Topsi Skrevet 3. juli 2022 #41 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 17.37): jeg dømmer ikke andre, men liker ikke homofile og lesbiske og slike. tåler de men de går i mot Gud hvis de er kristne. men er Gud som skal dømme dem og ikke jeg. Anonymkode: 0cd64...166 Neimen søren heller da! Om du ikke liker valgene et menneske tar kan du jo like menneskene som personer for det, du kan ikke single ut en hel gruppe mennesker og si du ikke liker dem, mennesker du ikke har møtt engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #42 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 17.33): jeg skjønner ikke hvorfor homofile er kristne, når dem vet at Gud er i mot det. Anonymkode: 0cd64...166 Det står ingenting i bibelen om sex mellom kvinner. Sex mellom menn er derimot ansett som synd. Du får begynne å lese.. Anonymkode: a78fc...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 3. juli 2022 #43 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det står ingenting i bibelen om sex mellom kvinner. Sex mellom menn er derimot ansett som synd. Du får begynne å lese.. Anonymkode: a78fc...2d6 Romerbrevet kapittel 1 vers 26, 27 og 28 : "Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg." https://bibel.no/nettbibelen?book=ROM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 3. juli 2022 #44 Del Skrevet 3. juli 2022 Det er ingenting i bibelen om kvinner som er lesbiske. Det er kun menn bibelen har problemer med der. De som sier noe annet baserer seg på informasjon som er diktet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 3. juli 2022 #45 Del Skrevet 3. juli 2022 Fru Solsikke skrev (1 minutt siden): Det er ingenting i bibelen om kvinner som er lesbiske. Det er kun menn bibelen har problemer med der. De som sier noe annet baserer seg på informasjon som er diktet opp. Romerbrevet kapittel 1 vers 26, 27 og 28 : "Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg." https://bibel.no/nettbibelen?book=ROM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupps66 Skrevet 3. juli 2022 #46 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 17.37): jeg dømmer ikke andre, men liker ikke homofile og lesbiske og slike… Anonymkode: 0cd64...166 Slike.. du mener mennesker? du liker ikke mennesker, men dømmer noen utifra hvem de elsker. Ehh jo, det er oppskriften på å dømme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #47 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 17.37): jeg dømmer ikke andre, men liker ikke homofile og lesbiske og slike. tåler de men de går i mot Gud hvis de er kristne. men er Gud som skal dømme dem og ikke jeg. Anonymkode: 0cd64...166 Som kristen har du hverken rett til eller ønske om å kommentere andres legning. Å respektere hverandre betyr også å akseptere at man har ulike meninger. Jeg er selv kristen og håper at jeg klarer å behandle mine medmennesker likt. Så lenge man er ærlig og respektfull, går det fint å tro på Bibelens budskap, praktisere moralen for sin egen del, og resten er «non of my business». ALLE mennesker er verdifulle og Guds barn. Anonymkode: f44e9...eac 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 3. juli 2022 #48 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som kristen har du hverken rett til eller ønske om å kommentere andres legning. Å respektere hverandre betyr også å akseptere at man har ulike meninger. Jeg er selv kristen og håper at jeg klarer å behandle mine medmennesker likt. Så lenge man er ærlig og respektfull, går det fint å tro på Bibelens budskap, praktisere moralen for sin egen del, og resten er «non of my business». ALLE mennesker er verdifulle og Guds barn. Anonymkode: f44e9...eac Dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #49 Del Skrevet 4. juli 2022 En gjennomført grundig statistisk måling viser at nå er bare 27% av Norges befolkningen religiøse. Av ungdom er det bare 18% og grafen faller som en stein. Dette betyr at enda færre er personlig kristne. Av disse er det enda færre som leser ting bokstavtro. Så har det egentlig så stor betydning hva det religiøse mindretallet mener om hva andre mennesker gjør under dyna, enn så lenge de troende ikke gjør noe gærnt? De kan jo bare få sitte der med Bibelversene. Vi har jo ytringsfrihet, om enn med visse grenser. Anonymkode: 47a6f...270 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #50 Del Skrevet 4. juli 2022 Men størst av alt er kjærligheten. Begjær gjelder alle i synd …om man heterofil eller ei. Altså kan vi som mennesker ikke skille at en er lesbisk som begjærer sin neste eller en heterofil gjør dette. Begge som begjærer er i synd. Så å kun det å begjære noen i tankene er faktisk synd. Derav begjære sin neste blant mange i teksten. Hilsen Kristen og heterofil Anonymkode: ea32c...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 4. juli 2022 #51 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 17.28): Står ingenting i bibelen som er mot å være lesbisk, hvis jeg husker riktig. Anonymkode: 90d68...a66 Du husker ikke riktig - Romerbrevet 1.kapittel. Versene under er krøkkete skrevet men "Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre" Skjønner ikke at folk ønsker å tilhøre en religion som så åpent fordømmer hvem de er 😮 Fra vers 24 24 De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre. 25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 4. juli 2022 #52 Del Skrevet 4. juli 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 4. juli 2022 #53 Del Skrevet 4. juli 2022 CAPS LOCK skrev (19 timer siden): Romerbrevet kapittel 1 vers 26, 27 og 28 : "Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg." https://bibel.no/nettbibelen?book=ROM Dette handler om noen som ikke kjenner Gud. Paulus hadde ikke tenkt på at det gikk an å kjenne Jesus og være homo. Paulus levde i en tid der sexualitet handlet om å lage barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #54 Del Skrevet 4. juli 2022 Kristen og lesbisk går da helt fint. Vi er jo skapt i Guds bilde, så da er homofile bra nok for Gud. Anonymkode: 35267...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 5. juli 2022 #55 Del Skrevet 5. juli 2022 Gidavmeg skrev (16 timer siden): Dette handler om noen som ikke kjenner Gud. Paulus hadde ikke tenkt på at det gikk an å kjenne Jesus og være homo. Paulus levde i en tid der sexualitet handlet om å lage barn. Her oppstår den store utfordringen. Kristne (skal) følger Bibelen (som forøvrig er den eneste opprinnelige nedskrevne kilden til Jesus) og dermed kan ikke du eller jeg eller andre sitte 2000 år etterpå å si at skriften er feil eller må endres forståelse overfor fordi vi ikke er enige Det vi derimot KAN gjøre er å ta avstand fra det som står i den saamme skriften - og erkjenne at hele Bibelen og/eller Koranen simpelthen ikke er kompatibel med verden anno 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 5. juli 2022 #56 Del Skrevet 5. juli 2022 sofiemyr skrev (6 timer siden): Her oppstår den store utfordringen. Kristne (skal) følger Bibelen (som forøvrig er den eneste opprinnelige nedskrevne kilden til Jesus) og dermed kan ikke du eller jeg eller andre sitte 2000 år etterpå å si at skriften er feil eller må endres forståelse overfor fordi vi ikke er enige Det vi derimot KAN gjøre er å ta avstand fra det som står i den saamme skriften - og erkjenne at hele Bibelen og/eller Koranen simpelthen ikke er kompatibel med verden anno 2022 Kristne skal følge Jesus. Jesus sier aldri noe om homofili!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 5. juli 2022 #57 Del Skrevet 5. juli 2022 Gidavmeg skrev (50 minutter siden): Kristne skal følge Jesus. Jesus sier aldri noe om homofili!! Og hvordan skal du følge Jesus uten å følge Bibelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #58 Del Skrevet 5. juli 2022 sofiemyr skrev (13 minutter siden): Og hvordan skal du følge Jesus uten å følge Bibelen? bibel har 66 bøker totalt. Mye å velge mellom. Anonymkode: c8589...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #59 Del Skrevet 5. juli 2022 Ingen kan kalle seg kristne om man kun kan kalle seg kristen hvis man ikke deltar i noen for for regelmessig synd. Det syndes over en lav sko. Anonymkode: d07e7...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 5. juli 2022 #60 Del Skrevet 5. juli 2022 sofiemyr skrev (44 minutter siden): Og hvordan skal du følge Jesus uten å følge Bibelen? Man følger hva Jesus sier i evangeliene, ikke hva Paulus skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå