AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Er det mulig . Er det helsemessig ok. Og hvordan få tak i medesin . Bruker ikke prevensjon i dag. Anonymkode: 8d76f...072
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Snakke med fastlege? Anonymkode: 35ca3...fab 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Fastlegen min er en overarbeidet mann i godt voksen alder som ikke kan noe spesielt mye om kvinnekroppen . Pluss tar vel 1 mnd å få time og da er det egentlig litt sent å spørre. Derfor lurte jeg på om noen vet. Selvfølgelig vet de fleste at lege er best å spørre . Men man lurer ofte om flere har brukt det. Anonymkode: 8d76f...072 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fastlegen min er en overarbeidet mann i godt voksen alder som ikke kan noe spesielt mye om kvinnekroppen . Pluss tar vel 1 mnd å få time og da er det egentlig litt sent å spørre. Derfor lurte jeg på om noen vet. Selvfølgelig vet de fleste at lege er best å spørre . Men man lurer ofte om flere har brukt det. Anonymkode: 8d76f...072 Du kan trygt spørre fastlegen. Eller ta privattime hos gynekolog/jordmor. Anonymkode: 6d97e...f87
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fastlegen min er en overarbeidet mann i godt voksen alder som ikke kan noe spesielt mye om kvinnekroppen . Pluss tar vel 1 mnd å få time og da er det egentlig litt sent å spørre. Derfor lurte jeg på om noen vet. Selvfølgelig vet de fleste at lege er best å spørre . Men man lurer ofte om flere har brukt det. Anonymkode: 8d76f...072 Du må uansett ha resept, så om du ikke ønsker å snakke med fastlegen din må du gå privat. Kjenner flere som bruker piller for å utsette, så det er mulig. Anonymkode: 35ca3...fab
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan trygt spørre fastlegen. Eller ta privattime hos gynekolog/jordmor. Anonymkode: 6d97e...f87 Og igjen innen jeg har fått time så er det litt forsent. Pluss viss jeg hadde fått en del svar at nei det er bare dumt eller det er ikke bra . Masse bivirkninger så hadde jeg bare droppet timen. Ja jeg vet jeg kan spørre legen men det er ikke han jeg spørr nå. Jeg spørr om andre kvinner over 50 år erfaring med det . Anonymkode: 8d76f...072 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du må uansett ha resept, så om du ikke ønsker å snakke med fastlegen din må du gå privat. Kjenner flere som bruker piller for å utsette, så det er mulig. Ja vet det . Som sakt ønsker å høre andre kvinners erfaring med det. Om det er vært det helt enkelt. Anonymkode: 8d76f...072 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og igjen innen jeg har fått time så er det litt forsent. Pluss viss jeg hadde fått en del svar at nei det er bare dumt eller det er ikke bra . Masse bivirkninger så hadde jeg bare droppet timen. Ja jeg vet jeg kan spørre legen men det er ikke han jeg spørr nå. Jeg spørr om andre kvinner over 50 år erfaring med det . Anonymkode: 8d76f...072 Jeg er 30, jeg fikk noen bivirkninger jeg ikke var fornøyd med og prøvde hormonspiral. Det var veldig greit, men fikk smertefull mens. P-piller er både og, noen av dem gir mer smertefull mens, andre det motsatte. Alt man bruker av medisiner har en nedside. Aldri prøvd plaster eller p-stav, men tror bivirkningene er veldig individuelle uansett. Hvis det haster så ta en time hos en privat fastlege, eller prøv e-konsultasjon. Håper det kommer prevensjon for menn snart, så kan de betale litt også 🤷🏻♀️ Anonymkode: 6d97e...f87
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Jeg pleide aldri å utsette mens, forresten, har bare gjort det en gang men jeg plages ikke med særlig ille symptomer ved menstruasjon. Er helt trygt å gjøre det. Anonymkode: 6d97e...f87
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Jeg fikk resept fra lege på Primolut, fungerte fint. Anonymkode: 293e6...f30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 30, jeg fikk noen bivirkninger jeg ikke var fornøyd med og prøvde hormonspiral. Det var veldig greit, men fikk smertefull mens. P-piller er både og, noen av dem gir mer smertefull mens, andre det motsatte. Alt man bruker av medisiner har en nedside. Aldri prøvd plaster eller p-stav, men tror bivirkningene er veldig individuelle uansett. Hvis det haster så ta en time hos en privat fastlege, eller prøv e-konsultasjon. Håper det kommer prevensjon for menn snart, så kan de betale litt også 🤷🏻♀️ Anonymkode: 6d97e...f87 Hva hjelper det at menn får prevensjon når kvinner som nærmer seg overgangsalder må bruke prevensjon pga. Store blødninger og smerter? Anonymkode: 44e70...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Unngå om du er disponert for blodpropp. Anonymkode: 7e9fa...18f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg fikk resept fra lege på Primolut, fungerte fint. Anonymkode: 293e6...f30 Jeg har også brukt det, to ganger, men var da i 20- og 30-årene. Bivirkningen var en ekstra kraftig menstruasjon etter tablettkuren, og at jeg ble oppblåst under " utsettelsen". Var likevel verdt det pga ferieturen. Jeg husker at jeg måtte være rimelig sikker på hvilken dag jeg ventet mens, for å kunne starte på Primolutkuren til rett tid. Det var vel også bare to tabletter, og mensen kom som en flom halvannet døgn etter avsluttet kur . Anonymkode: 44adc...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå