AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Er det noen her som jobber i barnehage etter dere har fått barn? Jeg syns det er veldig givende, men en utrolig psykisk og fysisk slitsom jobb. Ufattelig mye støy, konflikter, slåing, sparking, spytting på barna med vansker - er helt kjørt i hodet når jeg kommer hjem og må sove en time for å hente inn energi. Hvordan er dette med egne barn? Er så redd at jeg skal være «lei» når jeg kommer hjem og ikke ha overskudd Anonymkode: 1735d...f5f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Jobber riktignok ikke i barnehage, men som logoped, og tilbringer dermed mye tid i barnehager. Jeg kjenner at det er mer krevende etter at jeg selv fikk barn🙈 Stortrives, men man blir jo litt "mettet" (hvis det er lov å si😅) etter en arbeidsdag. Uansett er det strevsomt å være mamma, så lite overskudd etter jobb vil man kanskje ha uansett. Anonymkode: d93ca...e3b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Jeg synes det er noe helt annet å komme hjem til eget barn. Jeg savner barnet mitt veldig gjennom arbeidsdagen og synes det er mye mer avslappende å være med henne. Men jeg må ha en powernap tidlig på kvelden etter at barnet mitt har lagt seg 😅 Anonymkode: 83a12...850
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Jeg har det litt som brukeren over, det er veldig godt og mye roligere sammen med mine egne barn etter jobb. Det jeg kjenner mest på, og som plager meg litt, er savn og tristhet over lite tid sammen med egne barn. Jeg får være sammen med noen herlige unger på jobb. Men etter jobb, er det bare et par timer til mine små skal legge seg. Som deg syns jeg jobben er slitsom, men veldig givende. Jeg blir mindre sliten av å jobbe i småbarnsavdeling enn storbarnsavdeling. Slik har det alltid vært, men jeg kjenner ekstra på det nå som mine to er i storbarnsavdeling-alder. Anonymkode: 369c2...fd7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Jeg jobber ikke i barnehage, men mamma har gjort det i alle år. Hun syntes det gikk fint så lenge hun ikke jobbet med samme aldersgruppe som hennes egne barn tilhørte. Da hun hadde barn på småbarnsavdeling, jobbet hun på storbarnsavdeling og motsatt. Da vi begynte på skolen hadde det ikke noe å si lengre. Anonymkode: e8b70...0ef
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 I perioder veldig intenst! Spesielt hvis noen av mine barn har noen utfordringer i perioder. Men når det koker på jobb er det helt fantastisk å komme hjem å kjenne på roen en kan få til med barn, og omvendt. Anonymkode: 4ec21...5ee
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Som brukeren over skriver; så lenge en ikke har akkurat samme aldersgruppe i barnehagen og hjemme. Å ha 1 åring selv (i annen barnehage) og jobbe med 1 åringer på jobb var krevende husker jeg. Mye snørr, bæsjebleier, byssing av vogner, matsøl osv. I den samme bobla på jobb og hjemme. Når er mine 4 og 6 og da er det helt toppers å jobbe med 1 åringene. Det blir krevende når man står i de samme «utfordringene» på jobb og hjemme samtidig. Anonymkode: 8995c...791
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 Husker jeg prisa meg lykkelig for at jeg ikke jobba i barnehage da mine unger var små De som gjør det, får jo aldri pause fra ungeskrik. Godt vi er forskjellige... Anonymkode: 08a9b...c75 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 All ære til dere som gjør det! Jeg hadde ALDRI takla det.. Men jeg liker jo ikke barn da (utenom egne selvsagt) 🙊 Anonymkode: 09920...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå