Gå til innhold

Dagens egoistiske foreldre, "din uke...ditt problem" når ting ikke går som planlagt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag er det så mange forskrudde og egoistiske foreldre som har delt omsorg, mor/far er du 24/7. Ikke bare tiden når du har barna.

Så går det galt med sykdom eller annet for den ene parten så kommer mange med "Din uke, ditt problem. Her har du barna jeg gir faen".

Er du forelder må du alltid være tilgjengelig for dine barn 24/7, du kan ikke bare droppe de av hos den andre å gi faen. Du må strekke deg så langt som det går, sette deg selv bakerst i prioritet. Uansett hva du har planlagt på dine barnefrie uke.

Barna kommer først, uansett.

Anonymkode: 33d8c...360

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Delvis enig, men det er ikke nødvendigvis så enkelt. Det er f.eks. ikke bare bare å sette barna foran jobben, dersom man skal sørge for hus, mat og klær til disse barna.

Begge foreldre bør bidra til å finne løsninger dersom det skjer noe uforutsett. Man kan ikke bare dumpe problemet på den andre dersom man blir syk i sin uke, uavhengig av om den andre faktisk har mulighet til å ha dem.

(Nå snakker jeg generelt, om "normale" uforutsette ting. Hvis dette er inspirert av den andre tråden som pågår nå, så skjønner jeg godt at far der ikke makter å bidra til en løsning.)

Anonymkode: b3da7...129

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I dag er det så mange forskrudde og egoistiske foreldre som har delt omsorg, mor/far er du 24/7. Ikke bare tiden når du har barna.

Så går det galt med sykdom eller annet for den ene parten så kommer mange med "Din uke, ditt problem. Her har du barna jeg gir faen".

Er du forelder må du alltid være tilgjengelig for dine barn 24/7, du kan ikke bare droppe de av hos den andre å gi faen. Du må strekke deg så langt som det går, sette deg selv bakerst i prioritet. Uansett hva du har planlagt på dine barnefrie uke.

Barna kommer først, uansett.

Anonymkode: 33d8c...360

dette var da veldig svart og hvit

Anonymkode: 10fa4...0a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uenig.

Men hva når den ene foreldren altid har en unnskyldning i sin uke og forventer at alt annet avlyses. Kan aldri forvente noe hjelp tilbake. Det har hun ikke tid til. 

Ene gangen måtte jeg faktisk avlyse en tur til 40000 fordi mor til barna hadde forstuet en tå. Barna er 6 og 9 så de klarer fint å være rundt mor selv med en forstuet tå.

Min kjæreste som bonusmor stiller mer opp for de barna enn selve moren.  

Så ikke døm før du faktisk veit alt bak en situasjon. De som er egoistiske har kanskje satt ned foten fordi en av foreldrene faktisk misbruker sin rett til sende barna hjem igjen.

Anonymkode: e7683...759

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Man har gjerne lagt opp til en annen type jobbing (flere timer, ukurante arbeidstider) den tiden man ikke har barn, så det er ikke bare å overta for den andre.

Anonymkode: c4a37...cea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som du har mye erfaring med å ha barn annenhver uke.

Anonymkode: 75eca...0c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I tråden du sikkert siktet til, er jeg fullstendig enig med deg! SELVSAGT stiller man opp i slike situasjoner! 

Men... I utgangspunktet synes jeg man skal være litt rigid for å gi alle involverte noe forutsigbarhet. Her opplever jeg stadig at den andre parten får "endret turnus" og "beordring" på jobb. Noen ganger har jeg så fått vite at "beordring" var en fest. 

Man skal stille opp, men også ha forutsigbare, tydelige faste rammer. Mest av alt for barna. 

Anonymkode: 10b57...abd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min er ego og bestiller ferie i de ukene han vil selv om de er mine. Men når han roter det til, så må hans foreldre stille opp. Han svartmaler muligens meg litt som er så "vrien" og har planer i min barnefri uke. Og vil gjerne omrokke på ferien jeg har avtalt med jobben 🙄 

Men vi hjelper hverandre om det er noe, feks sykdom og lignende. Barna kommer først.

Anonymkode: b67a9...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...