AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg kjøpte en bil fra merkevareforhandler for halvannen uke siden. Merket på veien hjem at styringen gikk fra å være vanlig til å bli tyngre og tyngre. Kom meg såvidt hjem til slutt, men ikke uten at jeg var støl i armene et par dager etterpå. Slik var bilen i 4 dager, kjørte minimalt, bare for å teste, for greide ikke kjøre lenge med så tungt ratt, som også selvopprettet dårlig. Den 5 dagen fikk jeg servicetime på bilen, og såklart var da bilen plutselig mye bedre på rattet igjen, og de fant ingenting med bilen. Servo er sjekket. Siden da har bilen vært bedre, men den er uforutsigbar i oppførselen, og kan plutselig selvopprette tregt/dårlig eller stoppe mens det fortsatt er 90 grader til midten. Den kan variere mellom å være lett eller stiv/noe tyngre på rattet. Andre dager merkes det lite. Den har ikke vært så tung på rattet som den var de første dagene, så jeg greier å kjøre. Så dette er jo et problem som er håpløs å vise forhandler, for jeg vet aldri hvordan bilen er, samtidig er det ekkelt at styringen er som den er. Jeg skal ha den tilbake til forhandler nå, men er redd de fortsatt ikke vil finne noe siden dette kan plutselig bli borte et par dager og komme igjen. Den verste følelsen er vel det å ikke bli trodd. Og det hjelper vel neppe å være kvinne i en sånn situasjon, for jeg føler at da har jeg enda mindre å komme med. Noen som har vært borti noe liknende? Anonymkode: 5eb5e...c61
PetterKanin Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Om dette er en bil med el. servo kan det være en elektrisk feil, som kommer og går. Å feilsøke på et slikt problem når det ikke er der er dessverre et mareritt for mekanikere.
Maskinfører Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Slakk i servoreim lekkasje servoolje sjekk forstillinga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå