Gå til innhold

Hjelp! Lyssky ved bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle🥰

Jeg lurer på om andre opplever å være ekstrem lyssky/lysømfintlig når de har bihulebetennelse? Jeg har ME og er bekymret for om det er ME forverring, eller bihulebetennelse jeg har hatt fler ganger før. Klarer ikke se i skjerm eller se på folk omtrent, gjør veldig vondt i øynene. Har trykk/smerter i panna/brynene, hodepine etc. så tror det er bihulebetennelse, men klarer ikke finne noe om andre som sliter med øynene. 
Håper noen opplever det samme og kan hjelpe en bekymret sjel :-) 

Går på nasonex nesespray for bihulebetennelse nå, fordi jeg tror det er det det er, noen som vet hvor fort den skal hjelpe? Har gått 1 uke

hilsen Stine❤️

Anonymkode: f56f1...5b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke opplevd det. Bruker du linser og er veldig rød i øynene så må du oppsæke legevakt.

Anonymkode: f1f67...be8

AnonymBruker
Skrevet

Årsaker til lysskyhet inkluderer øyesykdommer, migrene og hjernehinnebetennelse. Hjernehinnebetennelse kan skyldes at bakterier har spredd seg fra bihulene dine, og kan (som du sikker vet) være livstruende. 

Om det gjør vondt i begge øyne er øyesykdom mindre sannsynlig. Dersom du ikke har migrene trenger du trolig legesjekk. 

Anonymkode: 3b446...8a0

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke linser eller er rød :)

ikke bare lyssky, men en følelse av å være veldig sliten i øynene.. og over øynene 

Skrevet (endret)

Har migrene, men ikke akkurat nå. De siste 1-2 ukene har jeg hatt trykk/lyssky/sliten i øynene og trykk i pannen og hodepine. 

Har hatt dette en gang før og legen gjorde ingenting. Men husker ikke hva som hjalp eller om det varte like lenge.

noen som har opplevd det samme?

Endret av Stine25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker ikke linser eller er rød :)

ikke bare lyssky, men en følelse av å være veldig sliten i øynene.. og over øynene 

Sjekket synet i det siste? Blir fort sliten i øynene viss det ikke blir korrigert. 

Kan bli veldig lyssky av migrene. 

Anonymkode: b2c81...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...