AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg har slanket meg 16 kg. Sakte men sikkert. Min BMI er 22,4, og jeg skal ned litt til. Av og til føler jeg for å buse ut i glede når jeg har nådd et nytt mål. Men så tenker jeg «Oj, jeg kan ikke snakke om sånt til henne». Det er fordi alle mine venninner er overvektige, noen prøver slanke seg men sliter psykisk. En er nok i fedmekategorien, og sier hun gir faen i hva hun veier. Så hva gjør dere? Tier og lar utseendet fortelle hva som er på gang? Bare bestevenninnen vet at jeg har drevet med periodisk faste den siste tiden. Om jeg spiser middag ute med noen av de andre vil de ikke oppdage noe spesielt bortsett fra at jeg ikke spiser junk food. Anonymkode: b8f50...081
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Hadde ikke sagt noenting. Men dersom de spør så hadde jeg forklart Anonymkode: 84614...931 2
Bøtteballetten Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Jeg sier ikke noe. Regner med at andre ikke bryr seg så veldig om det. Men det er litt fornøyelig å se ansiktsuttrykket når jeg treffer noen jeg ikke ser så ofte. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Bøtteballetten skrev (57 minutter siden): Jeg sier ikke noe. Regner med at andre ikke bryr seg så veldig om det. Men det er litt fornøyelig å se ansiktsuttrykket når jeg treffer noen jeg ikke ser så ofte. Det med ansiktsutrykket oppdaget jeg også i sommer. Det var hun som sa hun ga faen. Ts Anonymkode: b8f50...081 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 De gangene jeg har måtte tatt grep og slanket meg er jeg som en åpen bok om det. Jeg føler da en forpliktelse rundt prosessen. Anonymkode: 3c7ef...7e8 1
Bøtteballetten Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det med ansiktsutrykket oppdaget jeg også i sommer. Det var hun som sa hun ga faen. Ts Anonymkode: b8f50...081 Det gir litt boost at resultatet er så merkbart. ☺️ Ikke sikkert hun gir så faen som hun vil ha det til. Kan være hun har hatt noen mislykkede forsøk bak seg. Eller at hun ikke har vilje til å starte på kostomlegging ? 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Det er ikke bare foran overvektige venninner man godt kan droppe å snakke om vektnedgang og slanking. Jeg hadde anoreksi før, er normalt slank nå, men blir ordentlig uvell når kollegaer snakker om sin slanking i lunsjen. Må virkelig jobbe for å spise opp min egen lunsj da. Anonymkode: c7fa9...db6 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke bare foran overvektige venninner man godt kan droppe å snakke om vektnedgang og slanking. Jeg hadde anoreksi før, er normalt slank nå, men blir ordentlig uvell når kollegaer snakker om sin slanking i lunsjen. Må virkelig jobbe for å spise opp min egen lunsj da. Anonymkode: c7fa9...db6 Sorry, men hvis man skal ta hensyn til alle og enhver er det lite man kan snakke om. Jeg har hatt anoreksi, slitet med rus, blitt seksuelt misbrukt, sittet i fengsel, vokst opp med omsorgssvikt, ble mobbet, selvmordsforsøk, selvskading, tvangsinnlagt, har div psykiske sykdommer etc før fylt 20. En samtale om dette kan bringe frem mye, men jeg har absolutt ingen forventninger om at folk unngår disse temaene. Det er kun mitt problem og jeg må nesten tåle det. Om noen klarer å gå ned i vekt blir jeg oppriktig glad på deres veier, selv om jeg har et litt skadet forhold til mat. Minn heller deg selv om alt du har jobbet for, klart, oppnådd og det som er et avsluttet kapittel selv on det til tider er tøft, når andre tar opp slike temaer. Anonymkode: 8c986...a41 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 0.49): Sorry, men hvis man skal ta hensyn til alle og enhver er det lite man kan snakke om. Jeg har hatt anoreksi, slitet med rus, blitt seksuelt misbrukt, sittet i fengsel, vokst opp med omsorgssvikt, ble mobbet, selvmordsforsøk, selvskading, tvangsinnlagt, har div psykiske sykdommer etc før fylt 20. En samtale om dette kan bringe frem mye, men jeg har absolutt ingen forventninger om at folk unngår disse temaene. Det er kun mitt problem og jeg må nesten tåle det. Om noen klarer å gå ned i vekt blir jeg oppriktig glad på deres veier, selv om jeg har et litt skadet forhold til mat. Minn heller deg selv om alt du har jobbet for, klart, oppnådd og det som er et avsluttet kapittel selv on det til tider er tøft, når andre tar opp slike temaer. Anonymkode: 8c986...a41 Herregud, folk er da forskjellige. Selv om du er blitt blasert av alt dette, så har de fleste heldigvis fortsatt god folkeskikk. Jeg sa ingenting om at det er krise for meg at noen snakker om slanking. Men ts sa at hun tar hensyn kun foran sine overvektige venninner, og den tankegangen syns jeg blir litt feil. Anonymkode: c7fa9...db6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå