Gå til innhold

Er møkka lei av daglige avisartikler om folk som står på Gardermoen og flyet et kansellert!

Anbefalte innlegg

Gjest Bildet
Skrevet

Dere som er ute å reiser nå: Ikke syt. Orker ikke å høre om I-landsroblemer som om at et fly er tre timer forsinket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så at folk i den 3. verden problemer betyr at vi ikke kan ha problem her hjemme? Det er lov å ha to tanker i hodet samtidig.

• Liker 2
Skrevet
Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Så at folk i den 3. verden problemer betyr at vi ikke kan ha problem her hjemme? Det er lov å ha to tanker i hodet samtidig.

Jo, men man kan sutre for seg selv i stedet for å hyle i media.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Det blir et ganske betydelig problem når sult,krig og annen nød mer eller mindre ikke omtales,fordi overskriftene domineres av folk som ikke får reise på sin allinclusive ferie i syden. Da blir opplevelsen av ensporet tankegang meget fremtredende.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest Bildet
Skrevet

Skjønner virkelig ikke folk som ringer VG og sutrer bare fordi flyet deres er kansellert. De driter seg loddrett ut.

Skrevet
Bildet skrev (1 time siden):

Skjønner virkelig ikke folk som ringer VG og sutrer bare fordi flyet deres er kansellert

er det slik det faktisk foregår da? Jeg trodde det var avisene som oppsøkte flyplassen på jakt etter historiene.. Det er sommer, og avisredaksjonene er fulle av vikarer som vil ha noe "enkelt" å skrive om. 

det er min teori ihverfall. Mulig jeg tar feil 

• Liker 10
  • Hjerte 2
Gjest Bildet
Skrevet
Anne Liese Braun skrev (46 minutter siden):

er det slik det faktisk foregår da? Jeg trodde det var avisene som oppsøkte flyplassen på jakt etter historiene.. Det er sommer, og avisredaksjonene er fulle av vikarer som vil ha noe "enkelt" å skrive om. 

det er min teori ihverfall. Mulig jeg tar feil 

Først truer de de ansatte på flyplassen: «Ringer VG nå hvis du ikke skaffer meg en plass på fly øyeblikklig»! Så tar folk bilde av seg selv på flyplassen med mobil, og ringer VG-desken. Tro meg.

Skrevet
MorTil2 skrev (2 timer siden):

Det blir et ganske betydelig problem når sult,krig og annen nød mer eller mindre ikke omtales,fordi overskriftene domineres av folk som ikke får reise på sin allinclusive ferie i syden. Da blir opplevelsen av ensporet tankegang meget fremtredende.

Enig. Så en fyr på Facebook som kjeftet på SAS og mente at hvis de er i streik når han skal til Kreta, så må det bli tvungen lønnsnemnd 😂 For han skal på ferie, må vite. Sorry mac, men du dør ikke dersom du ikke får dratt på ferie i år. Ingen grunn til å rope om tvungen lønnsnemnd her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest ytmnd
Skrevet (endret)

Det generer  klikk, hadde folk scrollet forbi hadde det forsvunnet neste dag.

Edit: Ett eksempel er Ukraina-krigen, den er så og si borte fra nettavisene.

Endret av ytmnd
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Folk klager og syter om alt mulig til media, for tiden. Til og med at de ikke får betale kontant i dyreparken. 

Skrevet

Enig, det er rett og slett pinlig. Skjønner det er kjipt, men det er jo ikke noe noen kan gjøre noe med. Man vet jo godt det er mulighet for kaos nå. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, det er en uting! Jeg hadde blitt skuffa selv om det hadde skjedd meg, hadde kanskje ringt mamma for å klage, men hadde aldri stått frem i media som et offer. Folk burde skaffe seg litt perspektiv.

Men i realiteten er det mediene som bør skjerpe seg. Somalia og områdene rundt er i en potensiell sultkatastrofe, flere millioner mennesker kan sulte ihjel (og mange har gjort det allerede). De trenger penger, men FN får ikke nok fra giverlandene. Hadde media behandlet denne saken som den forferdelige katastrofen den faktisk er, og smørt den øverst på forsidene med svart bakgrunn hver dag, hadde kanskje disse menneskenes skjebne og Norges økonomiske bidrag kommet på dagsorden her også, men neida. Vi har mer presserende ting å fokusere på, må vite. Oss selv.

• Liker 5
Gjest wwoman
Skrevet
MorTil2 skrev (10 timer siden):

Blir ikke noe mindre krig, sult og nød ved at det omtales til det kjedsommelige heller? 

Og skal man først klage over noen som klager så må det være over alle de som nå syter over dyre bensin- og dieselpriser!

Skrevet
wwoman skrev (10 timer siden):

Blir ikke noe mindre krig, sult og nød ved at det omtales til det kjedsommelige heller? 

Og skal man først klage over noen som klager så må det være over alle de som nå syter over dyre bensin- og dieselpriser!

Det og! Absolutt!

Men det er kjernen i problemet - vi har det så godt at vi klager over alt mulig - strømpriser, drivstoffpriser, matpriser, ferier som ikke blir slik vi tenkte, bønder som ikke føler seg verdsatt, skeive som ikke føler seg rettferdiggjort, naboen tre som er for høyt. Det er klaging over stort og smått, og opplevelsen av selvsentrerthet i det som faktisk er et overflodssamfunn blir mer og mer påtrengende. Og bare vent - til høsten, når regjeringen mest sannsynlig strammer litt inn på kontantstøtten, så blir det oppslag om det og fra de som mener at økonomien deres dermed går rett i dass.

Og før noen hopper i halsen på meg - dette er ikke fordi jeg mener at bønder ikke skal få betalt, eller at skeive ikke skal ha sine rettigheter. Men det blir så MYE.

• Liker 2
Skrevet

Terskelen blir nok såpass lav, med "tips oss nå" i fet skrift, over alt. Men av to onder, foretrekker jeg at vanlige folk, framfor hele influencer-norge, får fortalt om opplevelsen sin.

Når det er hele lag/grupper som rammes, har jeg derimot medfølelse (i mangel på bedre ord). 🙂

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at journalister sniker rundt hvert hjørne etter noe å legge ut som gir klikk, men en takker jo bare nei. Av en eller annen grunn tiltrekker jeg meg oppfinnsomme journalister. Blitt stoppet på fløyen med ski på bena, i bokhandel med valentinekort,  i en jobb jeg hadde ang noe vi solgte og i lokalavisa ang en linje jeg gikk på vgs... vet ikke hva det er med meg, men takker nei hver gang da jeg hater oppmerksomhet og skal ihvertfall ikke ha mitt bilde i avisen i noen av de senarioene der😅

• 2 uker senere...
Skrevet
Athena Catalina skrev (På 3.7.2022 den 13.01):

Folk klager og syter om alt mulig til media, for tiden. Til og med at de ikke får betale kontant i dyreparken. 

Det strider mot loven å bli nektet bruk av kontanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...