Gå til innhold

Utslett, flass rundt nesebor. Prøvd alt (bilder)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en forkjølelse i januar har jeg hatt problemer med huden rundt nesen.

Dette er enten en form for eksem eller hudsopp vil jeg tro.

Har prøvd fungoral, kortisonkrem, rosex(?) som jeg har fått skrevet ut av legen. Det svir, kjennes tørt ut, flasser til tider og noen ganger ser det ut som om det kommer små kviser. De kan ikke poppes, så er ikke normale kviser. Til tider ser det ut som det kommer inn i nesen også, altså det flasser innover òg.

Jeg har prøvd så mye nå, flere måneder uten sminke, uten hudprodukter osv.. Men det gir seg ikke.. Noen som klarer se hva dette kan være, eller vet hva som kan hjelpe?  

3A0F1E01-B678-435E-9DCF-1EF4C23F969F.jpeg

236698E7-6042-49FF-AF06-526F7A55CB96.jpeg

Anonymkode: b96d8...89a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke selv, har hatt det hele livet. Tok blodprøve og hudlege sa jeg ikke hadde sånn perditt eller noe sånn eksem. Jeg har rosascea, men soolantra hjalp hverken på det eller dette. 

Anonymkode: b91f8...4b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vet ikke selv, har hatt det hele livet. Tok blodprøve og hudlege sa jeg ikke hadde sånn perditt eller noe sånn eksem. Jeg har rosascea, men soolantra hjalp hverken på det eller dette. 

Anonymkode: b91f8...4b5

Har du hatt det rundt nesen hele livet? Eller andre plasser også? 
Du merker heller ikke hvilke produkter som forverrer? 
Har til tider perioder hvor jeg må bruke fungoral sjampo i hodebunnen, får skorper og klør. Føler dette blir verre i perioder med stress og når jeg bruker mye produkter. 

Har hatt dette en periode for noen år siden, rundt nese og munn. Men fikk det bort da, husker ikke hva jeg brukte for det var mange kremer som ble skrevet ut da også. 

Alt av tilbakemeldinger kan hjelpe, er desperat :(

Anonymkode: b96d8...89a

Skrevet

Henvising til hudlege/klinikk 

AnonymBruker
Skrevet

Er ingen hudlege (og støtter kommentaren om å bestille time), men jeg har hatt perioral dermatitt flere ganger, og det kan se slikt ut i oppstarten… 🤔spesielt siden du skriver at du har hatt det tidligere og rundt munnen… mener å huske at fungoral krem ikke har noe for seg, men jeg har brukt rozex for å holde det nede, i tillegg til antibiotika når det er på det verste.

Anonymkode: a4809...f6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...