Gå til innhold

Innafor å be venninne prioritere tid med meg når hun er her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min gode venninne gjennom mange år flyttet for et par år siden, vi ses så ofte vi kan enten at jeg drar dit en helg eller hun til meg. Jeg begynner å grue meg til neste gang hun kommer, pga jobb studier og sånn så ses vi ofte en langhelg eller 3 dager. Når hun er hos meg, siden hun først er her, føler hun at hun må møte og besøke sine andre venner og kjente også. Så da har vi morgenene sammen, så må hun gjøre seg klar, og så reiser hun og blir borte 2-5 timer, så kommer hun tilbake, gjerne sliten av besøkene, så koser vi oss med middag og kvelds her. Dagen etter er det kanskje også et kafebesøk eller kaffe hos noen, så gjentas ettermiddagen. Dagen etter det reiser hun som regel hjem igjen og jeg kjører til flyplass.

Jeg har jo forståelse for at hun vil treffe andre, men det begynner å bli litt slitsomt, er det dårlig gjort av meg å spørre om hun kan være med meg når hun er her? Vil ikke være kontrollerende eller noe.. 

Anonymkode: de96a...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min gode venninne gjennom mange år flyttet for et par år siden, vi ses så ofte vi kan enten at jeg drar dit en helg eller hun til meg. Jeg begynner å grue meg til neste gang hun kommer, pga jobb studier og sånn så ses vi ofte en langhelg eller 3 dager. Når hun er hos meg, siden hun først er her, føler hun at hun må møte og besøke sine andre venner og kjente også. Så da har vi morgenene sammen, så må hun gjøre seg klar, og så reiser hun og blir borte 2-5 timer, så kommer hun tilbake, gjerne sliten av besøkene, så koser vi oss med middag og kvelds her. Dagen etter er det kanskje

Hun bruker 2-5 timer på andre, og resten på deg? Nei, jeg synes ærlig talt ikke at du kan forvente noe mer av henne.

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Hun bruker 2-5 timer på andre, og resten på deg? Nei, jeg synes ærlig talt ikke at du kan forvente noe mer av henne.

Jeg tenker at noen ganger hadde jeg hatt lyst til å planlegge noe for oss, feks gå på spa eller reise vekk på noe her, at det blir så oppdelt når hun har andre planer. Men du har sikkert rett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at noen ganger hadde jeg hatt lyst til å planlegge noe for oss, feks gå på spa eller reise vekk på noe her, at det blir så oppdelt når hun har andre planer. Men du har sikkert rett. 

Men da sier du jo bare det da, idet dere avtaler. "Hva sier du til å dra en dag på spa mens du er her, og så spise ute der og der etterpå? Det tar nok hele dagen, men sjeldent vi får gjort noe sånt" Og så ser du an hennes reaksjon. Uten å nevne at du føler deg nedprioritert, med mindre hun faktisk sier nei.

Anonymkode: 6212c...1bb

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da sier du jo bare det da, idet dere avtaler. "Hva sier du til å dra en dag på spa mens du er her, og så spise ute der og der etterpå? Det tar nok hele dagen, men sjeldent vi får gjort noe sånt" Og så ser du an hennes reaksjon. Uten å nevne at du føler deg nedprioritert, med mindre hun faktisk sier nei.

Dette. Avtal på forhånd. Også om avtalen skal inkluderes andre eller ikke. 

Alternativt er at hun bor et annet sted og bruker et par timer med deg på cafe en av dagene. Eller hun føler at du kontrollerer henne og det blir dårlig stemning/hun føler mindre lyst til å besøke deg/dårlig samvittighet for ikke strekke til. Eller at hun kun annenhver eller tredje gang faktisk besøker deg fordi du vil bli 100% prioritert. 

Samtidig som jeg forstår deg, så kan du ikke forvente at hun skal reise og besøke dobbelt opp. 

Anonymkode: 79f1f...8d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jammen å planlegge ting er da noe helt annet. Men det er jo ikke du som skal planlegge for dere, dere skal planlegge sammen. Og det gjør dere på forhånd, og blir sammen enige om hvordan helgen skal tilbringes. Her lager du virkelig problemer som ikke finnes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker hun deg som hotell, eller er hun genuint glad i deg?

Anonymkode: 581a6...b81

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at hun ønsker å treffe andre og men føler at hun bruker deg litt som hotell og sjøfør. Hun går ut og bruker all sin energi på andre og så kommer hun hjem og sløver til dekket bord.

Anonymkode: ed514...80b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min gode venninne gjennom mange år flyttet for et par år siden, vi ses så ofte vi kan enten at jeg drar dit en helg eller hun til meg. Jeg begynner å grue meg til neste gang hun kommer, pga jobb studier og sånn så ses vi ofte en langhelg eller 3 dager. Når hun er hos meg, siden hun først er her, føler hun at hun må møte og besøke sine andre venner og kjente også. Så da har vi morgenene sammen, så må hun gjøre seg klar, og så reiser hun og blir borte 2-5 timer, så kommer hun tilbake, gjerne sliten av besøkene, så koser vi oss med middag og kvelds her. Dagen etter er det kanskje også et kafebesøk eller kaffe hos noen, så gjentas ettermiddagen. Dagen etter det reiser hun som regel hjem igjen og jeg kjører til flyplass.

Jeg har jo forståelse for at hun vil treffe andre, men det begynner å bli litt slitsomt, er det dårlig gjort av meg å spørre om hun kan være med meg når hun er her? Vil ikke være kontrollerende eller noe.. 

Ja det er dårlig gjort.

Anonymkode: d103b...bfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (På 2.7.2022 den 12.53):

Enig. 

Anonymkode: 9673b...af7

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har vi det når stedatteren min kommer hjem. Hun (og kjæresten hvis han er med) ønsker alltid å bo hos oss. Har vi fri fra jobb, spiser vi frokost sammen og det er omtrent alt. De farter rundt til eksen til mannen og familien hennes, for hun bestiller de omtrent… Full rulle fra morgen til kveld. 

Anonymkode: 98a3b...9f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig. 

Anonymkode: 9673b...af7

Mener du at det bare er å forvente av TS å være gratis vert? Fortell hvorfor det er greit :) 
TS, hadde ikke giddet invitert noen venninner til meg som kun bruker meg som overnattingsplass. 

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Hun burde jo bruke mer tid på deg siden hun bor hos deg. Bare fortell henne at du vil tilbringe mer tid med henne, kanskje hun vil det også?

AnonymBruker
Skrevet
On 7/2/2022 at 1:01 PM, AnonymBruker said:

Dette, noe annet vil bare gå galt. Hun bruker jo langt mer tid med deg enn med andre, så jeg tror det vil fremstå veldig smålig hvis du ber om at hun bruker mer tid med deg! Planlegg ting i forveien, foreslå og se hva hun sier. 

Anonymkode: a5041...a89

AnonymBruker
Skrevet

Ja men så spør hun da om dere skal finne på noe en av dagene hun er der. Verre kan det vel ikke være vel? Kommunikasjon er ikke et tema for mange tydeligvis.

Anonymkode: 72ae1...bdb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sånn har vi det når stedatteren min kommer hjem. Hun (og kjæresten hvis han er med) ønsker alltid å bo hos oss. Har vi fri fra jobb, spiser vi frokost sammen og det er omtrent alt. De farter rundt til eksen til mannen og familien hennes, for hun bestiller de omtrent… Full rulle fra morgen til kveld. 

Sånn er det her også når min datter er hjemme. Jeg er bare glad hun kommer hjem og håper det roer seg etter hvert. En dag får hun kanskje barn og da snur det evt så får vennene barn og treffene begrenser seg for de.

Anonymkode: 8e672...fa1

Skrevet (endret)

Hvis venninnen din sover hos deg 3-4 dager, og dere har hver morgen og ettermiddag, kveld sammen - så bruker hun mer tid med deg, enn de andre. Jeg kan forstå at det blir litt slitsomt etterhvert siden dette gjentar seg hver gang, men jeg kan ikke se at dere to har planlagt noe spesielt? Jeg ser bare at dere har avtalt at hun kan sove hos deg. 

Hvis du vil ha mer tid med hun, når hun kommer, så må dere planlegge dette før besøket. Spør hun om dere skal gå på spa den ene dagen, eller noe annet du hadde tenkt. Jeg tenker også at du kan slutte å ha denne venninnen på "weekend overnatting", for det er ikke slik at selv om hun sover hos deg, at hun er forelagt å bruke 24/7 med deg. Du er bevisst med at hun vil hilse på familie og andre venner, men hvis du er lei av dette - da må du sette grenser og si at "kanskje det er best at du overnatter et annet sted denne gangen". For du kan faktisk ikke si at du ikke vil hun skal besøke de andre, det syntes jeg virker smålig og frekt. Du har jo faktisk sagt ja til overnatting, og det er tydelig at du vet at det innebærer at hun hilser på andre også. 

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, tok råd herfra og spurte henne om vi skulle ta en spadag eller lokal sightseeing på fine steder, eller ta en natt på hytta her, da sa hun at det hørtes fint ut, men at hun følte hun måtte besøke noen andre venner og kjente også.

Jeg skjønner, men jeg tenker i allefall at jeg kan slutte med å være den som vasker, rydder, og lager maten til alle dagene. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...