Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bestevenninne som jeg har vært venner med i 9 år, hun har alltid vært en fri person, reist masse og fester og vært en fri sjel. Hun skulle aldri ha barn og tålte ikke tanken på et familieliv. Så møtte hun en mann som bare måtte ha barn, så ble hun gravid, de flyttet sammen og kjøpte hus og alt er bare fryd og gammen på Facebook, noe jeg vet i virkeligheten at det ikke er. Hun er blitt ekstremt opptatt av fasade. Jeg kjenner henne ikke igjen. Kan ikke ha en samtale om annet enn bleier, amming, legging osv. Jeg unner henne alt godt i livet, men begynner å bli litt sliten av å føle meg dømt og utenfor, hun får meg til å føle meg som den umodne som ikke har fått meg mann og barn enda, jeg er 34 hun er 41. Og om jeg ikke svarer på alle mld om barnet og tusen bilder så blir hun skikkelig sur. Nå er alle andre damer uten barn enten ville i hennes øyne eller så er de ikke voksen. Vi kan heller aldri ha en samtale uten at den mannen hennes er en del av alt og blir sur om hun snakker med andre for mye.  Er jeg urimelig her? 

Anonymkode: d17ac...4b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

34 år? Eggene dine begynner å bli gamle.....sett i gang om du vil ha noe

Anonymkode: 024d8...fa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja og der har vi enten en troller eller bare en psykopat som liker å såre andre. Gratulerer, håper du fikk noen glede ut av det for dagen din. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts er 34 år og har faktisk tid. Jeg vet ikke om du er mann eller ikke men du høres uansett fantastisk uvitende ut og ikke minst drittsekk. Det er faktisk ikke slik at den flotte partneren man ønsker å få barn med er der, så nei ikke bare å sette i gang for alle. Mulig du er en sånn kristen løk som mener kvinner bare skal føde fra dem er kommet i puberteten. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR får hun deg til å føle dette? Er det fordi du er lett påvirkelig eller er det fordi du også innerst inne ønsker mann og barn? Dersom du er lykkelig med livet ditt slik det er nå så bare fortsetter du med ditt. Ikke la deg påvirke. Dersom hun påpeker hvordan du lever, så påpek tilbake ? 
Jeg har en venninne som er omvendt. Hun er «evig» singel, går på byen, ingen barn, leier i kollektiv osv . Hun er 35. Jeg og alle de andre vennene hun har fra «gamlegjengen» er etablert med hus og barn. DET liker ikke hun derimot og mååå alltid være sur og tverr når hun er sammen med oss. Barn er feil, hus er feil , hjemme på lørdagskveld er feil osv…. Det resulterer jo bare i at ingen gidder å være sammen med henne til slutt. Jeg har iallefall kutta ho ut. Sist vi var sammen, sa hun at hun ikke syntes huset mitt var spesielt fint 😂 og jeg er IKKE typen som snakker og skryter av hjemmet mitt. Jeg sa til henne: 

«men vist du hele tiden klager på hvordan huset mitt ser ut, hvorfor er du her da!??»

det er 1 år siden hun var her sist. 

Anonymkode: 91d96...413

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har barn selv, men gidder ikke mase på mine barnløse venninner om det. Kan prate om barn og alt det der med venninner som har barn selv, men det er også deilig å snakke om andre ting.

Anonymkode: 71072...064

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner i alle aldre kan slite med å bli gravide. Det er også opp til en hver kvinne om de ønsker å befrukte sine egg. 

