Gjest Bildet Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Gir det maks hundre år til. Da vil folk le av dagens religiøse mennesker.
bttb Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Folk ser lyset nå - og folk kommer til å se lyset om hundre år også. Vi bør ha aksept i samfunnet for de som tror (på noe). 2
Valentin Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 En solstorm eller lignende så befinner vi oss i book of Eli. verden er langt større en vesten og fjerner man religion så kommer noe annet og tar dens plass. Har større tro på at det kommer aliens før mennesker slutter og tro på div ideologier da det er mange som har annen «tro», årsaken til at man har endret så mye de siste tiår er pga internett men hvor er internett om 20-30-40-50 år.
kaleidoskop Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Usikker. Jeg tror folk har behov for å tro på noe. Ikke sikkert det er Gud, Allah, Buddha om 100 år. Men en type høyere makt. Det jeg derimot håper, er at folk slutter med at "min tro er bedre en din" og at man kan være slem mot andre for at de tror noe annet. For akkurat det har holdt på i over 2000 år (og sikkert lenge før) 1
Skid_raw Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Folk trenger å ha noe å tro på når livet er vanskelig. Vitenskapen blir for reduksjonistisk og alt forklares med hjernen osv. Men mennesket har behov for å tro på noe større enn seg selv når det lider nød. For eks. synes jeg at kreftens psykologi er veldig interessant og hva det gjør med folks tenkning. Endret 3. juli 2022 av Skid_raw
Callisto83 Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Bildet skrev (16 minutter siden): Gir det maks hundre år til. Da vil folk le av dagens religiøse mennesker. Jeg tror det blir omvendt, om 100 år blir det kanskje enda vanskeligere å være ateist. Religiøse mennesker får gjerne flere barn, og jeg tror ikke religion forsvinner fra verdensbilde på så kort tid. 3
MyMichelle Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Aldri. Men det er en tendens til at folk beveger seg mer fra bokreligionene, mot alternativ retning. Der de selv plukker og velger hva de skal tro på eller praktisere. At de tenker mer selvstendig, og ikke lar skrifter og religiøse autoriteter bestemme hva de skal tro. Endret 2. juli 2022 av MyMichelle 1
Thaila Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Det ligger i vår natur å tro på noe, det har vil nok alltid gjort og det er noe av det som skiller oss fra dyr, at vi kan filosofere over sånne ting. 1
Entern Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 Thaila skrev (3 minutter siden): Det ligger i vår natur å tro på noe, det har vil nok alltid gjort og det er noe av det som skiller oss fra dyr, at vi kan filosofere over sånne ting. Jepp. I følge Yuval Noah Harari er det en essensiell grunn til vår arts suksess. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå