AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Dette har jeg merka meg nå etter snart 10år i arbeidslivet, så fort man gjør det privat. Deler masse etc, så er den private grensene brutt. Man vet for mye om hverandre, tar ting personlig. Så godt tips er å skille 100% mellom jobb og privat, ellers blir det lite variasjon i livet. Man velger jo ikke sine kollegaer. Anonymkode: 3c1b9...d41 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Jeg foretrekker omvendt. Jeg liker når jeg blir så nær kollegaer at vi kan prate ordentlig sammen og bli mer kjent med hverandre. Det styrker båndene og gjør det kjekkere å være på jobb og omgås folkene der. Anonymkode: 02346...d66 35 8
Hmmmmmm Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Er åpen med enkelte, men ikke alle. Får mer hjelp av de jeg er nærmest da. Det er jo slik ungdommen likar
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg foretrekker omvendt. Jeg liker når jeg blir så nær kollegaer at vi kan prate ordentlig sammen og bli mer kjent med hverandre. Det styrker båndene og gjør det kjekkere å være på jobb og omgås folkene der. Anonymkode: 02346...d66 Jeg synes dette blir slitsomt, at man ikke har noe privatliv. Da tar jobben for stor del av livet, får ikke koblet den bort på fritiden. Anonymkode: 3c1b9...d41 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Det liker jeg også. På fritida holder det med et hei. Virker som mange har problemer med å forså det. Folk må slutte å ta sånt personlig. Man «kaster bort» nok timer på jobb hver dag, og vil ikke bruke fritida si på mer knyttet til den. Anonymkode: dc3f4...9ef 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg foretrekker omvendt. Jeg liker når jeg blir så nær kollegaer at vi kan prate ordentlig sammen og bli mer kjent med hverandre. Det styrker båndene og gjør det kjekkere å være på jobb og omgås folkene der. Anonymkode: 02346...d66 Helt uenig i det. Anonymkode: dc3f4...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har jeg merka meg nå etter snart 10år i arbeidslivet, så fort man gjør det privat. Deler masse etc, så er den private grensene brutt. Man vet for mye om hverandre, tar ting personlig. Så godt tips er å skille 100% mellom jobb og privat, ellers blir det lite variasjon i livet. Man velger jo ikke sine kollegaer. Anonymkode: 3c1b9...d41 Jeg foretrekker noe rundt 90% privat, 10% deling på jobb. Samtalene blir så mye mer interessante når man deler noe av seg, men helt enig i at det fort blir for mye, som igjen kan skape krøll. Der jeg jobber, avdeling med 30 stk., har vi en ganske moderat deling av private ting, men nok til at vi kjenner til hverandres partneres navn, fotballklubb for barna og litt diverse slikt. Lite gjennomtrekk, så vi har jobbet sammen i en årrekke de fleste av oss. Anonymkode: feebf...3da 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det liker jeg også. På fritida holder det med et hei. Virker som mange har problemer med å forså det. Folk må slutte å ta sånt personlig. Man «kaster bort» nok timer på jobb hver dag, og vil ikke bruke fritida si på mer knyttet til den. Anonymkode: dc3f4...9ef Ja, mange godtar ikke dette. Godtar ikke andre sine valg, blir fort utestengt i norge om man ikke følger flokken. Ikke ta ting personlig, viktig å lære seg "Vil du ikke være venner med meeeg....buuuhuuu, løpe til sjefen/flokken sin" 😅 Anonymkode: 3c1b9...d41 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Jeg er ikke helt enig. Deler man litt av seg selv, så kan man skape et bedre arbeidsmiljø og dermed samarbeide bedre og mer effektivt. Man bør selvsagt ikke dele de innerste tingene man kun deler med sin aller nærmeste familie/venner, men jeg ser ikke noe galt i å være litt personlig på jobb. Anonymkode: df5cc...14d 19
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke helt enig. Deler man litt av seg selv, så kan man skape et bedre arbeidsmiljø og dermed samarbeide bedre og mer effektivt. Man bør selvsagt ikke dele de innerste tingene man kun deler med sin aller nærmeste familie/venner, men jeg ser ikke noe galt i å være litt personlig på jobb. Anonymkode: df5cc...14d Det skal jo være opp til hver enkelt hva man deler. Anonymkode: 3c1b9...d41 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: "Vil du ikke være venner med meeeg....buuuhuuu, løpe til sjefen/flokken sin" 😅 Med slike forhold hadde jeg uansett byttet jobb asap! Det skal nevnes at jeg jobber i et mannsdominert yrke. Kjenner meg overhodet ikke igjen i en slik beskrivelse.. Anonymkode: feebf...3da 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med slike forhold hadde jeg uansett byttet jobb asap! Det skal nevnes at jeg jobber i et mannsdominert yrke. Kjenner meg overhodet ikke igjen i en slik beskrivelse.. Anonymkode: feebf...3da Hehe, jeg bytta til mannsdominert.....pga var lei av drama og syting blant VOKSNE kvinnfolk Nå er jeg eneste kvinnen på min jobb, liker det godt. Menn er mye enklere å forholde seg til, noen av de snakker lite her. Så har du noen som liker litt griseprat, bryr meg ikke. Anonymkode: 3c1b9...d41 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 Jeg forstår dette, men når jeg møter slike som deg, så føler jeg meg nok litt avvist som person. Anonymkode: 55905...2bd 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår dette, men når jeg møter slike som deg, så føler jeg meg nok litt avvist som person. Anonymkode: 55905...2bd Det er jo fordi du tar det personlig Der du må jobbe med deg selv, at noen ikke vil dele masse privat med deg på jobb betyr jo ikke automatisk at de ikke like å jobbe sammen med deg. For det er jo det alt handler om, man møtes for å gjøre en jobb sammen. Anonymkode: 3c1b9...d41 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 Etter snart 30 år i arbeidslivet har jeg lært at alt du forteller av personlige ting kan og vil bli brukt mot deg. Så jeg forteller ikke mer enn absolutt nødvendig. Anonymkode: f57fb...269 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår dette, men når jeg møter slike som deg, så føler jeg meg nok litt avvist som person. Anonymkode: 55905...2bd Avvist som person? Ja, mulig det, men husk på at du ikke blir avvist som en kollega eller arbeidstaker, og at det er en vesentlig forskjell der (!) Anonymkode: feebf...3da 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes dette blir slitsomt, at man ikke har noe privatliv. Da tar jobben for stor del av livet, får ikke koblet den bort på fritiden. Anonymkode: 3c1b9...d41 Jeg har ingen problemer med det, jeg er jo ikke ofte med kollegaene utenom jobb. Har masse fritid uten dem, som regel all. Anonymkode: 02346...d66
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Etter snart 30 år i arbeidslivet har jeg lært at alt du forteller av personlige ting kan og vil bli brukt mot deg. Så jeg forteller ikke mer enn absolutt nødvendig. Anonymkode: f57fb...269 Det stemmer også....lekse lært. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Avvist som person? Ja, mulig det, men husk på at du ikke blir avvist som en kollega eller arbeidstaker, og at det er en vesentlig forskjell der (!) Anonymkode: feebf...3da helt enig! ta ting som det er, ikke ta alt personlig i livet. Anonymkode: 3c1b9...d41 1
Knirke Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Det finnes en mellomting mellom å dele alt med alle, og på å være som TS foreslår, en person som jeg hadde oppfattet som sur og avvisende. Om jeg ikke hadde kunnet være personlig med kollegaene så hadde jeg gått på veggen. Men jeg holder meg jo selvfølgelig til noen få. De 450 andre sier jeg kun "hei" til når vi passerer hverandre. Endret 2. juli 2022 av Knirke 7
dyptvann Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 Husker en tidligere kollega som hadde vanntette skog mellom jobb og privat. En torsdag eller fredag kom hun på kontoret med en trillekoffert. Hun skulle åpenbart ta en helgetur, men da vi prøvde å spørre henne om hvor hun skulle, ble den døren kjapt stengt med å svare "det er privat". Hun opplevdes bare sær egentlig... Med tanke på at man tilbringer1/3 av sitt voksne liv på jobb, og tidvis bruker mer tid med kolleger enn familie, så er det rart å ha den holdningen syns jeg 23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå