AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg har alltid vært undervektig, og prøver å legge på meg. Er nå blitt gravid og lurer på om dere som var tynn la på dere mye? Kanskje dette endelig er muligheten til å få litt ekstra kilo 🥲 Anonymkode: bd3c8...6bc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Det er så individuelt dette her. Prøv å ikke ha for mye fokus på hvordan kroppen forandrer seg. Noen legger på seg mye, jeg la på meg 25 kilo, andre legger på seg 8 kg. 8-15 kg er vanlig. Noen mer, noen mindre. Ha heller fokus på å spise godt og sundt. Anonymkode: 2c1db...70f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Jeg la ikke på meg nei. Om du har klart å bli gravid så er det ingenting helsemessig i veien med vekten din Anonymkode: abaa9...182
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Nope😅 la på meg 6 kg. Som regel vil det du legger på deg forsvinne igjen etter fødsel, men det er individuelt. Anonymkode: f10e2...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Mener du tynn som i undervektig, eller som i slank? Jeg opplever at folk har så forskjellig definisjon av hva "tynn" er. Jeg var/er slank, med en BMI på 20. Jeg fikk skikkelig ulvehunger og la på meg 15 kg. Fikk altså litt ekstra fett, (som forsvant etter 4 mnd) men jeg syns jeg la på meg overraskende lite i forhold til hvor sinnsykt mye jeg spiste, jeg hadde null kontroll på matinntaket. Anonymkode: d5ea6...5e9 1
Million Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Jeg veide bare noen-og-førti kg da jeg ble gravid. Ingen spiseforstyrrelser eller noe sånt, jeg bare var radmager av natur. Totalt la jeg på meg 16 kg i svangerskapet, altså helt normal vektøkning og ikke for lite. Mye av det var nok vann i kroppen, fostervann og selve barnet, for jeg gikk ned 8 kg allerede på fødestuen. De neste 8 kiloene gikk jeg ned under amming, med en kilo i måneden i åtte måneder. Jeg var tilbake på startpunktet etter det, til min store skuffelse. Jeg kledde å ha noen normale kilo på kroppen! Endret 2. juli 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Fikk bare en fotball på magen. La på meg 5 kg. Spiste normalt. Anonymkode: ece0b...89a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk bare en fotball på magen. La på meg 5 kg. Spiste normalt. Anonymkode: ece0b...89a Jeg var ekstremt kvalm og spiste lite de første 12 ukene, så de kg kom senere. Anonymkode: ece0b...89a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Var 58 kg da jeg var gravid og 66 ved fødselen. Én uke etter fødsel veide jeg 56 kg. Er 1.75 cm høy Anonymkode: 5470c...767
mingus Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Jeg var undervektig før med altfor høy forbrenning første gang jeg ble gravid. Så ikke sunn ut i det hele tatt. Fikk beskjed av å spise ekstra mye av lege og jordmor, det var som forbrenningen min forsvant, for jeg la på meg 30 kg. Spurte jordmor om dette var ok og hun sa alt var så fint, og jeg skulle bare fortsette å spise. Når jeg ser bilder av meg selv ser jeg jo småfeit ut. Det tok meg 2 år å få av 20 av de seige kiloene der. Da var jeg fornøyd og ville ikke bli så tynn som før. Denne gangen behersket jeg meg skikkelig uten konstant måltider med mange store porsjoner, gikk opp 14 kg, og etter 2 mnd var jeg tilbake på startvekt igjen. Det er lurt å spise hvis du er sulten, men trenger ikke fortsette etter du er mett, og det trenger ikke være junk 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 La på meg 8 kg, bare rundt magen, og 5 av dem var borte da jeg kom hjem fra sykehuset to dager senere 😜 de siste forsvant med ammingen, så kombinert med liten tid til å spise (klistremerkebaby) kom jeg fort under vekta jeg var før graviditeten 😜 Anonymkode: 0a8d5...527 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 Jeg var 43 kg før graviditeten og hadde slitt med å legge på meg hele livet. Ingen sykdommer eller mangler, men har i mange år hatt stoffskifte helt i grenseland for medisinering og er trolig derfor jeg ikke har klart å legge på meg. Fikk i oppgave av jordmor og lege å legge på meg så mye jeg overhodet klarte for å hjelpe kroppen med å lande på en sunn vekt etter fødsel, og endte opp på 65 kg på siste kontroll før jeg fødte. Er 173 cm lang. Har fortsatt ikke veid meg snart et halvt år etter fødsel, men virker som en del av kiloene har holdt seg på siden bukser i størrelse M sitter kjempefint og jeg var en XXS i livet før jeg ble gravid. Anonymkode: 7f725...f56
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 Jeg var 56 før første svangerskap, gikk opp 6 kilo, og var nede på 56 kilo igjen kort tid etter fødsel. Før 2. Svangerskap var jeg på 58 kilo, gikk opp 8 kilo, og gikk raskt ned til 50/52 kilo (hopper litt opp og ned). Og har vært jevnt der nå, 2 år etterpå. Anonymkode: 43f28...933
Gjest fransine Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid vært undervektig, og prøver å legge på meg. Er nå blitt gravid og lurer på om dere som var tynn la på dere mye? Kanskje dette endelig er muligheten til å få litt ekstra kilo 🥲 Anonymkode: bd3c8...6bc I første svangerskap veide jeg 54 kilo (1,68 høy), la på meg 7 kilo og var like tynn da barnet var ute som før graviditeten. Kunne bruke samme bukser som før graviditeten med en gang. Men dette vil nok være veldig individuelt fra person til person 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 Nei, det var heller motsatt. Jeg gikk opp helt gjennomsnittlig i svangerskapene, men havnet under startvekt en stund ut i barseltiden. Jeg gikk mye ned i vekt mens jeg ammet. Anonymkode: 89276...7d5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid vært undervektig, og prøver å legge på meg. Er nå blitt gravid og lurer på om dere som var tynn la på dere mye? Kanskje dette endelig er muligheten til å få litt ekstra kilo 🥲 Anonymkode: bd3c8...6bc Kun 12 kg Anonymkode: 7a4f6...bb7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 Jeg la på meg ca.10 kg som gravid, og etter graviditeten var jeg 4-5 kg tyngre enn jeg var før jeg ble gravid. Så ikke allverdens vektøkning. Men jeg hadde foretrukket å veie 56 kg som jeg gjorde før jeg ble gravid. Den vektøkningen jeg satt igjen med etterpå skyldtes kun større mage og større pupper. Så og si alle ekstra kilo har lagt seg der og det er ikke særlig pent. Har gått opp fra størrelse 36 til 38 i klær og fra 75 B til 75 C i bh. Prøver å slanke meg ned igjen til 56-57 men det er ikke lett. Anonymkode: 52133...bf0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har alltid vært undervektig, og prøver å legge på meg. Er nå blitt gravid og lurer på om dere som var tynn la på dere mye? Kanskje dette endelig er muligheten til å få litt ekstra kilo 🥲 Anonymkode: bd3c8...6bc Gikk kun opp 9 kg i graviditetene. Var noe større det første året med begge, så gikk jeg raskt ned igjen. Anonymkode: d8e7f...190
s0la Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Jeg var tynn/slank (og relativt godt trent) før jeg ble gravid. La på meg 20 kilo (baby inkludert), men raste ned 10 kilo den første uka og deretter mistet jeg 10 til det neste halve året.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har alltid vært undervektig, og prøver å legge på meg. Er nå blitt gravid og lurer på om dere som var tynn la på dere mye? Kanskje dette endelig er muligheten til å få litt ekstra kilo 🥲 Anonymkode: bd3c8...6bc Jeg var akkurat normalvektig, la på meg 30 kg. Fødte siste for 8 mnd siden. Endelig veier jeg nå idealvekten min, som jeg ønsket å gå opp til før barn. Syns det var fryktelig vanskelig å gå opp i vekt, men da jeg var gravid gikk det av seg selv. Anonymkode: 9019c...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå