Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men sas-flyet fra Bergen til Alicante gikk jo lørdag morgen? Det ble jo ikke kansellert?

Anonymkode: d34d7...d3e

På Avinor står det at det gikk 08:05 men vi fikk beskjed om at det var kansellert, så vet ikke hva som stemmer.

Ts

Anonymkode: 9ae36...e34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På Avinor står det at det gikk 08:05 men vi fikk beskjed om at det var kansellert, så vet ikke hva som stemmer.

Ts

Leste du den artikkelen om at Jan Thomas og typen fikk beskjed om at deres fly var kansellert, så de dro ikke til flyplassen, flyet gikk alikevel, meldingen var som følge av em feil i systemene. Utrolig jævlig hvis dere fikk en sånn melding og så gikk flyet likevel.

Føler med deg! Hvordan går det nå?

Anonymkode: 5114d...f0b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg og min kjæreste skulle ta direkte fly fra Flesland til Alicante i dag tidlig, men det ble kansellert og vi ble booket på fly kl 12 til Stockholm og videre fly til Palma 14:45, vente 3 t i Palma på fly til Alicante og så skulle vi vært fremme sent i kveld, men SAS ville det annerledes!

Ny rute:

Kom oss til Stockholm men der fikk vi vite at flyet videre til Palma var kansellert (men grunnen visste de ikke).

Har ventet siden 13:20 i dag på et fly som skal ta oss til Oslo klokken 22:45 i kveld, men så fikk vi vite at det var også kansellert så vi skal reise 23:45 istedenfor.

Klokken 06:45 i morgen skal vi ta fly fra Oslo til Palma, så vente i 6-7 timer før vi tar fly til Alicante.

Vi har da mistet to dager av bryllupsreisen vår som skulle vare fra lørdag til torsdag, altså 6 dager.

Har leid leilighet i Alicante via Airbnb og det er jo penger vi ikke får igjen nå.

Vi sitter nå på Arlanda og fikk en matkupong på kr 100,- som vi ikke kunne bruke i noen av kioskene, må derfor legge ut for mat og drikke selv.

Nå har jeg lyst å drite i hele turen og prøve å få alle pengene tilbake og heller ta en ferie senere, men det ønsker ikke min nybakte ektemann, og pengene for turen er vel borte uansett?

Ikke sikkert vi kommer oss hjem igjen på torsdag heller.

Er det noen andre i samme båt?

Vær glad at dere er uten barn sier jeg bare😅 og ta det som et eventyr.  Vet dere er slitne men ten hvordan det hadde vært med en ettårig og treåring på slep....

Anonymkode: 36e8d...2c2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leste du den artikkelen om at Jan Thomas og typen fikk beskjed om at deres fly var kansellert, så de dro ikke til flyplassen, flyet gikk alikevel, meldingen var som følge av em feil i systemene. Utrolig jævlig hvis dere fikk en sånn melding og så gikk flyet likevel.

Føler med deg! Hvordan går det nå?

Vi fikk meldingen kvelden før, så vi dro til flyplassen til klokken var 9:30.

Jeg leste det med Jan Thomas og Harlem og jeg har lurt på om det samme skjedde med oss.

Makan til rot og lite informasjon har jeg vel knapt opplevd opplevd.

Nå har vi kommet oss til Palma på Mallorca og skal vente her i dag, og forhåpentligvis får vi komme på et fly til Alicante en eller annen gang sen ettermiddag/ tidlig kveld.

Har ikke fått tidspunktet enda for alt er usikkert, og de vet ikke  100 % sikkert om flyet går enda men vi har trua.

Vi har ikke sovet siden klokken 7 i går morges, bare småduppet litt.

Nå skal vi spise lunsj, drikke litt alkohol og håpe på at jeg får sove noen timer.

Jeg har ikke lyst å legge meg på gulvet, men skal se om vi finner en benkerad som er ledig så vi kan legge oss på tvers.

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vær glad at dere er uten barn sier jeg bare😅 og ta det som et eventyr.  Vet dere er slitne men ten hvordan det hadde vært med en ettårig og treåring på slep....

Anonymkode: 36e8d...2c2

Har tenkt det samme selv og det hadde vært et helvete.

Har sett flere småbarnsfamilier det siste døgnet og det ser veldig slitsomt ut.

Jeg er ikke jeg frisk, jeg sliter med utmattelse etter Corona men har ingen andre å passe på enn meg selv.

Mannen får passe på seg selv faktisk😉

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi fikk meldingen kvelden før, så vi dro til flyplassen til klokken var 9:30.

Jeg leste det med Jan Thomas og Harlem og jeg har lurt på om det samme skjedde med oss.

Makan til rot og lite informasjon har jeg vel knapt opplevd opplevd.

Nå har vi kommet oss til Palma på Mallorca og skal vente her i dag, og forhåpentligvis får vi komme på et fly til Alicante en eller annen gang sen ettermiddag/ tidlig kveld.

Har ikke fått tidspunktet enda for alt er usikkert, og de vet ikke  100 % sikkert om flyet går enda men vi har trua.

Vi har ikke sovet siden klokken 7 i går morges, bare småduppet litt.

Nå skal vi spise lunsj, drikke litt alkohol og håpe på at jeg får sove noen timer.

Jeg har ikke lyst å legge meg på gulvet, men skal se om vi finner en benkerad som er ledig så vi kan legge oss på tvers.

Ts

For en tur, det er iallefall en bryllupsreise dere ikke glemmer så fort..! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en tur, det er iallefall en bryllupsreise dere ikke glemmer så fort..! 

😄

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nesten glad for flyskrekken min nå🙈

Anonymkode: 996f1...a5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har da vært varslet "katastrofe" i månedsvis, men dere måtte jo ta sjansen? Fatter ikke folk gidder å reise i disse tider, flyplasser verden rundt sliter med å få tak i personell og køene står nesten overalt.

Anonymkode: 4770c...866

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper dere kommer dere til Alicante som planlagt i kveld og får en fin bryllupsreise omsider! 
Føler med deg! 

Anonymkode: d4971...54b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Håper dere kommer dere til Alicante som planlagt i kveld og får en fin bryllupsreise omsider! 
Føler med deg! 

Anonymkode: d4971...54b

Flyet vårt skal gå 18:40 i kveld så da håper jeg at det er i rute.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette har da vært varslet "katastrofe" i månedsvis, men dere måtte jo ta sjansen? Fatter ikke folk gidder å reise i disse tider, flyplasser verden rundt sliter med å få tak i personell og køene står nesten overalt.

Anonymkode: 4770c...866

Varslet i månedsvis? Det må du forklare for meg.

Jeg har ikke gått i månedsvis og engstet meg for at ikke flyene skulle gå.

Problemene er jo noe som har kommet siste uken for fullt, og man vet jo ikke hvilket fly som går eller ikke.

Jeg kjenner mange som er ute og reiser med både SAS og andre flyselskap akkurat nå, og de har overhodet ikke vært ute for kansellerte fly, så vi er max uheldige. Vi skulle bare reise Bergen-Alicante tur-retur og trodde at det var enkel sak.

Det var egentlig Kun denne uken det passet for oss å reise da vi har barn på hver vår side som vi skal ha samvær med, så det var en liten kabal som skulle gå opp.

Ts

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere fikk beskjed at flyet var kansellert og det ikke var det, så må du undersøke om de ikke har kansellert returbilletten din da du ikke møtte til første flyvning. 

Anonymkode: df7d9...612

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvis dere fikk beskjed at flyet var kansellert og det ikke var det, så må du undersøke om de ikke har kansellert returbilletten din da du ikke møtte til første flyvning. 

Er det en mulighet? Føler med ts 😱

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Oj 😯takk for tipset 👌

Ts

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her🤗

Har landet på flyplassen i Alicante og nå er det én time til vi er i leiligheten.

Etter snart 40 timer på farten uten hverken stell eller søvn, er jeg så lettet og det første jeg skal gjøre når jeg kommer frem er å ta på meg bikini og legge meg på stranden og slappe av med en iskald Corona🤩

Temperaturen ligger på mellom 24-26 grader og det kunne ikke vært deiligere. Takk for alle oppmuntrende kommentarer, råd og tips👌Dere har vært med på å gjøre ventetiden litt kortere.

Jeg ønsker dere alle en flott sommer🏖🌞

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her🤗

Har landet på flyplassen i Alicante og nå er det én time til vi er i leiligheten.

Etter snart 40 timer på farten uten hverken stell eller søvn, er jeg så lettet og det første jeg skal gjøre når jeg kommer frem er å ta på meg bikini og legge meg på stranden og slappe av med en iskald Corona🤩

Temperaturen ligger på mellom 24-26 grader og det kunne ikke vært deiligere. Takk for alle oppmuntrende kommentarer, råd og tips👌Dere har vært med på å gjøre ventetiden litt kortere.

Jeg ønsker dere alle en flott sommer🏖🌞

Yay hurra kos dere såååå mye!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså dette visste du jo om for lenge siden. Pilotstreik har vært varslet i ukesvis, alle med et snev av innsikt vet at det kan ta lang tid å få fly på fote etter flyteknikerstreiken, i tillegg er det kaos på mange europeiske flyplasser pga personellmangel. Følger du ikke med i nyhetene? Blir så utrolig lei folk som klager og syter over det som faktisk er varslet på forhånd og som man må regne med når man på død og liv skal reise til syden sånn som ting er nå. 

Anonymkode: 6e554...026

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kos dere! Elsker alicante

Anonymkode: c7733...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja det vet jeg men alt vi fikk var hver vår matkupong til 100 kr. Jeg ga beskjed til mannen bak skranken (som ikke visste noen ting ) at vi kjøper middag i restauranten og sender kvitteringer for all mat og drikke til SAS når marerittet er over.

Saken er den at de vet ikke hvorfor flyene blir innstilt/ kansellerte eller forsinket, og de kan ikke gi oss noe informasjon om hva som skjer når vi kommer til neste flyplass.

Jeg ønsket å bestille hotellrom på Gardermoen i natt, men SAS kunne ikke garantere at de kom til å betale for hotellrommet, men siden vi enda ikke har forlatt rullebanen på Arlanda er det ikke noen vits med hotellrom siden neste fly går 06.45.

Ts

Dere må takke nei til matkuponger, om dere får matkuponger har dere "godtatt" det som erstatning. Dere må si nei, og så ta saken i etterkant for å ha rett på mer enn det. 

Anonymkode: 30e68...b0b

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...