AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 I en samtale med andre, hvilke tegn ser dere etter for å vite at det er OK å skyte inn med en kommentar, si noe? Når det er "din tur å snakke?" Jeg ser ut til å havne I litt små pinlige situasjoner altfor ofte der jeg ikke får sagt noe og folk snakker over meg. Jeg skjønner visst ikke tegnene. Anonymkode: 46d20...288 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Det avhenger av hvem jegsnakker med. Hvis det er en som tyter i et sett, avbryter jeg eller snakker når hun må trekke pusten. Anonymkode: e8831...62e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Holder bare helt kjeft. Stirrer litt tomt ut i luften. Virker likegyldig samtalen. (I virkeligheten lytter jeg og tenker mitt ift tema.) Dette vekker folk til å spør hva jeg synes. Fordi de tror jeg ikke følger med og vil ha meg med i samtalen. Da blir det helt stille og jeg kommer med mine gjennomtenkte kommentarer. Virker hver gang Anonymkode: 67b48...556 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Dette synes jeg er vanskelig også. Så mange som bare "prater hull i hodet på meg". Føler at jeg MÅ avbryte for å få sagt noe, men det gjør meg ukomfortabel å avbryte dem. Hva skal man gjøre da? Jeg er en rolig og lyttende person, men føler at mange "misbruker" det nærmest og utnytter meg til å bare prate hele tiden uten at jeg slipper til. Jeg vil jo prate jeg også! Anonymkode: dcb03...8ee
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Veldig vanskelig.. men høres ut som du sitter sammen med folk som prater hele tiden der det ikke er rom for andre å snakke.. da må en faktisk bare skyte inn. slitsomt Anonymkode: 1bf31...8f5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Du må bare vente på en liten pause, også er det viktig å ikke være for treig, og at du ikke høres nølende ut. Anonymkode: 094f3...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå