Gå til innhold

er jeg uansvarlig her ? barnet mitt er ute til 2130-22 nesten hver kveld nå med venner, og jeg vet hvor hn er,men

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kaneel skrev (26 minutter siden):

Det var seint utetid og legge tid for et barn som enda ikke er fylt 10. uansvarlig på flere måter vil jeg si. Og jeg har både barn og barnebarn 

Ok. Men hvorfor synes du det er uansvarlig? At du både har barn og barnebarn er jo helt irrelevant, spesielt i et diskusjonsforum.

Anonymkode: 1eef5...092

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes det høres helt greit ut.

AnonymBruker
Skrevet

For noen fine sommerminner. Ute, lek og moro.

Anonymkode: 5187f...c18

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Barnet mitt på 8 år er også oppe til 23-24 tiden nå i ferien. Det går fint å komme inn i faste rutiner igjen etter ferien. 

Det er nok mas i løpet av året. La barna dine kose seg med god samvittighet 

AnonymBruker
Skrevet

Min på 8,5 flyr også ute i gata rundt her med nabobarna til rundt 22 på fine sommerkvelder. Ser ikke problemet. Er ikke som om vi bor i Oslo eller et annet belastet område.

Anonymkode: e232f...457

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit på bygda. Greit om barna kan sove ut dagen etterpå og ikkje skal opp 6-7 uansett. Greit når det er ferie. Greit om dynamikken i vennegruppa er utviklingsstøttande. I Oslo er det mykje creeps, det er ikkje innafor der. 

Anonymkode: 10ab4...2a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Creepy i Oslo sentrum; ok på små steder. 

Anonymkode: 1eef5...092

Dette er så vesentlig. Men det er mange Oslo-folk som glemmer at ikke alle bor blandt narkomane uteliggere. 

Anonymkode: 60da1...d71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 9,5 åring har også vært ute denne uka til 22. jeg vet hvor han er og med hvem hele tiden. Ikke uansvarlig! Så lenge man vet hvem, hva, hvor.. vi bor rett utenfor «creepy» Oslo, som ikke er veldig creepy. Hadde gjort det samme der i et likt nabolag som hos oss! 

Anonymkode: a827a...82f

AnonymBruker
Skrevet

Her pleier 14-20 åringer feste under tak på barneskolen, rett ved fotballbanen eller i et skogholt like ved en stor populær lekeplass. Det er få åpne områder og vi har både barne, ungdoms og videregående skole i bygda ganske , men ingen av de tre er i nærheten av sentrum så det er mye folk ute på veier og gangstier, så her måtte ungene bli 12 før de fikk være ute lenger enn 21 ved skolen/sentrum, men litt lenger kun ved lekeplassen i nabolaget.  Selv 15-åringen synes det har vært ubehagelig å møte fulle folk på vei hjem fra venner.

Anonymkode: 170c2...ee3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min på 8,5 flyr også ute i gata rundt her med nabobarna til rundt 22 på fine sommerkvelder. Ser ikke problemet. Er ikke som om vi bor i Oslo eller et annet belastet område.

Anonymkode: e232f...457

Vi bor "i Oslo eller et annet belastet område" (😄), og jeg kunne fint latt mine "fly ute" til forbi 21 på en lys sommerkveld i ferien. Selvsagt ser vi an nabolaget, tillatt område, hva barna gjør.. Bor i rekkehus med mange barn i nabolaget. Unner dem så inderlig slike sommerminner. Utelek, vannkrig, stikkball,... 

Anonymkode: fbc2d...298

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid full kontroll på hva barna mine gjør etter kl 20.00 på kvelden. Min er 13. 

Det er voksne og ungdom som ikke alltid vil barna dine vel . Det tynnes ut i rekkene så sent på kvelden og større sjans for at barna støter på de. 

Anonymkode: 58ffe...b48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er så vesentlig. Men det er mange Oslo-folk som glemmer at ikke alle bor blandt narkomane uteliggere. 

gjerne ikke narkomane uteliggere som er største faren.

Anbefaler å jobbe frivillig forelder med barn og ungdom, natteravn etc  så skal du se du blir mer opplyst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor i et tettsted, her ville det vært uansvarlig. 

typisk yngre gutter uten innetider som henger med eldre gutter. Foreldrene har ikke kontroll eller interesse i hva de driver med heller. 

Tviler på det er mange på samme alder som får være ute etter kl 2100. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bor i et tettsted, her ville det vært uansvarlig. 

typisk yngre gutter uten innetider som henger med eldre gutter. Foreldrene har ikke kontroll eller interesse i hva de driver med heller. 

Tviler på det er mange på samme alder som får være ute etter kl 2100. 

Her ble en 12 åring tilbudt narkotika. Nå er også søvn utrolig viktig for utviklingen til barn. Pratet med en barnelege han fortalte at den viktigste søvnen for hjernen er før kl 00. 

Anonymkode: a68c3...46a

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om dere bor i bygd eller by tenker jeg.

Mitt barn er 10.5 år, og jeg har ingen problemer med å la han være ekstra ute med venner i ferien. Men erfaring tilsier barnet regulerer dette fint selv. I går for eksempel kom han hjem kl. 21.20 fordi han ville rekke å se film med meg før leggetid. Andre dager kam noe være så gøy ute at han ringer og dobbelsjekker at det er greit han er ute til seinere.

I fjor var han inne tidligere og i sengs tidligere. 

Synes det er hundre ganger verre med foreldre som lar barna ligge med mobil/ipad timesvis på kveld/natt. Da foretrekker jeg at barnet er sammen med venner.

Anonymkode: b3b65...1c5

AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste fyller 12 om et par måneder, og han får være ute til 22. Vi bor i ei rolig bygd, og barna samles som regel ved ballbingen på kveldstid,og derfra tar det 5 minutt hjem. Minste på 8 må hjem kl. 20. 

Anonymkode: a1cd9...e28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

gjerne ikke narkomane uteliggere som er største faren.

Anbefaler å jobbe frivillig forelder med barn og ungdom, natteravn etc  så skal du se du blir mer opplyst. 

Så godt du spesifiserte det, siden jeg prøvde å ramse opp alt som kan være farlig og dermed bare kom med det ene eksemplet. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo ikke tidspunktet i seg selv, tenker jeg. Om hn snur døgnet får hn jo nok søvn. 
Jeg tenker det er verre at du ikke vet hvor hn er. Det hadde ikke jeg hatt nerver til!

Anonymkode: ec34a...f35

AnonymBruker
Skrevet

Veldig relevant hvor og hvordan man bor. Der jeg bodde som liten var vi ute til ca 22 og det i tidligere alder. Men så var alle naboer på besøk til hverandre og de hadde god oversikt. Strøket var oversiktlig og barnevennlig. Av og til noen naboer med langveis besøk med barn, det var ekstra stas. Vi hadde det tipp topp. Så ikke noe galt i det hele tatt 

Anonymkode: 8464f...acb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

venninne mine synes jeg er veldig uansvarlig som lar hn være så lenge ute,men som jeg prøver og forklare det er lyst lenge og varmt ,og er bra for barna og være med venner,men de viser ingen forstårelse, de selv har barn mellom 1-6 år.

Min er 9,5 år, veldig flink ,snill og som alltid hører etter. Hn legger seg kl 23-00 når hn har ferie.

Hn har også 2 yngre søsken på 6 og 7,5 år som er litt lengre ute nå når det er så pent vær, varmt og sommerferie, yngste er ute til ca 20 og legger seg 21 tiden og hn på 7,5 år er ute til ca 2030 ellers kommer hn når yngste gjør det ,de er veldig gode venner, de ligger også på samme rom, og 7,5 åringen legger seg stort sett litt senere enn yngste,men ofte samtidlig da de liker og snakke litt og sånn før de sovner

Anonymkode: b6ebd...05e

Hææ? Jeg fikk ikke lov å være ute så sent når jeg var under 13 år. Og i helgen i tillegg, ja det er uansvarlig. Dette er enda barn, relativt små barn - har du glemt det? 

Anonymkode: 87b08...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...