AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Del Skrevet 2. juli 2022 Skal ut å reise over helga og på grunn av fare for å miste bagasjen skal jeg reise med kun håndbagasje. Det har jeg aldri gjort før (bortsett fra dagsreise eller ved kun en overnatting) og lurer på hvor strengt det er i forhold til vekt. Reiser med Norwegian og turen går til storby i Europa, også mulighet for bading. Jeg har en koffert som jeg kan ta med inn i flyet og legge i bagasjehylla. Den veier 2,5 kg. Er det sånn å forstå at da har jeg 7,5 kg igjen å fordele på koffert og håndvesken - som jeg putter under setet foran meg i flyet? Jeg skal klare å få med meg det jeg trenger i kofferten og være innafor 10 kg, men det blir jo noen kg på håndveska. Har jo telefon, ladere, powerbank, pass, div papirer, toalettsaker, medisiner osv der. Blir fort litt vekt. Blir bagasjen veid noe sted? Eller ser de mest på størrelsen? Anonymkode: 7dcf2...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Del Skrevet 2. juli 2022 De kan finne på å veie den ja, det har jeg opplevd der med gaten. Men om ikke håndveska di er for stor kan du stappe masse i den, samt ta på deg noen ekstra klær, så går det. 2.5 + 7,5 ja, 10kg til sammen Anonymkode: c3664...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kan finne på å veie den ja, det har jeg opplevd der med gaten. Men om ikke håndveska di er for stor kan du stappe masse i den, samt ta på deg noen ekstra klær, så går det. 2.5 + 7,5 ja, 10kg til sammen Anonymkode: c3664...f8c Altså 10 kg på kofferten I handveska kan du legge i sånn at du fortsatt får den under setet Anonymkode: c3664...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Del Skrevet 2. juli 2022 putt tunge ting i lommene dine - du selv kan nemlig veie over 100 kilo 🙄 Blir så sur over at de skal flisespikke på en kilo her eller der «fordi flyets totale velt for for mye», når jeg på 50 kilo har betalt like mye som en på 120 betaler. Man burde betale per kilo, og så veie sammen med bagasjen sin. Anonymkode: 76724...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): putt tunge ting i lommene dine - du selv kan nemlig veie over 100 kilo 🙄 Blir så sur over at de skal flisespikke på en kilo her eller der «fordi flyets totale velt for for mye», når jeg på 50 kilo har betalt like mye som en på 120 betaler. Man burde betale per kilo, og så veie sammen med bagasjen sin. Anonymkode: 76724...aa1 Jeg håper ikke det blir et problem. Da heh bestilte billett bestille jeg jo med innsjekket bagasje. Og siden jeg ikke sjekker inn noe håper jeg at det ikke skulle bli diskusjon om jeg en kg eller to over ts Anonymkode: 7dcf2...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg håper ikke det blir et problem. Da heh bestilte billett bestille jeg jo med innsjekket bagasje. Og siden jeg ikke sjekker inn noe håper jeg at det ikke skulle bli diskusjon om jeg en kg eller to over ts Anonymkode: 7dcf2...06d Ikke ta sjansen, å betale ekstra for de kiloene blir knalldyrt Anonymkode: c3664...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 2. juli 2022 #7 Del Skrevet 2. juli 2022 Jeg har aldri opplevd at håndbagasjen er blitt veid. Og jeg har nok hatt litt for mye noen ganger. Det virker som jeg kan ha mye i en liten håndveske uten at noen bryr seg. Og å putte i lommer synes jeg høres ut som en god idé, men jakken må jo av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 2. juli 2022 #8 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): putt tunge ting i lommene dine - du selv kan nemlig veie over 100 kilo 🙄 Blir så sur over at de skal flisespikke på en kilo her eller der «fordi flyets totale velt for for mye», når jeg på 50 kilo har betalt like mye som en på 120 betaler. Man burde betale per kilo, og så veie sammen med bagasjen sin. Anonymkode: 76724...aa1 Foreslår man slikt blir man nok beskyldt for fatshaming. Men flyene har jo begrensninger for hvor mye vekt man kan ha med, så om mange veier mer enn det dobbelte av deg, og tar med like mye bagasje blir det feil i vektberegningen. Eller kanskje de har tatt det med i beregningen, og at det er derfor de er så strenge? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Del Skrevet 2. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: putt tunge ting i lommene dine - du selv kan nemlig veie over 100 kilo 🙄 Blir så sur over at de skal flisespikke på en kilo her eller der «fordi flyets totale velt for for mye», når jeg på 50 kilo har betalt like mye som en på 120 betaler. Man burde betale per kilo, og så veie sammen med bagasjen sin. Anonymkode: 76724...aa1 Du vet at passasjerer har en gjennomsnittsvekt når det kommer til å beregne vekten av passasjerene? Og at denne justeres opp/ned avhengig av befolkningens gjennomsnittsvekt. Det er ikke sånn at alle må veie seg før de går på flyet. Dessuten, ja flyene kan bli for tunge. Det gjelder spesielt flyvninger hvor majoriteten har for mye bagasje med seg. Da har man latt være å ta med bagasje i cargo i steden. Eller så har man lært og må selge færre seter til neste flyvning… hvilket betyr at de billetter som selges blir dyrere, fordi de seter som kjøpes må dekke de setene som ikke kan bookes. og hvis du tillater 2 kg for mye for et par passasjerer så sprer det seg fort som ild i tørt grass at «Flyselskap x tillater mer bagasje enn hva de skriver». Dette skaper problemer for fremtiden, resultat 1: flere har mer bagasje med seg og til slutt blir det for mye. 2: neste gang du må nekte noen så blir det krangel fordi «de fikk det forrige gang». Det går ikke å være «snill» med en passasjerer en gang. Den beste servicen flyselskapene gir er faktisk å være a4 på reglene de har satt. Anonymkode: 5e290...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Del Skrevet 2. juli 2022 Må legge til, at du må klare å løfte håndbagasjen selv opp i hattehyllen og hvis det blir en nødsituasjon og bagasjen detter ut av hyllen så hadde jeg mye heller fått 10 kg i hodet enn 15-20kg 😅😅😅god tur! Anonymkode: 5e290...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må legge til, at du må klare å løfte håndbagasjen selv opp i hattehyllen og hvis det blir en nødsituasjon og bagasjen detter ut av hyllen så hadde jeg mye heller fått 10 kg i hodet enn 15-20kg 😅😅😅god tur! Anonymkode: 5e290...626 Klart 😊 Jeg skal klare å holde meg innafor 10 kg på kofferten i hattehylla, skal bare være borte en uke. Men det blir nok noen kg i håndveska også, men ikke verre enn at den får plass under stolen foran meg ts Anonymkode: 7dcf2...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå