AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Holder på å trene meg selv litt opp igjen etter en vinter hvor jeg har vært deprimert og mye sengeliggende /sofasliter. Slitt med depresjon en del tidligere også må sies. Nå har jeg kommet meg mer ovenpå igjen og prøver å gjøre litt hjemme. Både hobbyer men også det å holde hjemmet ryddig. Men det tar ikke så mange timene før jeg blir lei og jeg kjenner på en trang til å sette meg ned og blir da ofte sittende limt i flere timer. Jeg kjenner ikke på smerter i kroppen men en slitenhet. Sliten og litt støl i armer og bein, litt tung oppi hodet. Er dette en normal greie som vil gå seg til ? Jeg prøver å fylle dagen min med litt plikter men også lystbetonte ting. Er jo helt i startfasen nå og vet jeg må være tålmodig. Men sånn type slitenhet, er det helt normalt og noe vi alle har? Har hørt om ettermiddagesknekken, er det det jeg kjenner? Er det bare å henge i og så vil kroppen gradevis vende seg mer til det og tåle mer? Beklager dumme spm men håper noen skjønner hva jeg mener 😊 Anonymkode: 91a3f...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Holder på å trene meg selv litt opp igjen etter en vinter hvor jeg har vært deprimert og mye sengeliggende /sofasliter. Slitt med depresjon en del tidligere også må sies. Nå har jeg kommet meg mer ovenpå igjen og prøver å gjøre litt hjemme. Både hobbyer men også det å holde hjemmet ryddig. Men det tar ikke så mange timene før jeg blir lei og jeg kjenner på en trang til å sette meg ned og blir da ofte sittende limt i flere timer. Jeg kjenner ikke på smerter i kroppen men en slitenhet. Sliten og litt støl i armer og bein, litt tung oppi hodet. Er dette en normal greie som vil gå seg til ? Jeg prøver å fylle dagen min med litt plikter men også lystbetonte ting. Er jo helt i startfasen nå og vet jeg må være tålmodig. Men sånn type slitenhet, er det helt normalt og noe vi alle har? Har hørt om ettermiddagesknekken, er det det jeg kjenner? Er det bare å henge i og så vil kroppen gradevis vende seg mer til det og tåle mer? Beklager dumme spm men håper noen skjønner hva jeg mener 😊 Anonymkode: 91a3f...7bb Det kan hende at det er det ja, hvis det er litt utpå dagen, du blir sliten. Kanskje du kan ta en powernap/slappe av i 20-25 minutter, også ha på en alarm. Og når den ringer, må du opp. Også kan du jo ta en litt tidlig kveld da, hvis du er veldig sliten. Men du bør holde deg gående til da. Da lar du deg selv slappe av uten dårlig samvittighet, men passer på at du ikke blir sittende stille for lenge. Hvis slitenheten ikke går over, så ville jeg tatt blodprøver hos legen. Kanskje det kan være greit å gjøre det allerede også, hvis du ikke har gjort det enda. Man kan jo bli deprimert, dersom man har vitaminmangel. Anonymkode: c522c...1c7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Jeg blir sånn hvis jeg ikke kommer meg ut på tur og får frisk luft og mosjon flere ganger i uken. Hvis jeg er mye inne får jeg vondt i hodet, blir utrolig sliten, slapp og støl med smerter i kroppen. Uansett hvor mye jeg holder på med hobbyer eller rydder. Får du kommet deg nok ut på tur? Det hjelper for psyken også og gir ro til et stresset hode. Anonymkode: a9239...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå