AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Fikk høre det av noen venninner. Ikke så nære venninner da. Sa at jeg har bestemt meg for å ikke drikke alkohol. De sa jeg var umoden og kjedelig, og at ingen ville ha med sånne som meg på fest og at jeg kom til å få et kjedelig liv. De som drakk var de kule folka og de var hvertfall mer voksne. Vi er bare 18, men trodde dette var typisk de som er litt yngre. Anonymkode: 0288c...ee6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Nei. Next question. Anonymkode: d5424...89b 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Bare tull, det er de som må drikke for å være kule ,som er umodne og barnslige. Endret 2. juli 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk høre det av noen venninner. Ikke så nære venninner da. Sa at jeg har bestemt meg for å ikke drikke alkohol. De sa jeg var umoden og kjedelig, og at ingen ville ha med sånne som meg på fest og at jeg kom til å få et kjedelig liv. De som drakk var de kule folka og de var hvertfall mer voksne. Vi er bare 18, men trodde dette var typisk de som er litt yngre. Anonymkode: 0288c...ee6 Dersom du har bestemt deg for å unngå alkohol fordi mamma eller noen andre sier det, uten mer refleksjon, er jeg enig i at du er umoden. Anonymkode: 461d4...43a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Nei. At du står imot presset når du ikke ønsker å drikke alkohol, det er MODENT. Du kjenner dine grenser. Anonymkode: c1e51...e2e 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Eh nei. Jeg drakk mye alkohol da jeg var 16-17. Drikker ingenting nå, har passert 40. Tviler på jeg var mer moden da enn nå... Anonymkode: 1eac0...1fa 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom du har bestemt deg for å unngå alkohol fordi mamma eller noen andre sier det, uten mer refleksjon, er jeg enig i at du er umoden. Anonymkode: 461d4...43a Det er fordi jeg ikke liker det, og ikke skjønner vitsen med å bli full osv. Anonymkode: 0288c...ee6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom du har bestemt deg for å unngå alkohol fordi mamma eller noen andre sier det, uten mer refleksjon, er jeg enig i at du er umoden. Anonymkode: 461d4...43a Ingen har sagt det til meg nei. Anonymkode: 0288c...ee6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Venninnene dine høres ut som de er 14. Anonymkode: a6d28...846 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Er mer umoden de som baserer kos og hygge med en viss prosent promille. Ikke bare umoden, men de har et seriøst problem og bør oppsøke hjelp om du ikke kan ha det gøy og koselig uten alkohol. Jeg begynte å drikke da jeg var 13 år. Var ferdig festet innen russetiden og russetiden var siste gang jeg var på flatfylla. Jeg har hatt mine opplevelser med døddrukken i ei grøft, sove over i et busskur, flatfylla på bensinstasjonen med eldre gutter og alt av dumheter og morsomheter. Men følte meg ferdig med slikt tull innen russetiden var over. Føler jeg på en måte vokste meg av det og var ferdig med slikt etter det. Aldri brukt alkohol til mat og vil aldri gjøre det og forstår meg ikke på de som må på død og liv ha alkohol for å kose seg. I min verden så kalles det for alkoholisme. Det var ikke nødvendigvis et valg-valg, det bare skjedde og jo lengre jeg holdt meg unna. Jo mindre savnet jeg bakrusen og dagen derpå som var helt for jævlig. Og det ble vanskeligere å gå tilbake til flatfylla hver helg. Beste jeg har gjort for meg selv, var å kutte ut alkohol. Mye penger spart. Min mentale helse ble bedre. Og som en bonus, alt av gøyale opplevelser ble husket i helhet dagen etter, uten fylleangst og anger. Anonymkode: 58666...ca3
Anonymburker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Dessverre er det en viktig del av sosialiseringsprosessen til ungdom. Man blir fort utenfor om man ikke drikker. Men det er mer modent å la være, egentlig. Endret 2. juli 2022 av Anonymburker
Gjest Warrior Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Nei det er ikke umodent å ikke drikke alkohol. Ikke bry deg om de. Det som er umodent er når noen må snakke negativt om folk som velger å ikke drikke alkohol. Folk blir ikke «kule» av å være frekk/snakke negativt om andre. Jeg drikker alkohol selv men respekterer så klart folk som ikke gjør det. De er like moro å være med som andre som drikker. Har gode venner som både drikker og ikke drikker. Ingen blir kjedelig fordi de velger å la være å drikke alkohol. Så det trenger du ikke tenke på. Jeg får beskjed at jeg er umoden fordi jeg ikke drikker kaffe😂men det bryr jeg meg ikke om. Endret 2. juli 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 Det som er umodent er å ikke akseptere andres valg, enn man velger å drikke eller være avholds. Anonymkode: 85330...a6f 1
MyMichelle Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 Nei. Tvert i mot. Det er de modne og sterke som våger å stå for egne valg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fikk høre det av noen venninner. Ikke så nære venninner da. Sa at jeg har bestemt meg for å ikke drikke alkohol. De sa jeg var umoden og kjedelig, og at ingen ville ha med sånne som meg på fest og at jeg kom til å få et kjedelig liv. De som drakk var de kule folka og de var hvertfall mer voksne. Vi er bare 18, men trodde dette var typisk de som er litt yngre. Anonymkode: 0288c...ee6 Det var i hvert fall utrolig umodent sagt av henne.. Høres ut som at hun er usikker på seg selv, og prøver å heve seg over deg. Eller bare er umoden. Ikke bry deg om det, i hvert fall. Det sier mer om henne, enn det gjør om deg.. Alkohol er jo faktisk gift for oss, og det er ikke alle som har lyst å kaste vekk dagen derpå, fordi man er så dårlig. Noe som er helt forståelig! Det er jo kutter mange som kutter ut sukker, uten at de får høre det. Men det blir jo det samme🤷♀️ Eller at folk ikke røyker/snuser. Alkohol er jo helseskadelig det også . Jeg tåler ikke så mye alkohol lenger, så nå er det sjeldent at jeg drikker noe særlig mer enn et glass vin i blant. Men jeg har det helt fint jeg, og synes ikke at livet mitt er noe kjedelig😅 Og så er det jo selvfølgelig mange andre grunner til at folk ikke ønsker å drikke. Og det burde bare folk respektere. Hun høres ikke ut som en venninne.. Det er jo ikke greit at hun snakker sånn til deg. Ville tatt litt avstand fra henne. Anonymkode: 510ef...4b7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo kutter mange som kutter ut sukker, uten at de får høre det. Anonymkode: 510ef...4b7 Åjoda, jeg kuttet ut sukker en periode, og det får man absolutt høre andres meninger om, enten man ber om dem eller ikke. Eller kanskje helst når man ikke ber om dem. Folk elsker å blande seg borti andres valg. Anonymkode: 1eac0...1fa 1
jordbær86 Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 Dette er jo typisk fjortiser. De er opptatt av å være voksne og modne, og de tror at det er voksent å modent å drikke alkohol. Ja, noen er vel s
jordbær86 Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 jordbær86 skrev (Akkurat nå): Dette er jo typisk fjortiser. De er opptatt av å være voksne og modne, og de tror at det er voksent å modent å drikke alkohol. Ja, noen er vel s Ja noen er vel sånn når de er 18 også.
Gjest Ghostface Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 Det handler ikke om man er moden eller ikke. Vil man drikke, er det greit, hvis man ikke vil og føler seg presset, så ikke drikk. Alkohol er ikke for alle. Jeg drikker det kun til mat.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk høre det av noen venninner. Ikke så nære venninner da. Sa at jeg har bestemt meg for å ikke drikke alkohol. De sa jeg var umoden og kjedelig, og at ingen ville ha med sånne som meg på fest og at jeg kom til å få et kjedelig liv. De som drakk var de kule folka og de var hvertfall mer voksne. Vi er bare 18, men trodde dette var typisk de som er litt yngre. Anonymkode: 0288c...ee6 Ja Sorry, men det er dritkjedelig med folk som ikke drikker og ja, de blir faktisk ikke bedt med på så mye. Fakta. At du er 18 år gjør ikke saken bedre. Lev livet, du lever en gang! Anonymkode: 3918d...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå