AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg og min kjæreste skulle ta direkte fly fra Flesland til Alicante i dag tidlig, men det ble kansellert og vi ble booket på fly kl 12 til Stockholm og videre fly til Palma 14:45, vente 3 t i Palma på fly til Alicante og så skulle vi vært fremme sent i kveld, men SAS ville det annerledes! Ny rute: Kom oss til Stockholm men der fikk vi vite at flyet videre til Palma var kansellert (men grunnen visste de ikke). Har ventet siden 13:20 i dag på et fly som skal ta oss til Oslo klokken 22:45 i kveld, men så fikk vi vite at det var også kansellert så vi skal reise 23:45 istedenfor. Klokken 06:45 i morgen skal vi ta fly fra Oslo til Palma, så vente i 6-7 timer før vi tar fly til Alicante. Vi har da mistet to dager av bryllupsreisen vår som skulle vare fra lørdag til torsdag, altså 6 dager. Har leid leilighet i Alicante via Airbnb og det er jo penger vi ikke får igjen nå. Vi sitter nå på Arlanda og fikk en matkupong på kr 100,- som vi ikke kunne bruke i noen av kioskene, må derfor legge ut for mat og drikke selv. Nå har jeg lyst å drite i hele turen og prøve å få alle pengene tilbake og heller ta en ferie senere, men det ønsker ikke min nybakte ektemann, og pengene for turen er vel borte uansett? Ikke sikkert vi kommer oss hjem igjen på torsdag heller. Er det noen andre i samme båt? Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg og min kjæreste skulle ta direkte fly fra Flesland til Alicante i dag tidlig, men det ble kansellert og vi ble booket på fly kl 12 til Stockholm og videre fly til Palma 14:45, vente 3 t i Palma på fly til Alicante og så skulle vi vært fremme sent i kveld, men SAS ville det annerledes! Ny rute: Kom oss til Stockholm men der fikk vi vite at flyet videre til Palma var kansellert (men grunnen visste de ikke). Har ventet siden 13:20 i dag på et fly som skal ta oss til Oslo klokken 22:45 i kveld, men så fikk vi vite at det var også kansellert så vi skal reise 23:45 istedenfor. Klokken 06:45 i morgen skal vi ta fly fra Oslo til Palma, så vente i 6-7 timer før vi tar fly til Alicante. Vi har da mistet to dager av bryllupsreisen vår som skulle vare fra lørdag til torsdag, altså 6 dager. Har leid leilighet i Alicante via Airbnb og det er jo penger vi ikke får igjen nå. Vi sitter nå på Arlanda og fikk en matkupong på kr 100,- som vi ikke kunne bruke i noen av kioskene, må derfor legge ut for mat og drikke selv. Nå har jeg lyst å drite i hele turen og prøve å få alle pengene tilbake og heller ta en ferie senere, men det ønsker ikke min nybakte ektemann, og pengene for turen er vel borte uansett? Ikke sikkert vi kommer oss hjem igjen på torsdag heller. Er det noen andre i samme båt? Anonymkode: 9ae36...e34 Ingen andre som sitter stuck på flyplasser rundt omkring? Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Ts her. Etter å ha ventet 13 t på Arlanda sitter vi nå på flyet til Oslo. Det blir ingen søvn i natt for vi må ta fly til Palma på Mallorca 06.45 i mrg og vente 8 timer der på fly til Alicante, og kommer frem i morgen kveld. Da har vi brukt 2 dager på å komme oss fra Bergen til Alicante, og har gått og stått i de samme klærne i 2 dager. Hvis flyene er kansellert eller forsinket i mrg klikker jeg😣 🖕SAS Anonymkode: 9ae36...e34 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Neste fly blir garantert kansellert. Hvis du kan få penger tilbake for hotellet så hadde jeg gjort det og reist hjem. Alicante står til høsten også. Anonymkode: df7d9...612 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Men sas-flyet fra Bergen til Alicante gikk jo lørdag morgen? Det ble jo ikke kansellert? Anonymkode: d34d7...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Sitter og skal bestille meg reise til Barcelona nå.. men aner ikke hvilket flyselskap jeg skal velge…?? Anonymkode: 3b8dd...88b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Les deg opp på rettighetene dine. Du har rett på mye mer enn matkuponger! Anonymkode: f5bd2...f35 4 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men sas-flyet fra Bergen til Alicante gikk jo lørdag morgen? Det ble jo ikke kansellert? Anonymkode: d34d7...d3e Morgenflyet tidlig i dag ble kansellert fikk vi vite, og vi ble booket om på fly kl 12 men måtte da fly Bergen- Stockholm- Palma- Alicante, men nå er vi på vei til til Oslo, fordi flyet fra Stockholm til Palma ble kansellert. Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Morgenflyet tidlig i dag ble kansellert fikk vi vite, og vi ble booket om på fly kl 12 men måtte da fly Bergen- Stockholm- Palma- Alicante, men nå er vi på vei til til Oslo, fordi flyet fra Stockholm til Palma ble kansellert. Ts Anonymkode: 9ae36...e34 Hmm, det står som avreist kl 08.06 på Avinor sine sider (vi skal reise med det flyet om en uke, så derfor sjekket jeg om det gikk før i dag). Men da må det jo stå feil på Avinor sine sider. Men dette hørtes absolutt slitsomt ut. Jeg tror likevel jeg ville tatt melkeruten ned for å nyte de siste dagene! Anonymkode: d34d7...d3e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Les deg opp på rettighetene dine. Du har rett på mye mer enn matkuponger! Anonymkode: f5bd2...f35 Ja det vet jeg men alt vi fikk var hver vår matkupong til 100 kr. Jeg ga beskjed til mannen bak skranken (som ikke visste noen ting ) at vi kjøper middag i restauranten og sender kvitteringer for all mat og drikke til SAS når marerittet er over. Saken er den at de vet ikke hvorfor flyene blir innstilt/ kansellerte eller forsinket, og de kan ikke gi oss noe informasjon om hva som skjer når vi kommer til neste flyplass. Jeg ønsket å bestille hotellrom på Gardermoen i natt, men SAS kunne ikke garantere at de kom til å betale for hotellrommet, men siden vi enda ikke har forlatt rullebanen på Arlanda er det ikke noen vits med hotellrom siden neste fly går 06.45. Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hmm, det står som avreist kl 08.06 på Avinor sine sider (vi skal reise med det flyet om en uke, så derfor sjekket jeg om det gikk før i dag). Men da må det jo stå feil på Avinor sine sider. Men dette hørtes absolutt slitsomt ut. Jeg tror likevel jeg ville tatt melkeruten ned for å nyte de siste dagene! Anonymkode: d34d7...d3e Vi fikk beskjed om at flyet var kansellert, men det kan jo hende at det var dobbelt booket på grunn av tidligere avganger som var kansellert? Det er veldig mye rot nå og de som jobber på flyplassen/ i flyene vet ingen verdens ting. Uansett hva vi spør om så sier de at de ikke har noe informasjon å gi oss. Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi fikk beskjed om at flyet var kansellert, men det kan jo hende at det var dobbelt booket på grunn av tidligere avganger som var kansellert? Det er veldig mye rot nå og de som jobber på flyplassen/ i flyene vet ingen verdens ting. Uansett hva vi spør om så sier de at de ikke har noe informasjon å gi oss. Ts Anonymkode: 9ae36...e34 Det vil jo være helt sinnsykt om de sier at flyet er kansellert dersom det ikke er det! Og de kan jo ikke gi plassen deres til noen andre! Lykke til videre! Håper virkelig det ordner seg. Anonymkode: d34d7...d3e 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vil jo være helt sinnsykt om de sier at flyet er kansellert dersom det ikke er det! Og de kan jo ikke gi plassen deres til noen andre! Lykke til videre! Håper virkelig det ordner seg. Anonymkode: d34d7...d3e Takk 🙂 Dette begynner å ligne en farse. Ingen vet noenting og alt er kaos. Folk ligger og sover/ hviler på gulvene, unger skriker og det ligger en eim av bæsjebleier og svette i luften... Ts Anonymkode: 9ae36...e34
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 Du har all min sympati, kjære ts❤️ Dette må jo være helt grusomt😔 Anonymkode: fb8b2...ac3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og min kjæreste skulle ta direkte fly fra Flesland til Alicante i dag tidlig, men det ble kansellert og vi ble booket på fly kl 12 til Stockholm og videre fly til Palma 14:45, vente 3 t i Palma på fly til Alicante og så skulle vi vært fremme sent i kveld, men SAS ville det annerledes! Ny rute: Kom oss til Stockholm men der fikk vi vite at flyet videre til Palma var kansellert (men grunnen visste de ikke). Har ventet siden 13:20 i dag på et fly som skal ta oss til Oslo klokken 22:45 i kveld, men så fikk vi vite at det var også kansellert så vi skal reise 23:45 istedenfor. Klokken 06:45 i morgen skal vi ta fly fra Oslo til Palma, så vente i 6-7 timer før vi tar fly til Alicante. Vi har da mistet to dager av bryllupsreisen vår som skulle vare fra lørdag til torsdag, altså 6 dager. Har leid leilighet i Alicante via Airbnb og det er jo penger vi ikke får igjen nå. Vi sitter nå på Arlanda og fikk en matkupong på kr 100,- som vi ikke kunne bruke i noen av kioskene, må derfor legge ut for mat og drikke selv. Nå har jeg lyst å drite i hele turen og prøve å få alle pengene tilbake og heller ta en ferie senere, men det ønsker ikke min nybakte ektemann, og pengene for turen er vel borte uansett? Ikke sikkert vi kommer oss hjem igjen på torsdag heller. Er det noen andre i samme båt? Anonymkode: 9ae36...e34 https://dinside.dagbladet.no/reise/ikke-ta-imot-denne/74787154/amp Anonymkode: f0e41...65e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sitter og skal bestille meg reise til Barcelona nå.. men aner ikke hvilket flyselskap jeg skal velge…?? Anonymkode: 3b8dd...88b Vi var der nettopp forrige uke, kom hjem denne uka. Dro med Norwegian og var null forsinkelser eller problemer! Anonymkode: a7d1c...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Ts her. Dag 2: Nå har vi kommet til flyplassen Palma på Mallorca, og skal vente her til i kveld for flyet til Alicante. Jeg har ikke sovet siden natt til i går, bare noen små blunder innimellom, og har de samme klærne på meg som jeg tok på i går morges. Har fått pusset tennene, kjøpt en rens/dagkrem og børste. Vi fikk kun en kupong på 100 kroner i går og det er alt vi har blitt tilbudt, men vi kjøper mat og drikke og tar vare på kvitteringene som vi sender inn til SAS sammen med en jævlig lang klage når denne mareritt turen er over! Var flere ganger på Roskilde festivalen da jeg var yngre og gikk uten søvn og stell, og sånn føler jeg meg nå, bare at jeg er edru og ikke fyllesyk🙈 Ts Anonymkode: 9ae36...e34 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Medfølelse til deg, ts! Har du på lager å spille det helt ut nå som den farsen det er? Hell innpå litt alkohol, ta det som en fest og tenk på det som Roskilde v2.0. Tidenes mest minnerike bryllupsreise, og dere kan gjøre nytt forsøk på en fin, klassisk bryllupsreise senere. Anonymkode: e1fb7...e33 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Håper det ordner seg nå! Jeg ville også tatt et par glass vin og sett det tragikomiske i situasjonen. Anonymkode: a9ea6...114 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Ts her. Planen er å prøve å sove litt i dag hvis vi finner et sted vi kan legge oss nedpå, men det blir nok noen sangria og en tequila eller tre ja🍹🍸 Siden vi skal vente her i timesvis så hadde det vært fristende å dratt inn til Palma på sightseeing, men vi er helt knekt pga null søvn så vi holder oss på flyplassen. Tostada 🥂🥴😀 Ts Anonymkode: 9ae36...e34 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå