Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 har fått en liten lekkasje på badet, har kommet vann under gulvbelegget i dusjen.. har bodd her i to år, skulle ha pusset opp badet men det ble aldri gjort. Er litt grønn jeg, men hva gjør jeg? bor i et borettslag, er bygningsforsikring gjennom det, og ellers så har jeg innboforsikring.. er det noen som vet? blir dette veeeldig dyrt for meg? hadde nemlig tenkt å selge veldig snart takker hvis noen kan svare meg..
Gjest Miloine Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 Boretslaget ditt har mest sannnsynelig en avtale med en rørlegervakt o.l. Ring dem først! Så ma du ta kontakt med Boretslaget og eller evt.foretningsstyrer av ditt boretslag! Skyldes vannlekasjen slitte rør, skal boretslagets forsikring dekke dette! Sånn var det for meg da jeg hadde vannlekasje - bor i boretslag, og OBOS(foretnigsstyrer) betalte for hele grei!
Gjest Madeline Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 Det har kommet noen nye regler når det gjelder brl. nå. Etter 15 august har beboere i brl. fått flere rettigheter og flere plikter. Det som er utvendig tar brl seg av og det innvendig tar beboeren seg av (veldig enkelt fotalt). Vi hadde vannlekkasje i sommer rett før de nye reglene kom og fikk dekket det gjennom brl. sin forsikring og bbl. tok seg av alt. Hadde lekkasjen skjedd litt senere så måtte vi brukt vår egen inboforsikring og ordnet opp selv. Om lekkasjen på badet skyldes manglende vedlikehold så kan du ikke gjøre regning med å få hjelp av forsikringen. Er det derimot en akkutt vannlekkasje som ikke kommer av manglende vedlikehold, så skal forsikringen dekke dette. Men jeg ville i første omgang tatt kontakt med lederen i styret og spurt om det er noen hjelp å få fra brl. Hva er egentlig årsaken til vannlekkasjen du har?
Shoegal Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 Skillet mellom utvendige og innvendige rør går for øvrig ved hovedkranen.
MiniMjau Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 (endret) ... Skyldes vannlekasjen slitte rør, skal boretslagets forsikring dekke dette! Sånn var det for meg da jeg hadde vannlekasje - bor i boretslag, og OBOS(foretnigsstyrer) betalte for hele grei! ← Men sånn er det ikke i alle borettslag... Hos oss f.eks går skillet der "skrårørene" opp til sluket starter ut ifra selve soilrøret(avløpsrøret som går loddrett). Dvs disse skrårørene er mitt ansvar, og det loddrette røret er brl sitt ansvar. Jeg ville ha hørt med styret i blokka di. Endret 16. november 2005 av MiniMjau
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå