AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #41 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men altså dette visste du jo om for lenge siden. Pilotstreik har vært varslet i ukesvis, alle med et snev av innsikt vet at det kan ta lang tid å få fly på fote etter flyteknikerstreiken, i tillegg er det kaos på mange europeiske flyplasser pga personellmangel. Følger du ikke med i nyhetene? Blir så utrolig lei folk som klager og syter over det som faktisk er varslet på forhånd og som man må regne med når man på død og liv skal reise til syden sånn som ting er nå. Anonymkode: 6e554...026 Uuuuu sjå på dæææ! Hvordan har du det på din høye hest? At fly blir kansellert er en ting, hvordan det blir håndtert i etterkant er en annen ting. Full forståelse for at dette er kjipt for TS. Jeg er på ferie selv, på en destinasjon (og selskap) der det eneste som kunne rammet oss var flyteknikerstreiken. Valgte selv å fly med et tidlig fly. Planen var å sove da vi kom til hotellet. Da vi kom hit var ikke rommet klart. Vi som kom først fikk rom sist. Fire timer etter ankomst. De reisende som kom etter oss fikk rom i tur og orden, men ikke vi. Etter å vært våkne, ja for jeg har jo med unger også, i 38 timer, sånn ca så fikk vi endelig lagt oss nedpå. Utrolig dårlig av reiseoperatøren og ikke, i det minste, ordne rom i den rekkefølgen man ankommer. På charterferie vet de jo når folk kommer. Anonymkode: 3d7b2...01f 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #42 Skrevet 3. juli 2022 Kjenner jeg er glad for at vi «må» bruke penger på å bygge hus isteden for å kunne dra på ferie 😶 for et mareritt. Jeg hadde hatt meltdown etter 10 timer. Kos deg skikkelig ts! Anonymkode: b5625...74c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #43 Skrevet 3. juli 2022 Sjekk her TS, var det dette flyet dere skulle med? Det som landet i rute i Alicante i går? https://www.alicante-airport.net/flight-arrival/SK4727?day=yesterday Hvis dere ble overbooket skal dere jo også ha en pen erstatning for det. Anonymkode: 85f16...a7c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #44 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sjekk her TS, var det dette flyet dere skulle med? Det som landet i rute i Alicante i går? https://www.alicante-airport.net/flight-arrival/SK4727?day=yesterday Hvis dere ble overbooket skal dere jo også ha en pen erstatning for det. Anonymkode: 85f16...a7c Ts her. Wtf😯 Ja det var den avgangen, men vi fikk melding fredag kveld med beskjed om at avgangen var kansellert, og at vi var booket inn på melkeruten Bergen-Stockholm-Palma-Alicante kl 12 fra Flesland. Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #45 Skrevet 3. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Wtf😯 Ja det var den avgangen, men vi fikk melding fredag kveld med beskjed om at avgangen var kansellert, og at vi var booket inn på melkeruten Bergen-Stockholm-Palma-Alicante kl 12 fra Flesland. Anonymkode: 9ae36...e34 Ta skjermbilde av infoen før den forsvinner, og bruk når dere søker erstatning fra SAS. Hvis de overlever natten, da. Sjekk også opp om returen deres fortsatt gjelder om det ikke blir streik. Og dobbeltsjekk hvis denne også blir "kansellert". Tenker Bergens Tidende med flere også er interessert i saken. Vet det er folk på kg som er lei folk som står frem i media med sine historier, men det er virkelig på sin plass å fortelle. Og de som dukker opp i alle sånne tråder med at man burde forstått at det ville bli streik og kanselleringer og whatnot når man bestilte bryllupsreise, kan bare ta seg en stor fet bolle. Dette var jo tydeligvis ikke en kanselleringssak en gang. Anonymkode: 85f16...a7c 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #46 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ta skjermbilde av infoen før den forsvinner, og bruk når dere søker erstatning fra SAS. Hvis de overlever natten, da. Sjekk også opp om returen deres fortsatt gjelder om det ikke blir streik. Og dobbeltsjekk hvis denne også blir "kansellert". Tenker Bergens Tidende med flere også er interessert i saken. Vet det er folk på kg som er lei folk som står frem i media med sine historier, men det er virkelig på sin plass å fortelle. Og de som dukker opp i alle sånne tråder med at man burde forstått at det ville bli streik og kanselleringer og whatnot når man bestilte bryllupsreise, kan bare ta seg en stor fet bolle. Dette var jo tydeligvis ikke en kanselleringssak en gang. Anonymkode: 85f16...a7c Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Regner med det er egne klageskjema som ligger inne på SAS sine sider man bruker? Det er jo ikke bare det at vi måtte ta et senere fly, men vi kom frem 38 t senere! Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #47 Skrevet 3. juli 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Regner med det er egne klageskjema som ligger inne på SAS sine sider man bruker? Det er jo ikke bare det at vi måtte ta et senere fly, men vi kom frem 38 t senere! Ts Anonymkode: 9ae36...e34 Ja, og verre siden de tydeligvis løy om årsaken og flyet gikk som det skulle. Vi får håpe de unngår streik, ellers tar det nok sin tid å få svar på en klagesak... men kan jo bli en lang bryllupsreise på dere da 😛 men bra dere kom frem til slutt! Anonymkode: 85f16...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #48 Skrevet 3. juli 2022 Gratulerer med ankommet destinasjon, ts! 🏆👍 Godt jobba! 😄 Håper dere får noen fine dager og klarer å ikke la frustrasjoner over dårlig behandling fra sas ødelegge humøret helt (fortelle dere at avgangen var kansellert hvis den faktisk gikk?? Hva faen!! 🤬). Og overse de bedreviterne som bare *må* spy litt "bedreviten" innom her. Nå er det ferie!! 🍹🏝😎 Anonymkode: e1fb7...e33 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #49 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gratulerer med ankommet destinasjon, ts! 🏆👍 Godt jobba! 😄 Håper dere får noen fine dager og klarer å ikke la frustrasjoner over dårlig behandling fra sas ødelegge humøret helt (fortelle dere at avgangen var kansellert hvis den faktisk gikk?? Hva faen!! 🤬). Og overse de bedreviterne som bare *må* spy litt "bedreviten" innom her. Nå er det ferie!! 🍹🏝😎 Anonymkode: e1fb7...e33 Takk🤩 Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #50 Skrevet 3. juli 2022 Hvis flyet var overbooket har dere i tillegg til ombooking til senere fly krav på dette: 250 euro for alle flyginger opptil 1500 km 400 euro for alle flyginger innenfor EØS på mer enn 1500 km og for alle øvrige flyginger på mellom 1500 og 3500 km 600 euro for alle øvrige flyginger Hvis du blir sendt på et senere fly raskt nok, kan imidlertid denne kompensasjonen bli redusert med 50 prosent. Dette kan skje dersom ankomsttiden ikke overstiger den opprinnelige flytiden med mer enn: 2 timer ved flyging opptil 1.500 km 3 timer ved flyging innenfor EØS på mer enn 1.500 km og for alle øvrige flyginger på mellom 1.500 og 3.500 km 4 timer for alle øvrige flyginger Forbrukerrådet har laget en tjeneste hvor du kan plotte inn flyreisen din og antallet timer du er forsinket til reisemålet ved ombooking, og deretter får se beløpet du har krav på. Dette er pr pers Anonymkode: 6146f...6e6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #51 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis flyet var overbooket har dere i tillegg til ombooking til senere fly krav på dette: 250 euro for alle flyginger opptil 1500 km 400 euro for alle flyginger innenfor EØS på mer enn 1500 km og for alle øvrige flyginger på mellom 1500 og 3500 km 600 euro for alle øvrige flyginger Hvis du blir sendt på et senere fly raskt nok, kan imidlertid denne kompensasjonen bli redusert med 50 prosent. Dette kan skje dersom ankomsttiden ikke overstiger den opprinnelige flytiden med mer enn: 2 timer ved flyging opptil 1.500 km 3 timer ved flyging innenfor EØS på mer enn 1.500 km og for alle øvrige flyginger på mellom 1.500 og 3.500 km 4 timer for alle øvrige flyginger Forbrukerrådet har laget en tjeneste hvor du kan plotte inn flyreisen din og antallet timer du er forsinket til reisemålet ved ombooking, og deretter får se beløpet du har krav på. Dette er pr pers Anonymkode: 6146f...6e6 Tusen takk for god informasjon👌 Setter stor pris på all hjelp❤️ Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #52 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dette har da vært varslet "katastrofe" i månedsvis, men dere måtte jo ta sjansen? Fatter ikke folk gidder å reise i disse tider, flyplasser verden rundt sliter med å få tak i personell og køene står nesten overalt. Anonymkode: 4770c...866 Det stemmer ikke overhodet. Har vært innom 4 internasjonale flyplasser de siste to ukene. Null køer der jeg har vært. Litt mer hektisk gjennom Schiphol. Og flere flyplasser hadde knapt mat og drikke å tilby da mye er stengt. Men ellers har det aldri vært mer effektivt å reise. Alicante var også rolig sist jeg var innom. Gikk rett gjennom sjekk inn og sikkerhetskontroll. Så kan man selvfølgelig ha uflaks. Slik TS har. Men det er en sjanse jeg gjerne tar for å igjen oppleve verden i sommer. Er også barnløs. Så om vi opplever "marerittet" bruker vi bare litt ekstra penger på god mat og drikke underveis, og spanderer på oss et hotellrom av egen lomme om det trengs, eller nye billetter om vi blir satt opp på melkerute. Anonymkode: 18a90...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #53 Skrevet 4. juli 2022 Dette har skjedd meg to ganger det siste året, faktisk - med barn. Innenlands vel og merke. Ble booket om med fly noen timer seinere, men jeg skrev en evig lang klage til Widerøe, leverte ved restaurantregninger, taxiregning osv. Fikk nesten 10 000 i kompensasjon begge gangene 😅 Selv etter bare noen timer med ombooking. Billettene kostet 3 ganger så lite (da jeg er student og får gode rabatter) så mine ferier har vært helt gratis. Hadde virkelig laget et leven uten like hadde jeg vært deg. Anonymkode: 0b35c...cb2 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #54 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette har skjedd meg to ganger det siste året, faktisk - med barn. Innenlands vel og merke. Ble booket om med fly noen timer seinere, men jeg skrev en evig lang klage til Widerøe, leverte ved restaurantregninger, taxiregning osv. Fikk nesten 10 000 i kompensasjon begge gangene 😅 Selv etter bare noen timer med ombooking. Billettene kostet 3 ganger så lite (da jeg er student og får gode rabatter) så mine ferier har vært helt gratis. Hadde virkelig laget et leven uten like hadde jeg vært deg. Anonymkode: 0b35c...cb2 Klaget du på eget skjema? Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #55 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det stemmer ikke overhodet. Har vært innom 4 internasjonale flyplasser de siste to ukene. Null køer der jeg har vært. Litt mer hektisk gjennom Schiphol. Og flere flyplasser hadde knapt mat og drikke å tilby da mye er stengt. Men ellers har det aldri vært mer effektivt å reise. Alicante var også rolig sist jeg var innom. Gikk rett gjennom sjekk inn og sikkerhetskontroll. Så kan man selvfølgelig ha uflaks. Slik TS har. Men det er en sjanse jeg gjerne tar for å igjen oppleve verden i sommer. Er også barnløs. Så om vi opplever "marerittet" bruker vi bare litt ekstra penger på god mat og drikke underveis, og spanderer på oss et hotellrom av egen lomme om det trengs, eller nye billetter om vi blir satt opp på melkerute. Anonymkode: 18a90...e8d Vi kom nettopp hjem fra Mallorca, og flyplassen i Palma var den mest effektive jeg har vært på noensinne. Flesland har mye å lære der, for å si det sånn. Var ingen køer og null problem! BT elsker å lage drama og store overskrifter, klarer ikke ta den tulleavisen seriøst mer. Anonymkode: 09226...251
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #56 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi kom nettopp hjem fra Mallorca, og flyplassen i Palma var den mest effektive jeg har vært på noensinne. Flesland har mye å lære der, for å si det sånn. Var ingen køer og null problem! BT elsker å lage drama og store overskrifter, klarer ikke ta den tulleavisen seriøst mer. Anonymkode: 09226...251 Det er vel ikke flyplassene som er problemet, men at flyselskapene mangler personale ombord i flyene og at flyene blir kansellerte. Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #57 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Klaget du på eget skjema? Ts Anonymkode: 9ae36...e34 Ja lykke til! Håper resten av ferien blir bra. Anonymkode: 0b35c...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #58 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi kom nettopp hjem fra Mallorca, og flyplassen i Palma var den mest effektive jeg har vært på noensinne. Flesland har mye å lære der, for å si det sånn. Var ingen køer og null problem! BT elsker å lage drama og store overskrifter, klarer ikke ta den tulleavisen seriøst mer. Anonymkode: 09226...251 Ja, er akkurat dette. 1) avisene melker dette for alt det er verdt. Hver gang det er kaos et sted blir det slått stort opp. 2) enkelte flyplasser sliter på grunn av mannskapsmangel. Men det at innsjekk på Schiphol er utfordrende er ikke så relevant for oss nordmenn da det ikke påvirker transfer. Og på flyplasser som Arlanda og Heathrow vet man jo at det er utfordrende i peak nå, og kan beregne god tid. 3) det er flere plutselige kanselleringer enn vanlig på grunn av mannskapsmangel. Men i volum er det veldig få dette rammer. Når det rammer merkes det imidlertid, da mange fly er fulle. Jeg har vært uheldig to ganger, en gang booket om til fly morgenen etterpå, null stress. Andre gangen forstod jeg at dette ville bli tilsvarende det TS beskriver (SAS), og booket bare nytt med Norwegian. Anonymkode: 18a90...e8d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #59 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er vel ikke flyplassene som er problemet, men at flyselskapene mangler personale ombord i flyene og at flyene blir kansellerte. Ts Anonymkode: 9ae36...e34 Mitt innlegg var myntet på påstanden om at det var køer og kaos på alle flyplassene i Europa. Anonymkode: 09226...251 1 1
reiseglad Skrevet 4. juli 2022 #60 Skrevet 4. juli 2022 Har du Sas tilbake, ts? Nå streiker pilotene… https://e24.no/naeringsliv/i/k6kGWL/sas-pilotene-gaar-ut-i-streik?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå