AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #81 Del Skrevet 7. juli 2022 Mannen, og hele slekta til mannen er naturlig tynne. De har aldri jobba for det. De har derimot klaget mye på at de er tynne og ikke legger på seg. Mannen min kan spise veldig mye en dag, men så glemmer han ut (!) å spise feks neste dag. Og dagen deretter spiser han kanskje en banan eller noe, for så å klage på lite energi 😛 Har vi godteri på bordet eller potetgull blir han lei etter 3-4 biter godteri eller potetflak. Han blir rett og slett lei av å spise. Ikke rart man er tynn/slank da. Kunne gitt ganske mye for å slippe å tenke på mat hele tiden. Anonymkode: 97cdd...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 7. juli 2022 #82 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 18.42): Jeg gjør også det. Mulig det høres rart ut men jeg VIL IKKE bli feit igjen, og det er forferdelig vanskelig for meg å gå ned i vekt pga hormoner, alder etc, det er et slit uten like. Derfor vil jeg ta det "ved roten" istedet for å plutselig ha gått opp 3-4 kg uten å ha vært klar over det. Det er så fort gjort når man er glad i mat og legger lett på seg. Anonymkode: 43640...765 Jeg også gjør det, for jeg vil virkelig ikke bli overvektig på ny. Er veldig lav og det krever nokså mye å gå ned, derfor vil jeg kunne ta grep kjapt om det blir endring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #83 Del Skrevet 7. juli 2022 Som overvektig: skoleboller til frokost, godteriposer hvor det står sharesize alene i løpet av en kveld, pizzabakeren til middag, mellommåltid som ikke er direkte sunne. Mange øl på restaurant. Jeg elsker øl og det kan gå med noen halvlitre når jeg går på restaurant. Fortrenge hvor mange kalorier ting EGENTLIG inneholder. Tenke: yolo, kos deg fordi du fortjener det! Som normalvektig: masse linser og bønner, fisk, hermetisk tomat som base i mange retter, grønnsaker, løksuppe, kylling, spinat og grovbrød, et til to glass juice pr dag og ja faktisk: godteri hver eneste lørdag 🤩.Av og til når jeg føler på det og det føles riktig og det er tilstrekkelig lenge siden sist, kan jeg spise til jeg sprekker. Buffet med kaker og masse sauser, ost og tilbehør, uten å legge på meg hvis hverdagsrutinene ellers er kontrollere og sunne. Bevissthet rundt når, hvor ofte og mye jeg spiser. Anonymkode: 2cfdb...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfricanQueen Skrevet 7. juli 2022 #84 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Lettere sagt enn gjort, vekt stresser meg fordi folk kommenter alltid andres vekt, det er dessverre det samfunnet vi lever i. Pluss jeg er super kort ( 158 cm) så hvis jeg legger på meg 1-2 kg, så er det veldig tydelig, men selvfølgelig er man høyere så er ikke det så tydelig .. så det er ikke lett å bare " ignorere " endringene Endret 7. juli 2022 av AfricanQueen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #85 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg har hatt en BMI på 35,5, men ligger nå på 23,3 på 5. året. Spiser noe ala dette hver dag: 10.00 Frokost: en liten skål (ca 30 gram) havregrøt blandet med vann med en banan, litt blåbær og et par jordbær til. 13.00 Lunsj: En riskake med en banan. 16.00 Middag - hovedmåltidet: Diverse grønnsaker, salat med mye godt i, 300-400g kylling/laks/kjøtt/torsk, ostebiter (vegan), kokosmelk (fet variant) og litt olivenolje. Mye mat! Føler meg god og stappmett i mange timer etterpå. 20.00 Kvelds: En liten skive linfrøbrød med pålegg, 4-5 valnøtter, et par biter mørk sjokolade, samt en liten skål med potetgull/popkorn (ja hver dag). Spiser ingenting/faster mellom ca. 20.30 - 10.00, samt at det meste av maten hver dag havner på ett måltid: middagen. Ellers er frokost, lunsj og kvelds bare "småmåltid" å regne. Er stort sett aldri sulten, men rundt kl 1500 hver dag kjenner jeg på at det skal bli godt å spise middag. En liiiten sultfølelse mange ikke ønsker å kjenne på og derav dytter inn noe kjapt for å døyve det, men jeg "nyter" det faktisk. Ingenting er bedre enn å da ty til mat etter en stund med denne sultfølelsen. Blir litt som "snusabstinens". Når du går en stund uten snus, og endelig tar en, så bare "aah". Som dere ser spiser jeg ikke melk, hvete/gluten/korn (bortsett fra glutenfri havre), egg og svinekjøtt. Sjokolade, kjeks, kaker, smågodt, brus og annet snacks, snop og jævelskap spiser jeg ALDRI. Ikke engang til jul! For dette er min kostholdsmessige og fedmemessige nemesis. Samt alkohol. Har heller ikke drukket alkohol på 5 år. Utrolig mange er god på kalorier og kosthold, men drikker seg feite, uten at de tenker over det, hvor de ikke skjønner hvorfor de ikke går ned i vekt.... Anonymkode: 8f39e...b20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #86 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 19.17): Feks: jeg dropper banan fordi det er for mye karbs og stivelse. Mens de fleste ser på det som en sunn frukt. Jeg har ikke dressing, olje eller salt på den kjipe, tørre salaten min til lunsj. Den smaker veldig kjedelig. Jeg spiser bare halvparten av lunsjen fordi jeg skal på middag senere på kvelden. Da vet jeg at jeg kommer til å spise feks potet/ pasta/ ris/ brød. Sulter meg altså mest mulig samme dag. Jeg spiser helst ikke rotgrønnsaker fordi de har mye karbs. Spiser heller grønnsaker som ikke er energirike. Veier meg hver morgen og tar umiddelbart grep hvis jeg har gått opp en kg. Anonymkode: 64741...925 Høres nokså restriktivt ut og på grensen til spiseforstyrrelser. Selv jeg som slanker meg og lever på 1500 kcal om dagen har dressing på salaten, og spiser rotgrønnsaker. Er ikke grønnsakene en blir feit av. Anonymkode: e018b...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 7. juli 2022 #87 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Jeg spiser sunt, men det er ikke for å holde fettprosenten nede. Det er fordi jeg vet hva alternativet er. Har du sett nok pasienter med kreft vri seg i smerter eller kveles er det en god nok motivasjon i seg selv. Angående trening så er ikke målet å holde vekta, men å bygge opp en sunn kropp. Jeg trener så rolig at jeg kunne gjennomført den samme økta med 39 i feber uten å bli sliten. Jeg ser ikke meningen med å slite seg ut på trening, men vet at mange liker det. Man må vel gjøre det som fungerer best for en selv. Personlig liker jeg godt å sitte på spinningssykkelen et par timer mens jeg ser på tv, betaler regninger eller leser en god bok. Det kan jeg gjøre mellom 2 og 6 timer i strekk og slipper å dusje etterpå. Endret 7. juli 2022 av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #88 Del Skrevet 7. juli 2022 Majer skrev (12 minutter siden): Jeg spiser sunt, men det er ikke for å holde fettprosenten nede. Det er fordi jeg vet hva alternativet er. Har du sett nok pasienter med kreft vri seg i smerter eller kveles er det en god nok motivasjon i seg selv. Angående trening så er ikke målet å holde vekta, men å bygge opp en sunn kropp. Jeg trener så rolig at jeg kunne gjennomført den samme økta med 39 i feber uten å bli sliten. Jeg ser ikke meningen med å slite seg ut på trening, men vet at mange liker det. Man må vel gjøre det som fungerer best for en selv. Personlig liker jeg godt å sitte på spinningssykkelen et par timer mens jeg ser på tv, betaler regninger eller leser en god bok. Det kan jeg gjøre mellom 2 og 6 timer i strekk og slipper å dusje etterpå. Dette er overhodet ikke noe kritikk altså, så ikke ta det som det. Men om man trener så rolig, så får vel ikke hjertet trent seg? Må man ikke opp i puls for det? Anonymkode: edaad...8e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 7. juli 2022 #89 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er overhodet ikke noe kritikk altså, så ikke ta det som det. Men om man trener så rolig, så får vel ikke hjertet trent seg? Må man ikke opp i puls for det? Anonymkode: edaad...8e2 Jeg trener litt hardere en til to ganger i uka, men man trenger ikke det. Ntnu forskere sier gjerne at man skal trene 4x4, men det er fordi det er den raskeste måten å få god lungekapasitet på. Jeg sammenligner det litt med en bil. Hva skal man med god motor (lunger) om ikke bilen tåler at man bruker den (musklene, kapillærene)? Selv eliteutøvere som trener 20 timer i uka trener kun 1,5-2t med høy intensitet. Personlig kan jeg løpe 10 km på 38 minutter uten noen former for hardtrening, men for å komme lavere trenger jeg litt variasjon. Jeg tenker at man ikke trenger de siste minuttene om man synes trening, skifting av klær osv er et ork😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #90 Del Skrevet 7. juli 2022 Har bmi på rundt 21, så er vel «for stor» til å skrive her. Men jeg har de siste årene spist hva jeg vil, og det blir til tider ganske mye søtsaker. Tidligere var jeg langt mer restriktiv, og trente mye mer, og var kanskje et par kilo lettere. Men for meg var ikke det verdt det. Livet skal leves! Det skal sies da at jeg muligens spiser sjeldnere enn andre, men ikke noe jeg planlegger eller har oversikt over. Merket det godt da jeg nylig var på venninnetur, og de var sultne mye oftere enn meg.. Anonymkode: f5aa0...c76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #91 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har bmi på rundt 21, så er vel «for stor» til å skrive her. Men jeg har de siste årene spist hva jeg vil, og det blir til tider ganske mye søtsaker. Tidligere var jeg langt mer restriktiv, og trente mye mer, og var kanskje et par kilo lettere. Men for meg var ikke det verdt det. Livet skal leves! Det skal sies da at jeg muligens spiser sjeldnere enn andre, men ikke noe jeg planlegger eller har oversikt over. Merket det godt da jeg nylig var på venninnetur, og de var sultne mye oftere enn meg.. Anonymkode: f5aa0...c76 Bmi på 21 er for stort ? hva er det jeg leser 😳 Anonymkode: 234ae...8fa 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 7. juli 2022 #92 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Ryddet for diskusjon om dietter under 1200 kcal. Christina82, mod Endret 17. juli 2022 av Christina82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #93 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bmi på 21 er for stort ? hva er det jeg leser 😳 Anonymkode: 234ae...8fa Er helt normalvektig, men ikke tynn/ veldig slank. Har litt lovehandles. Poenget var kanskje at det var tips fra tynne/ veldig slanke ts ønsket, ikke fra normalvektige. Anonymkode: f5aa0...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #94 Del Skrevet 7. juli 2022 On 7/5/2022 at 8:35 AM, AnonymBruker said: Ser de fleste slanke sier de spiser 2 måltider om dagen. Jeg spiser 3-4 måltider, holder meg slank med bmi ca 20. Så det er jo ikke store måltider, og lunsjen er nok mer som et par mellommåltider. Men jeg er sånn som trenger jevn tilførsel mer enn store måltider. Anonymkode: 350a2...cd7 Egentlig tror jeg kanskje mer fellestrekket er at man lytter til kroppen, heller enn å følge gitte regler. Mange av oss har jo fått innprentet at man bør spise lite og ofte, så folk tror det er viktig for å bli slank. Jeg spiser forresten også 3-4 måltider om dagen, men spiser da typisk litt frokost, og mye til lunsj og middag. For meg er det viktig å kjenne meg ordentlig mett, hvis ikke har jeg lyst til å putte noe i munnen hele tiden. Andre fungerer bedre på flere mindre måltider. Anonymkode: 85783...76a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #95 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 22.41): Det siste høres ikke spesielt bra ut. Spiseforstyrrelse? Du går fint opp 1 kg hvis du ikke har tømt tarmen for eksempel. Anonymkode: 1bc16...bdc Eller vann…. Ja, det er (p)sykt med et slikt mønster 😕 Anonymkode: 2f089...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #96 Del Skrevet 7. juli 2022 Bmi angir kun om du har en helsemessig sunn vekt. Den sier ikke om du er slank. Har du mye muskler, kan det hende du er slank på bmi 23-24. Består kroppen din av mye fett og lite muskler, tviler jeg på at du er slank. Anonymkode: 8c6f1...cc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #97 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg veier vanligvis 60 kilo og har en bmi på 21,5. Hvis jeg går opp 5 kilo er min bmi 23, og jeg er ganske lubben da. Jeg opplever ikke selv å være slank på bmi 23 og må bruke klær i str L. Anonymkode: 71038...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #98 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg veier vanligvis 60 kilo og har en bmi på 21,5. Hvis jeg går opp 5 kilo er min bmi 23, og jeg er ganske lubben da. Jeg opplever ikke selv å være slank på bmi 23 og må bruke klær i str L. Anonymkode: 71038...0b7 Men da er det sammensetningen av fett kontra muskler isåfall det går på. Altså, jeg har BMI på 26 (men er godt trent) og bruker 38/medium i klær. Anonymkode: a2665...d57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 7. juli 2022 #99 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg veier vanligvis 60 kilo og har en bmi på 21,5. Hvis jeg går opp 5 kilo er min bmi 23, og jeg er ganske lubben da. Jeg opplever ikke selv å være slank på bmi 23 og må bruke klær i str L. Anonymkode: 71038...0b7 Kropper er forskjellige! Der noen er slanke kan andre være både for tynn eller lubben rent visuelt. Ikke tro at alle har lik kropp som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #100 Del Skrevet 8. juli 2022 Som slankeoperert for 6 år siden, har jeg sett begge sider av medaljen. Som tykk, trykka jeg i meg, uten å tenke over konsekvensen, med det problemet det medførte. Som slank med en bmi på 21, så må jeg HELE tiden være bevisst på hvor mye jeg spiser. Jeg må ligge lavere på kaloriinntak, enn en som veier det samme som meg som er naturlig slank. Det føles ganske urettferdig, men sånn er det. Jeg veier 65 og er høy, og en som er tilsvarende, må kanskje ha 2200 kalorier i døgnet. Jeg kan ikke si hvor mange jeg selv må ha, men det er mye mye lavere. Jeg må konstant tenke på hva jeg spiser, og nips og godteri i ubegrensa mengder foran tv, det straffer seg med at jeg fort går opp et par kilo. Veier meg to ganger i uka, og tar grep når jeg ser vekta går feil vei. Jeg har ikke betalt 120 000 kr for å ete meg tykk igjen. Men det er ikke lett. For kroppen vil opp, men ikke jeg. Hodet er ikke operert. Og effekten av operasjonen varer kun et år eller to, så er du on your own. Dette ga sykehuset god informasjon om i forkant, at er jeg ikke forsiktig, så går vekten opp, og mitt inntak av kalorier kan ikke tilsvare inntaket til en normal slank på tilsvarende vekt. Jeg kunne sagt mye om slankeoperasjon, og ville klart tatt det på nytt. Angrer ikke et sekund, til tross for at jeg må jobbe for å beholde normal vekt. Og det må jo alle andre også, her ser jeg. Som en sa, kvinner over 30 må jobbe for å holde vekta om de skal holde seg slanke. Bifaller den. Anonymkode: 11352...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå