Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke dette var en spesielt bra kronikk.  Det stemmer sikkert det hun sier men bedre språk og korrektur hadde nok hjulpet 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pipaluk skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke dette var en spesielt bra kronikk.  Det stemmer sikkert det hun sier men bedre språk og korrektur hadde nok hjulpet 

Enig. Vedkommende får ut sin misnøye, men man får ikke noe mer forståelse for situasjonen. Veldig overfladisk fraspark. Forøvrig synd at syke mennesker ikke blir forstått og respektert som alle andre.

Anonymkode: cfa28...a62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pipaluk skrev (3 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Vedkommende får ut sin misnøye, men man får ikke noe mer forståelse for situasjonen. Veldig overfladisk fraspark. Forøvrig synd at syke mennesker ikke blir forstått og respektert som alle andre.

Man må huske på at dette er en person med ME og at hun fikk ME i tidlig alder. Hun har også ADHD. Når man har ADHD og får ME i 9. klasse påvirker dette selvsagt språket. Kanskje litt høye forventninger til et menneske som er syk, og man er plaget av hjernetåke? Dette er første gang hun går til media og eksponerer seg selv. Alt trenger ikke å være perfekt. Jeg synes hun er modig og tøff ❤️

Hvordan kunne dere tenkt dere at slike kronikker burde være, for å få mer forståelse? Hvordan hadde dere ønsket at en person med f.eks ME hadde skrevet og ordlagt seg? Hva er interessant og nyttig å vite? Hvordan få folk til å forstå seg mer på en sykdom flere har fordommer mot? Hva fanger deres oppmerksomhet? Hva skal til for å få folk med lite kunnskap om en sykdom, til å forstå bedre? Jeg ønsker selv å skrive om min sykdomshistorie og gå til media, men vet ikke helt hvordan nå ut til "folk flest".

Anonymkode: ae0e6...406

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er det du mener mangler i denne kronikken?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk med ADHD kan lett bli utbrent fordi de veit ikke når de skal slutte om de engasjerer seg, eller de kan stresse seg "i hjel". Jeg er glad jeg inntok den likegyldige silen i skolegangen, men det slo meg først da jeg begynte å studere og FAKTISK engasjere meg. Var udiagnosert for ADHD på det tidspunktet.  

Anonymkode: be774...4a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man må huske på at dette er en person med ME og at hun fikk ME i tidlig alder. Hun har også ADHD. Når man har ADHD og får ME i 9. klasse påvirker dette selvsagt språket. Kanskje litt høye forventninger til et menneske som er syk, og man er plaget av hjernetåke? Dette er første gang hun går til media og eksponerer seg selv. Alt trenger ikke å være perfekt. Jeg synes hun er modig og tøff ❤️

Hvordan kunne dere tenkt dere at slike kronikker burde være, for å få mer forståelse? Hvordan hadde dere ønsket at en person med f.eks ME hadde skrevet og ordlagt seg? Hva er interessant og nyttig å vite? Hvordan få folk til å forstå seg mer på en sykdom flere har fordommer mot? Hva fanger deres oppmerksomhet? Hva skal til for å få folk med lite kunnskap om en sykdom, til å forstå bedre? Jeg ønsker selv å skrive om min sykdomshistorie og gå til media, men vet ikke helt hvordan nå ut til "folk flest".

Anonymkode: ae0e6...406

Det kan være en ide å få noen til å se over det hun har skrevet for både korrektur og innspill.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...