Gå til innhold

Reise med små barn til Brasil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen ønsker at vi reiser på ferie til Brasil i vinter. Han har bodd der tidligere og ønsker derfor å dra dit for å møte gamle venner og bekjente.

Jeg har aldri vært i Brasil og kjenner jeg er litt skeptisk til å ha med barna som da er 1,5 år, 4,5 år og 6 år til Rio og andre steder han har lyst til å besøke (området i og rundt Amazonas).

Noen som har vært der, og ønsker å dele noen erfaringer? Med eller uten små barn? :P

Anonymkode: a2bac...2a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mannen ønsker at vi reiser på ferie til Brasil i vinter. Han har bodd der tidligere og ønsker derfor å dra dit for å møte gamle venner og bekjente.

Jeg har aldri vært i Brasil og kjenner jeg er litt skeptisk til å ha med barna som da er 1,5 år, 4,5 år og 6 år til Rio og andre steder han har lyst til å besøke (området i og rundt Amazonas).

Noen som har vært der, og ønsker å dele noen erfaringer? Med eller uten små barn? :P

Anonymkode: a2bac...2a0

Reiste med noen venninner til Rio på tidlig 2000 tallet. Besøkte og en småby som jeg ikke husker navnet på som lå noen timer utenfor Rio. Hadde ett greit opphold mens vi var der.

Har 2 barn nå. Rio er det siste byen jeg ville reist med barn. 

Mye kriminalitet og gatebarn over alt. Slet virkelig med inntrykkene. 

Er sikkert fine plasser i Brasil å besøke med barn men jeg ville vært veldig forsiktig. 

Anonymkode: 0f764...e88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke turt å reist til Brasil med meg selv engang😅

Anonymkode: bfe82...4aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var en barnefamilie (turister) som ble drept nylig fordi de kjørte feil og ved et uhell havnet de i den mafiastyrte delen av Rio. Hele familien ble drept, også barna. Hadde kun reist dit med barn om dere kun skulle være på et beskyttet, all-inclusive luksushotell, men hva er vitsen? Da kan dere like gjerne dra et annet og tryggere sted.

Anonymkode: 6cb33...ffa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet!

Anonymkode: 2a0cd...6ed

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er fra Brasil, og vi drar ikke med små barn (2 og 4). Er ikke noe som er trygt/passende for små barn. Kunne bodd på hotell liksom, men hva er vitsen. Møter heller familien hans her eller på ferie sammen i sør-Europa. 

Er ikke at det er utrygt egentlig, for en kan i stor grad ta forhåndsregler, og mannen er jo godt kjent, men det er varmt, mygg og mye kø. Ikke på min short-list over barnevennlige ferier..

Anonymkode: 37d94...d62

AnonymBruker
Skrevet

Legger til at om vinteren er det sommer der, og generelt sykt varmt i Rio i hvert fall. Gjerne over 40 grader. Kan ikke så mye om Manaus/Amazonas.

Anonymkode: 37d94...d62

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke turt å reist dit selv.

Anonymkode: 26600...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også vært i Rio, men det begynner å bli mange år siden. 

En kveld vi skulle gå fra en pub til en annen så ble det skuddveksling  mellom noen personer på andre siden av gata. Det endte med drap av 1 person. 

MEN

Antagelig er mannen din så kjent der, i tillegg skal dere for det meste omgå hans tidligere forretningsforbindelser på steder hvor det ikke er kriminalitet på kveldene. 

Stol på mannen din, dette går helt sikkert bra. 

Anonymkode: 284a5...6c5

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg nektet å ta med mann og barn til Brasil i flere år da barna var små. Hun er brasiliansk selv og sa at risikoen for at barna skulle bli kidnappet var for stor ettersom familien ville bli regnet som "rike" og dermed i stand til å betale løsepenger. 

Anonymkode: 139ac...5cb

AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner som har dratt på ferie til Rio har alle blitt ranet. Brasil er det siste stedet jeg drar på ferie.

Anonymkode: a902b...75f

AnonymBruker
Skrevet

Brasil med små barn: Nei nei.

Anonymkode: 84ad8...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Brasil 4 uker i april i år. Bodde på Copacabana. Jeg hadde privatsjåfør hele oppholdet men ville ikke dratt dit på ferie, nei. Jeg var der i annet ærend. Jeg stod to kvelder på balkongen og så små guttegjenger nappe smykker av de få turistene som var der. Hørte skudd 3 av kveldene og jeg skal innrømme at det jeg lengtet mest etter i Norge, var det å gå uten uten å se seg over skulderen. Jeg hadde aldri dratt dit med døtrene mine. Dessuten, å bo i Rio er man ferdig med etter kun dager. Begrenset hva det er å finne på pg etter det er mørkt er det virkelig ikke bra å bevege seg ute. 

Anonymkode: 32182...f40

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri dratt på ferie til Brasil med mindre dere er skikkelig globetrottere som virkelig vet hva dere driver med. Og siden dere skal ha med barn er det ganske sikkert at dere ikke er det.

Brasil er et land hvor du kan spørre folk om det er trygt. Og svaret er alltid: "ja, så lenge du følger disse rådene." Så kommer det en liste med råd og til slutt sitter du igjen med at du kun kan bevege deg 50 m utenfor hotellet, og kun mellom klokken 12 og 13, og kun med guide. 

Det er som å si at Afghanistan er trygt som bare det. Så lenge du reiser dit med Telemarksbataljonen og kun holder deg i garnisonen.

Hva er da poenget.

Man bør kun reise på "ferie" til Brasil dersom man har et uendlig budsjett, slik at man kan leie sikkerhetsvakter, guider og skuddsikre biler. Men hva slags ferie er egentlig det?

Anonymkode: 33970...654

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der og reiser ikke dit igjen. Ikke fordi noe skummelt hendte meg eller fordi områdene jeg var i ikke var trygge. Men fordi kriminaliteten er så høy at noe kan skje når som helst. Det betyr at man må være på vakt hele tiden. Man må være på tå hev 24/7, selv i taxi eller på hotellet. Det blir enormt slitsom til slutt å aldri kunne senke skuldrene.

Anonymkode: 9d50f...c09

Annonse
Skrevet

Jeg synes barna er for små til å ha glede av opphold i Amazonas. For meg var det flott og spennende, men med småbarn er stedet kun for  erfarne globetrotterfamilier, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...