, er veldig sårt. Kan være vanskelig å gjøre noe med det.

Anonymkode: 9eafb...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 2cbf3...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Leit å lese. De burde heller ha støttet deg og hjulpet deg gjennom tiden som alenemor. Det er i slike tider du ser hvem som er venner, og de damene du forteller om, de har visst nok med seg og sitt, og velger hverandre fremfor deg.

Når du til og med har sagt fra om at du gjerne blir med neste gang, og de likevel utelater deg, så ville jeg ikke nølt med å kutte dem ut. Da blir det bare trist å stå på sidelinjen og se på at de er sammen.

Kunne det ha noen hensikt å ta en siste samtale med hun som var bestevenninnen din, der du spør rett ut om det er noen spesiell grunn til at de stenger deg ute? Du har ingenting å tape på å være direkte, og får du ikke noe skikkelig svar, stenger du døren og går videre med livet ditt. Dårlige venner har ingen verdi, og gir kun frustrasjon.

Håper du vil lykkes i å bli kjent med andre, bedre mennesker.

Anonymkode: 33933...535

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen din må få lov å finne seg nye venner uten at du blir snurt av den grunn. Det er heller ikke alltid slik at det passer å blande nye og gamle venner, jeg har venner jeg fint kan mikse med andre og venner jeg av ulike grunner ikke blander med folk de ikke kjenner fra før. Det er selvfølgelig kjipt å føle seg utelatt fra ting man ønsker å være med på, men har du tatt en kikk på om det kan være en forklaring? Er du en som ofte takker nei? I så fall blir man gjerne lei av å spørre. Inviterer du noen ganger selv eller forventer du mest å bli invitert? Har du møtt den nye venninnen, og går dere i så fall overens? Du skriver også at "de har samlet seg flere venninner", er du venninner med alle disse eller kun den ene? Hvis det kun er en av dem, kan det være noen andre har invitert og ikke tenkt at du var naturlig å inkludere? Hva med å forsøke å bli kjent med flere mennesker selv så du har mer enn en venninne å spille på?

Anonymkode: 837ac...cb4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...