AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg har en nyfødt jente, som bare er noen uker gammel. Før graviditeten var jeg flink å trene på treningssenter, og ønsker gjerne å komme tilbake til dette for min mentale helse og fysiske helse. Samboeren min jobber 3 uker på sjøen, men ville det eksempel vært greit at foreldrene hans passer jenten min i 2 timer og at jeg går på trening? Blir selvfølgelig når hun sover. Jeg har aldri hatt barn før så vennligst ikke kall meg navn for jeg spør dette spørsmålet, jeg vet ærlig ikke hva som er «greit» eller ikke og om det er dumt eller farlig pga tilknytning gjør jeg det selvfølgelig ikke. Anonymkode: b15eb...2f0 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Hvis ungen sover og du er nær nok hjemmet til å komme hjem på kort varsel om hun våkner og er utrøstelig, så er det selvfølgelig greit. Anonymkode: 26a23...bc4 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Tommelfingerregelen er 1 time pr. alder i mnd., så to timer vil jo si ved 2 måneder men må jo se an babyen også, og om den som passer barnet er noen hun er trygg på Anonymkode: e15de...b11 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis ungen sover og du er nær nok hjemmet til å komme hjem på kort varsel om hun våkner og er utrøstelig, så er det selvfølgelig greit. Anonymkode: 26a23...bc4 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tommelfingerregelen er 1 time pr. alder i mnd., så to timer vil jo si ved 2 måneder men må jo se an babyen også, og om den som passer barnet er noen hun er trygg på Anonymkode: e15de...b11 Takk for svar ☺️ Foreldrene hans bor i nabohuset så hun ser de hver dag. Treningssenteret ligger ca 15 min unna der vi bor så kan komme hjem fort, kanskje jeg bare skal prøve og se hvordan det går Anonymkode: b15eb...2f0 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar ☺️ Foreldrene hans bor i nabohuset så hun ser de hver dag. Treningssenteret ligger ca 15 min unna der vi bor så kan komme hjem fort, kanskje jeg bare skal prøve og se hvordan det går Anonymkode: b15eb...2f0 Bare å prøve, det går nok helt fint 😄 Anonymkode: e15de...b11 3
mereo Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Vil tro det går helt fint. Du kan jo prøve med at hun bare er der og du er hjemme først, for å se om de er noe alle parter synes er ok 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar ☺️ Foreldrene hans bor i nabohuset så hun ser de hver dag. Treningssenteret ligger ca 15 min unna der vi bor så kan komme hjem fort, kanskje jeg bare skal prøve og se hvordan det går Anonymkode: b15eb...2f0 Går nok fint 😊 Anonymkode: 4da41...e09 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 Det går kjempefint! Jeg hat tre store barn, og her har både mine foreldre og svigers passet i korte stunder helt fra barna var født. Når du er så nær unna, er det ikke noe problem. Tvert imot er det en stor fordel for barnet at du som mor tar vare på deg selv, gjør noe lite bare for deg selv, som gir deg energi og overskudd! Det er ikke som at du går på pub liksom😉 Så flott at barnet ditt får flere trygge omsorgspersoner! Anonymkode: 8ff45...774 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar ☺️ Foreldrene hans bor i nabohuset så hun ser de hver dag. Treningssenteret ligger ca 15 min unna der vi bor så kan komme hjem fort, kanskje jeg bare skal prøve og se hvordan det går Anonymkode: b15eb...2f0 Det synes jeg høres helt ok ut (har barn selv) Ville kanskje startet med litt mindre enn 2 timer da første gang. Og passet på at hun er mett når du drar og at du er mulig å få tak i om du ammer og ikke gir noe flaske + hvis hun plutselig gråter veldig feks. Anonymkode: f0a6c...474 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tommelfingerregelen er 1 time pr. alder i mnd., så to timer vil jo si ved 2 måneder men må jo se an babyen også, og om den som passer barnet er noen hun er trygg på Anonymkode: e15de...b11 eh, hva? Foreldrene må jo kunne avgjøre dette selv. Hadde null problemer med å la mamma passe barnet mitt i flere timer allerede fra 1 måneds alder. Anonymkode: 05859...e77 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 Bare vær forsiktig med trening kort tid etter fødsel, ville sjekket litt opp og snakket med lege og jordmor før du begynner igjen. Anonymkode: 89cec...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 Om du ammer ville jeg pumpet så de har noe å gi henne om hun blir sulten. Du kan jo bare pumpe begge før du drar kanskje? Og kanskje lurt om de sjekker at hun tar flaske (og vise svigers sakte flaskemating) mens du er i nærheten? (Ikke i rommet, for da vil baby gjerne ikke ha flaske istedet). Gir du erstatning burde to timer gå fint uansett! Anonymkode: 77427...392 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en nyfødt jente, som bare er noen uker gammel. Før graviditeten var jeg flink å trene på treningssenter, og ønsker gjerne å komme tilbake til dette for min mentale helse og fysiske helse. Samboeren min jobber 3 uker på sjøen, men ville det eksempel vært greit at foreldrene hans passer jenten min i 2 timer og at jeg går på trening? Blir selvfølgelig når hun sover. Jeg har aldri hatt barn før så vennligst ikke kall meg navn for jeg spør dette spørsmålet, jeg vet ærlig ikke hva som er «greit» eller ikke og om det er dumt eller farlig pga tilknytning gjør jeg det selvfølgelig ikke. Anonymkode: b15eb...2f0 Ingen andre enn deg og far kan være med baby før baby kjenner vedkommende svært godt. Og en slik relasjon tar tid å bygge. Jeg vil si at ved ca 8 mnd er det greit å la andre passe i 2 timer. Anonymkode: e2fb3...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): eh, hva? Foreldrene må jo kunne avgjøre dette selv. Hadde null problemer med å la mamma passe barnet mitt i flere timer allerede fra 1 måneds alder. Anonymkode: 05859...e77 Ja, og det er jo ikke akkurat heldig... Anonymkode: e2fb3...f9a 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen andre enn deg og far kan være med baby før baby kjenner vedkommende svært godt. Og en slik relasjon tar tid å bygge. Jeg vil si at ved ca 8 mnd er det greit å la andre passe i 2 timer. Anonymkode: e2fb3...f9a Gjesp…. Anonymkode: cb6cc...214 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen andre enn deg og far kan være med baby før baby kjenner vedkommende svært godt. Og en slik relasjon tar tid å bygge. Jeg vil si at ved ca 8 mnd er det greit å la andre passe i 2 timer. Anonymkode: e2fb3...f9a Baby klarer godt å ha flere relasjoner enn mor og far fra begynnelsen av. De vet ikke instinktivt at mor og far er de nærmeste…. Hvem har laget regler om at det er Max 2 stk som kan ha omsorg for baby i begynnelsen? Har 4 barn, 3 av dem voksen, besteforeldre og tanter har vært involvert fra dag én. Alle barna er gode og trygge voksne, null skade av å kjenne flere en mor og far. Anonymkode: cb6cc...214 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, og det er jo ikke akkurat heldig... Anonymkode: e2fb3...f9a Neivel Anonymkode: cb6cc...214
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en nyfødt jente, som bare er noen uker gammel. Før graviditeten var jeg flink å trene på treningssenter, og ønsker gjerne å komme tilbake til dette for min mentale helse og fysiske helse. Samboeren min jobber 3 uker på sjøen, men ville det eksempel vært greit at foreldrene hans passer jenten min i 2 timer og at jeg går på trening? Blir selvfølgelig når hun sover. Jeg har aldri hatt barn før så vennligst ikke kall meg navn for jeg spør dette spørsmålet, jeg vet ærlig ikke hva som er «greit» eller ikke og om det er dumt eller farlig pga tilknytning gjør jeg det selvfølgelig ikke. Anonymkode: b15eb...2f0 Du kan begynne med jenta deres og ikke jenta mi. Også ja. Du kan ha barnevakt i et par timer Anonymkode: 0584f...f11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 Jeg passet en 2 måneders gammel baby en hel dag og andres barn. Barna er i dag voksne har ettersom jeg vet ikke fått skader eller traumer med at de ikke var med mor eller far en hel dag. Gjør det du føler for. Det er vel helst du som vil være engstelig for og være borte fra barnet ikke omvendt. Har i tillegg sittet barnevakt for barn på 8-9 måneder i 4-5 timer og de har det og bra. Alt skal være så veldig pedagogisk for tiden. Men må heller kjenne litt på hva som er rett for deg og ikke andre. Har og vært barnevakt en hel helg for et barn på 7 måneder. Barnet hadde det veldig bra og koste seg. Anonymkode: 397a1...392 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan begynne med jenta deres og ikke jenta mi. Også ja. Du kan ha barnevakt i et par timer Anonymkode: 0584f...f11 Noe å henge seg opp i…. Herlighet, det er talemåte… Ellers enig ang barnevakt. Anonymkode: cb6cc...214 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå