Gå til innhold

Samler inn penger til seg selv mens de poserer med luksus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seriøst.. der forsvant min sympati også!

• Liker 5
Skrevet

Usmakelig og ikke greit syns jeg.

• Liker 7
Skrevet

De sier at de ikke betaler for noe selv, men om det er sant vet jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet
clyde skrev (Akkurat nå):

De sier at de ikke betaler for noe selv, men om det er sant vet jeg ikke. 

om de får veskene gratis kan de selge de for å nedbetale gjeld. tydeligvis bare bs

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det står at de har stengt gofundme…

Skrevet
KrXs skrev (1 minutt siden):

om de får veskene gratis kan de selge de for å nedbetale gjeld. tydeligvis bare bs

Ja, jeg synes det er mistenkelig med denne livsstilen når de sier de fremdeles har masse gjeld. 

• Liker 4
Skrevet

Kjente en av disse jentene godt for en del år siden. Har ingen respekt for vedkommende idag dessverre. Totalt annet menneske enn jenta jeg en gang kjente 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
clyde skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg synes det er mistenkelig med denne livsstilen når de sier de fremdeles har masse gjeld. 

Ja😬 Og kanskje ikke så lurt å dele alt på nett, i hvert fall. Det er jo ikke rart at folk føler seg lurt, når de ser disse bildene, etter innsamlingen..

• Liker 5
Skrevet (endret)

Om det er sånn at de bruker innsamlede midler på luksusartikler fremfor å betale ned gjeld så er de jo faktisk blitt svindlere selv. Er jo ikke akkurat dette folk har sponset dem for

Endret av Nytt_forsøk
  • Liker 11
Skrevet

I artikkelen skriver de at hun lånte den dyre vesken av Leviev direktør damen som var med de på bildet, og de bildene det linkes til via Instagram er reiser i forbindelse med ting de er invitert til å gjøre noe på, så jeg tipper mye her er spons.

Cecilie sier at gofund me pengene strakk bare til 1/3 del av gjelden og at hun måtte selge leiligheten sin i Oslo.

Jeg synes ikke det ser ut som at de bruker pengene de får inn på luksus til seg selv, jeg tenker det er uheldig å posere med dyre vesker og klær, men det betyr jo ikke at de har kjøpt og betalt alt selv.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Om reisene og denne type livsstil er jobben hennes, som hun sier; driver hun ett selskap? Er hun ansatt, isåfall av hvem?  Hvem får hun lønn fra? Alt dette stasj som hun får låne, er det skattepliktig,  siden hun bruker det i jobbensammenheng?  Hva viser selvangivelsen? Har hun ett oppsett/budsjett som hun kan vise frem hva de innsamlede midlene er blitt brukt til? .
Uansett, om hun trenger de innsamlede pengene, så må hun tenke på hva hun signaliserer. Lite gjennomtenkt. Gleder meg til episoden kommer på Luksusfellen☺️ 

Endret av Jadaomatte
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Hvitstrietapet skrev (På 2.7.2022 den 19.29):

I artikkelen skriver de at hun lånte den dyre vesken av Leviev direktør damen som var med de på bildet, og de bildene det linkes til via Instagram er reiser i forbindelse med ting de er invitert til å gjøre noe på, så jeg tipper mye her er spons.

Cecilie sier at gofund me pengene strakk bare til 1/3 del av gjelden og at hun måtte selge leiligheten sin i Oslo.

Jeg synes ikke det ser ut som at de bruker pengene de får inn på luksus til seg selv, jeg tenker det er uheldig å posere med dyre vesker og klær, men det betyr jo ikke at de har kjøpt og betalt alt selv.

Egenkapitalen etter leilighetssalget og 1/3 av de innsamlede 1,8 millionene burde jo ha gjort et lite hakk i gjelden hennes da (Fjellhøy sin)? Men hun sier samtidig i den artikkelen at hun "fremdeles har 3,2 mill i gjeld". Det høres jo da ut som hun ikke har nedbetalt noe som helst. 600 000 fra GoFundMe og x antall kroner fra leilighetssalg burde som sagt fått gjelden ned på 2-tallet i alle fall.

Men hun nevner noe om advokatutgifter, så det er mulig dit alle pengene har gått... Noe som må være en million eller mer?

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Egenkapitalen etter leilighetssalget og 1/3 av de innsamlede 1,8 millionene burde jo ha gjort et lite hakk i gjelden hennes da (Fjellhøy sin)? Men hun sier samtidig i den artikkelen at hun "fremdeles har 3,2 mill i gjeld". Det høres jo da ut som hun ikke har nedbetalt noe som helst. 600 000 fra GoFundMe og x antall kroner fra leilighetssalg burde som sagt fått gjelden ned på 2-tallet i alle fall.

Men hun nevner noe om advokatutgifter, så det er mulig dit alle pengene har gått... Noe som må være en million eller mer?

Ja, samt at rentene løper vel som gale på de beløpene? De har ikke blitt stoppet eller noe? 

Skrevet

Utrolig overrasket over at kvinner som lar seg "sjarmere" av en fyr fordi han er rik og til og med tar opp forbrukslån fordi de ikke vil gi slipp på drømmen om et luksusliv viser seg å være ekstremt materialistiske og ... ja, "gold diggers" 🙄

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Aner ikke hvem disse folka er utover at jeg har hørt om svindleren. Det ser ut til at noen her i tråden dømmer uten å ha lest artikkelen. Likevel helt enig med hun moteeksperten. "Det hadde nok vært smartere ut ifra et PR-perspektiv å roe ned den største glamfaktoren til kreditorene har fått sitt, avslutter Jemtegård."

Virker ikke som de aller mest gjennomtenkte folka dette.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
likestilling skrev (21 minutter siden):

Utrolig overrasket over at kvinner som lar seg "sjarmere" av en fyr fordi han er rik og til og med tar opp forbrukslån fordi de ikke vil gi slipp på drømmen om et luksusliv viser seg å være ekstremt materialistiske og ... ja, "gold diggers" 🙄

Enig . En spesiell type dumskap å ta opp lån til en sånn fyr . Det sies at folk som er flink til å manipulere , lettest blir manipulert selv. Dette må være et tilfelle som understøtter den påstanden . 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Litt Ted Beneke over dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...