Gå til innhold

Tette bihuler på halve ansiktet? Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble forkjølet som gikk over på bihulene som det gjør hver gang.

Jeg har hatt betennelse i mellom øre etter en tidligere bihule betennelse som førte til øresus på ett øre.

Denne gang gikk det og over til tette bihuler på samme side som problem med øret. Har brukt opp kvota på otrivin (8-10dager). Skylt nesa jevnlig. Brukt mentol nesespray og fikk tilslutt time hos legen og kom ut med slimavsvellende tabletter rinexin som har gjort susen før. De har jeg gått på nå i 5 dager og i dag har det blitt verre. Det sprenger mer rundt bihulene snørret er så seigt at jeg ikke klarer å få det ut. Det smaker råttent. Prøvd med mer neseskylling men hjelper ikke videre mye. 
Fins det noe annet lurt en kan prøve?

Ja har pg prøvd Ibux 600 MG kombinert med 1 g Paracet kur i 4-5 dager. Redd jeg kommer til å få magesår av all Ibux bruken … men det er det legen kommer med hver gang jeg tar kontakt. 

Anonymkode: 5c625...bc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legevakt og forklar,så får du forhåpentligvis rett medisin ❤️

Anonymkode: 276f6...cef

AnonymBruker
Skrevet

En spesialist kan punktere bihulen for å få ut pusset hvis det virkelig er ille. Ring og spør om du kan ta dobbelt dose med rinexin og kombinere med nesehorn?

Anonymkode: f9a89...30a

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen på mandag. En ringer ikke legevakten for ting som kan vente.

Anonymkode: 3a9db...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med bihulebetennelse, bare vanlig tett nese ved forkjølelse. Hvis skylling ikke hjelper, har jeg noen ganger lindring av å sitte over vanndamp. Altså koke opp en kasserolle med vann og sitte med ansiktet over dampen med håndkle over hode og kasseroll så dampen holder seg inni der. Det har gjort seigt snørr tynnere så jeg har fått det ut. 

Anonymkode: 94081...020

Skrevet

Kontakt fastlegen igjen. Jeg opplevde noe slikt for noen år siden. Det virket som halve ansiktet var tett og kollegene sa jeg var hoven på den ene siden. Etter uker med saltvann og perioder med otrivin så gikk jeg til legen og fikk en miks av antibiotika, otrivin og nasonex - samt henvisning til ØNH. 

Det er det lureste jeg har gjort noen gang. Det tok sin tid å få time hos ØNH for det var midt i koronaoppstart og dessuten er det jo ikke livstruende akkurat, men etter ØNH ble jeg sendt i MR (alt var greit der  - ingen skjevheter eller annet som måtte under kniven) og deretter fikk jeg beskjed om å gå på Nasonex "resten av livet" samt skylle med saltvann jevnlig. Jeg har fått et nytt og bedre liv. Nå skyller jeg med nesehorn hver morgen og tar en dusj Nasonex på hver side og det er det. Har i årevis måttet pusse nesen flere ganger om dagen og likevel ble det ikke tomt. Nå kan det gå lange tider uten at jeg tenker på å hale opp papirlommetørkleet. Er mye mer åpen og selv om jeg fremdeles kjenner den ene siden er litt tettere enn den andre så er den gamle følelsen av tett nese helt vekk til vanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...