Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i et slags rart forhold med en venn, han hjalp meg ut av et voldelig forhold, vi ble forelsket (han er gift). Jeg har prøvd å avslutte mange ganger men han får liksom overtalt meg gang på gang. Jeg skammer meg over forholdet - vil ikke være elskerinne men det er veldig vanskelig å si nei til ham, og han overtaler meg tilbake gang på gang. Han har en side jeg ikke liker, han virker «obsessed» og kan si ting som «jeg kunne voldtatt deg» - er det mange som har opplevd det? 
gleder meg til sommeren, han reiser 4 uker til er annet land med kona si, da har jeg en mnd «fri»…

Anonymkode: 83d07...a2d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Purple rain
Skrevet

Han ville jeg holdt meg langt unna. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå må du skjerpe deg. 

Anonymkode: 0b752...e78

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er ekstremt betatt av deg. At han seie noko slikt betyr nok at han tenner på dominans. Det trenger liksom ikkje å bety at han har voldtatt eller kjem til å gjera det med deg. Folk seie og fantasere om mykje. Både du og han greie ikkje gi slipp, sikkert mest han. 

Anonymkode: de2ae...551

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, han virker ikke som en god mann han heller. Kom deg vekk! Be venner/familie om å støtte deg, hvis du trenger, så lenge du kommer deg vekk

Anonymkode: 5dff9...454

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

🚩🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 948cd...83a

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er ekstremt betatt av deg. At han seie noko slikt betyr nok at han tenner på dominans. Det trenger liksom ikkje å bety at han har voldtatt eller kjem til å gjera det med deg. Folk seie og fantasere om mykje. Både du og han greie ikkje gi slipp, sikkert mest han. 

Herregud NEI.

Det betyr at han ønsker å true med seksuell vold.

Det er hva dette betyr. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg, kvitt deg med fyren! For en ekkel type

Anonymkode: e5bcc...487

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe han sier fordi tanken hans tenner han det. Men spørs om tanken tenner deg? Det er jo en annen sak. Men jeg hadde blitt tent av det. opplevd menn har sagt det før til meg. 

Anonymkode: 7aed9...1cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Herregud NEI.

Det er hva dette betyr. 

Ikke nødvendigvis. Det kan sies i en kontekst at han digger å ha sex med henne. Har selv sagt dette flere ganger til min samboer opp gjennom årene, vi har vært samboere i 18 år, og ikke en gang har hun tatt det slik du prøver å få det fremstilt. 

TS,

for meg virker det som om du går i samme fella som tidligere, du går ut av et voldelig forhold, og nå legger du ansvar for den relasjon du nå er i over på han. 

Hva med å ta ansvar selv for de relasjonene du er i?

Anonymkode: c18e2...386

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er ekstremt betatt av deg. At han seie noko slikt betyr nok at han tenner på dominans.

Og igjen så tar man grundig feil av folk som er vandrende røde flagg, og folk som er trygge nok i seg selv til å utøve dominans på en sunn måte. LØP, sier jeg bare!

Anonymkode: 907ac...241

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For å svare på spørsmålet, så har jeg opplevd det med en kjæreste. Bare en del av det seksuelle spillet mellom oss. Jeg likte det. Vet at han aldri ville skadet meg. (Han kunne også si, du er så fin at jeg vil spise deg. Fikk ikke akkurat panikk..)
Synes mer du skal tenke på at han er utro og ikke en ærlig person. Han bedrar kona. Hadde ikke kastet vekk tiden min på han

Anonymkode: 9f09c...c90

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Det kan sies i en kontekst at han digger å ha sex med henne. Har selv sagt dette flere ganger til min samboer opp gjennom årene, vi har vært samboere i 18 år, og ikke en gang har hun tatt det slik du prøver å få det fremstilt. 

TS,

for meg virker det som om du går i samme fella som tidligere, du går ut av et voldelig forhold, og nå legger du ansvar for den relasjon du nå er i over på han. 

Ok så må hun ta ansvar og gå - men for meg høres det ut som hun har gått fra er giftig forhold og rett inn i et annet..

Hvorfor i all verden sier han det når du akkurat har kommet deg ut av et voldelig forhold som du sier..??!

• Liker 6
Skrevet

Kan du nevne fem gode grunner / positive saker ved han, for at du ikke avslutter alt med han?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og igjen så tar man grundig feil av folk som er vandrende røde flagg, og folk som er trygge nok i seg selv til å utøve dominans på en sunn måte. LØP, sier jeg bare!

Anonymkode: 907ac...241

Dei raude flagga er fakum at han er gift, at han er meir interessert enn ho er. At han som sikkert er mykje eldre ikkje greie avvikle greia dei har. Voldtektsfantasier er også eit raudt flag, både kvinner og menn kan ha dei. Dei mennene eg kjenner som hevde dei har det vil ikkje genuint voldta kvinner men driva med bondage og få lov til å ta seg til rette. Sykt, men finnest mange kvinner som tenner på detta også. 

Enig i løp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS,

Det er en helt grusom og sinnsyk ting å si.

Voldtekt er ikke samtykkende sex, det er maktovergrep. Det er livsødeleggende og ble helt riktig beskrevet av en justisminister som «nestendrap».

Den der formuleringen får du legge av deg med mindre du og samboeren SAMMEN synes det er gøy med rollespill i form av playrape. 

Slutt å si «jeg kunne voldtatt deg». Hva FAEN er det? Pleier du si «jeg kunne skambanket deg/drept deg/kvalt deg»?

Velg de hundre andre måtene å uttrykke seksuell glede på. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Altså, hvor snill og god er egentlig denne vennen? Han redder deg fra ett voldelig forhold, overtaler deg til å være hans elskerinne og sier "jeg kunne voldtatt deg". Om så dette bare er sagt og ment kjærlig og godt så er det uansett så riv ruskende galt å si med tanke på at du kommer fra ett voldelig forhold.

Seriøst sagt, om dette finnes sant så kom deg til helvete bort fra han. Flytt til ett helt annet sted om nødvendig, bygg opp selvtilliten din og hold deg unna forhold til du føler du har kontroll på livet (bruk gjerne flere år på dette) så du slipper å falle for en ny voldelig drittsekk, eller overbevisende drittsekk. For ja din venn er også en drittsekk, han er utro og overtaler deg til å fortsette etter at du ønsker å slutte av forholdet som elskerinne.

• Liker 9
Skrevet
DundreMilfin skrev (24 minutter siden):

Herregud NEI.

Det er hva dette betyr. 

Akkurat, dette.

TS: kom deg langt, LANGT unna den drittsekken. Eller vurder å filme/ta opp det han sier og gå til politiet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har "reddet deg".

Du har gitt han en guide til alle dine sår ved å betro deg til han du trodde var din venn, og det utnytter han nå på det groveste!! 🤬 FY FAEN!!!

Anonymkode: b413c...996

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse.

Du har forklart han hva som trigger deg og gjør deg redd. Og det utnytter han nå

Anonymkode: b413c...996

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...