Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en mann i min vennekrets, kompis av venninne, han og jeg tok samme langveis tog i flere timer sammen, da vi tilfeldigvis var plassert motsatt hverandre. Han var kjempe hyggelig, men virket så utilpass, nesten nervøs, virka så ukomfortabel, som om han hadde problemer med å finne en god sittestilling, så gikk han bare den siste timen og lot meg være alene. Jeg syns vi hadde en bra samtale og det var hyggelig å ikke være alene. Ble rart å se han etter togreisa, visste ikke om han ville at jeg hilste på han eller ikke  så jeg gikk bare forbi. Hvorfor ble det så rart og hvorfor gikk han bare? Jeg følte som om jeg hadde gjort noe feil jeg skjønner ikke hva jeg gjorde feil. 😮💨

Anonymkode: 4f99f...a30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok også syntes det var ubehagelig å komme i firergruppe med en bekjent. Hadde sikkert gått og satt meg i kantina eller noe. 

Anonymkode: a5cf3...90f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville nok også syntes det var ubehagelig å komme i firergruppe med en bekjent. Hadde sikkert gått og satt meg i kantina eller noe. 

Anonymkode: a5cf3...90f

Samme her, jeg hater smalltalk og hadde syns det var skikkelig energikrevende på en negativ måte dersom jeg havnet i en sånn situasjon på en lang togtur. Jeg hadde tenkt noen harde banneord i mitt stille sinn, men smilt høflig utad mens jeg hadde tenkt kraftig på hvordan jeg skulle kommet ut av situasjonen fortest mulig.

Anonymkode: 65c4f...e68

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Samme her, jeg hater smalltalk og hadde syns det var skikkelig energikrevende på en negativ måte dersom jeg havnet i en sånn situasjon på en lang togtur. Jeg hadde tenkt noen harde banneord i mitt stille sinn, men smilt høflig utad mens jeg hadde tenkt kraftig på hvordan jeg skulle kommet ut av situasjonen fortest mulig.

Er dette litt typisk norsk 😅 flykte fra sosialt selskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er vel forskjellige mennesker i Norge som i resten av verden? Jeg snakker bare for meg. Når det er sagt, så er det noe annet å møte på bekjente andre steder og slå av en prat, enn på en lang togtur. Det er fint å ha en «way out», dersom kjemien er litt klein.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

- det kan forresten være mange grunner til at denne bekjente du møtte følte seg utilpass og til slutt gikk, kanskje han ikke var i form? Hadde hodepine? Hadde det litt tungt og hadde mye å tenke på? Var beskjeden? Følte kjemien ikke var så bra og syns smalltalken ble vanskelig i lengden? Eller bare trengte litt tid for seg selv?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er vel forskjellige mennesker i Norge som i resten av verden? Jeg snakker bare for meg. Når det er sagt, så er det noe annet å møte på bekjente andre steder og slå av en prat, enn på en lang togtur. Det er fint å ha en «way out», dersom kjemien er litt klein.

Hva er årsaken til at kjemien blir klein egt? Kan man ikke bare slappe av ikke noe grunn til å være klein.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en mann i min vennekrets, kompis av venninne, han og jeg tok samme langveis tog i flere timer sammen, da vi tilfeldigvis var plassert motsatt hverandre. Han var kjempe hyggelig, men virket så utilpass, nesten nervøs, virka så ukomfortabel, som om han hadde problemer med å finne en god sittestilling, så gikk han bare den siste timen og lot meg være alene. Jeg syns vi hadde en bra samtale og det var hyggelig å ikke være alene. Ble rart å se han etter togreisa, visste ikke om han ville at jeg hilste på han eller ikke  så jeg gikk bare forbi. Hvorfor ble det så rart og hvorfor gikk han bare? Jeg følte som om jeg hadde gjort noe feil jeg skjønner ikke hva jeg gjorde feil. 😮💨

Du må jo ha utrolig dårlige sosiale antenner, hvis det endte med at han måtte forlate deg for å få fred? De tegnene du beskriver er jo veldig typisk for "la meg være" 😂😂

Anonymkode: 0fcaa...2b5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje skulle han møte en elskerinne eller noe han ikke ville du skulle vite.... 

Anonymkode: d3968...229

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er forskjell på å ha en hyggelig samtale, og det å sitte å skravle i ett sett - i flere timer. Uten å virkelig se personen du prater med. For meg er det tydelig at han ga tegn for at det ble for mye for han, og at han ville avslutte "samtalen". Kanskje han ikke ville avvise deg, men du faktisk dårlige sosiale antenner, TS! :)  

Du kan føle at du har en "god kjemi" med noen, but then again - de trenger ikke føle det samme mot deg. Det å ha "god kjemi" går begge veier, man har ikke god kjemi så sant ikke begge føler det. Så jeg mistenker at dine sosiale antenner er dårlige. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Seter mot hverandre er helt pyton, burde ikke eksistert. Pinlig å måtte prøve å tvinne beina med den andre og prøve å se alle andre steder enn rett i fleisen på hverandre. Og prøver man se ut av vinduet ser man plutselig at speilbildet til den andre stirrer. 

Anonymkode: 0e46a...d2e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ha hatt sosial angst? 🤷‍♀️

Anonymkode: d7a4e...9cd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Å tilfeldig havne sammen med en bekjent - ikke en venn, ikke en hvis selskap jeg hadde valgt frivillig, men samtidig en som jeg ikke kunne overse - på toget i timesvis, høres for meg umiddelbart ut som et mareritt. Å føle meg forpliktet til potensielt anstrengt small talk i lang tid når jeg egentlig hadde sett fram til rolige timer med bok, musikk, håndarbeid og soving vil i de aller fleste tilfeller være et dårlig bytte. Her virker det jo som om han har prøvd å signalisere det, men at du ikke har tatt hintene.

Endret av Daria
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde også satt meg et annet sted, eller sagt ifra at "unnskyld, men jeg vil helst sitte å slappe av i fred". Det å høre en du ikke kjenner (bekjent), skravle i flere timer - om helt uvesentlige ting, det gidder jeg ikke høre på. Det kommer selvfølgelig an på personen, men jeg er ekstremt introvert - så jeg small talker ikke med hvem som helst :)

Det er heller ikke "typisk norsk" å flykte fra sosialt selskap. Alle er sosiale mennesker, men det er ikke alle som har behov for å prate med fremmede, eller med noen de såvidt vet hvem er - i flere timer, om helt uvesentlige ting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seter mot hverandre er helt pyton, burde ikke eksistert. Pinlig å måtte prøve å tvinne beina med den andre og prøve å se alle andre steder enn rett i fleisen på hverandre. Og prøver man se ut av vinduet ser man plutselig at speilbildet til den andre stirrer. 

Anonymkode: 0e46a...d2e

Enig 😂😂😂

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Kanskje han er sjenert eller liker deg? Forstår han gått. Ville ha unngått situasjonen selv for vet aldri hva man skal snakke med noen om som man ikke kjenner så godt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er årsaken til at kjemien blir klein egt? Kan man ikke bare slappe av ikke noe grunn til å være klein.  

Hva er årsaken til at du føler en bedre kjemi med noen og ikke med andre? Tror ikke du skjønner helt det her. Det er ikke alle mennesker vi klaffer like godt med, det er ikke alltid så lett å forklare, men energien mellom to mennesker lyger ikke. Noen trives vi godt sammen med, praten går i ett, vi kjenner på en felles forståelse, blir inspirert av den andre på ulike måter osv. Andre klarer vi ikke snakke med, finner ikke felles temaer, føler ikke vi slapper av i den andres nærvær osv. Men som sagt, det kan være tusen årsaker til at han ikke ønsket å sitte å prate med deg i timesvis på den togturen. Når en person er høflig med litt forsiktig avvisende, og ikke svarer like ivrig tilbake, så er det et tegn på at vedkommende ønsker å avslutte praten.

• Liker 3
Skrevet

Satt han mot kjøreretningen og ble litt uggen, kanskje? Det hadde jeg blitt, ihvertfall. 

Ellers kan det jo hende at han hadde sett for seg noen timer alene på toget, og ikke var helt fornøyd med at det dukket opp en bekjent i setet overfor? Man kommer ikke unna, da. For mange er det slitsomt. 

Det jeg skriver her er det jeg selv ville ha følt i den situasjonen. Ikke godt å si, men det kan hende at han er likedan? Dette har i så fall ingenting med deg å gjøre. Han tok ansvar for seg selv, og gikk en tur.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor skal man være sosial hele tiden? De fleste er innstilt på å lene seg tilbake med noe god musikk på ørene og se verden suse forbi mens man drømmer seg vekk når man sitter på tog og buss. Noen trives rett og slett i eget selskap.

Anonymkode: 02911...15e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oh gode gamle KG, med alle de hyggelige folka med sosiale antenner. lol

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...