Anonymkode: f0f28...682

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en bestevenninne som jeg har vært venner med i 9 år, hun har alltid vært en fri person, reist masse og fester og vært en fri sjel. Hun skulle aldri ha barn og tålte ikke tanken på et familieliv. Så møtte hun en mann som bare måtte ha barn, så ble hun gravid, de flyttet sammen og kjøpte hus og alt er bare fryd og gammen på Facebook, noe jeg vet i virkeligheten at det ikke er. Hun er blitt ekstremt opptatt av fasade. Jeg kjenner henne ikke igjen. Kan ikke ha en samtale om annet enn bleier, amming, legging osv. Jeg unner henne alt godt i livet, men begynner å bli litt sliten av å føle meg dømt og utenfor, hun får meg til å føle meg som den umodne som ikke har fått meg mann og barn enda, jeg er 34 hun er 41. Og om jeg ikke svarer på alle mld om barnet og tusen bilder så blir hun skikkelig sur. Nå er alle andre damer uten barn enten ville i hennes øyne eller så er de ikke voksen. Vi kan heller aldri ha en samtale uten at den mannen hennes er en del av alt og blir sur om hun snakker med andre for mye.  Er jeg urimelig her? 

Jeg hadde en sånn venninne, jeg understreker HADDE. Slike folk har ingen interesse av å snakke om andre enn seg selv og mener at det liver de lever er fasit selv om det i virkeligheten brenner på dass. Det at venninnen din snakker så nedlatende om damer uten barn er jo et direkte stikk til deg som ikke har barn, vil du virkelig ha en sånn venninne? Jeg er blitt veldig kresen på hvem jeg er venner med nå som er jeg er 40 år. Jeg er ferdig med «venninner» som kun er opptatt av seg selv, aldri tar kontakt med mindre de trenger noe, alle sosiale treff må skje etter deres timeplan og oppfører seg som sure fjortiser hvis ikke de får det som de vil. Sånne folk orker jeg bare ikke lenger.  Livet er for kort. Jeg vil gjøre ting som gjør meg glad og være med mennesker som gir meg energi. 

Når det gjelder de idiotiske kommentarene jeg ser folk skriver om at du er 34 år og biologiske klokken tikker. Fikk mange sånne når jeg var på KG for noen år siden og ba om råd for en tung kjærlighetssorg. Alltid noen tullinger som må trekke det tema inn når man nevner at man er 34 uten barn. Jeg har flere bekjente som fikk første barn når de var 40, mange kjendiser har også fått barn etter fylte 40 (Cecilie Skog, redaktør i Aftenposten Trine-ett-eller-annet, Bette Midler, Salma Hayek). Bare HVIS du tenker på barn så er det håp, men vet at det var ikke det du ba om råd for😁

Anonymkode: ed75f...500

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

HVORFOR får hun deg til å føle dette? Er det fordi du er lett påvirkelig eller er det fordi du også innerst inne ønsker mann og barn? Dersom du er lykkelig med livet ditt slik det er nå så bare fortsetter du med ditt. Ikke la deg påvirke. Dersom hun påpeker hvordan du lever, så påpek tilbake ? 
Jeg har en venninne som er omvendt. Hun er «evig» singel, går på byen, ingen barn, leier i kollektiv osv . Hun er 35. Jeg og alle de andre vennene hun har fra «gamlegjengen» er etablert med hus og barn. DET liker ikke hun derimot og mååå alltid være sur og tverr når hun er sammen med oss. Barn er feil, hus er feil , hjemme på lørdagskveld er feil osv…. Det resulterer jo bare i at ingen gidder å være sammen med henne til slutt. Jeg har iallefall kutta ho ut. Sist vi var sammen, sa hun at hun ikke syntes huset mitt var spesielt fint 😂 og jeg er IKKE typen som snakker og skryter av hjemmet mitt. Jeg sa til henne: 

«men vist du hele tiden klager på hvordan huset mitt ser ut, hvorfor er du her da!??»

det er 1 år siden hun var her sist. 

Anonymkode: 91d96...413

Vet ikke helt hva du mener med at jeg er lett påvirkelig i denne situasjonen? Men jeg er definitivt følsom, men dette er ikke ting jeg har tenkt på i den grad at jeg har sett på det som feil at jeg er 34 og ikke har barn. Jeg støttet henne i alt hun gjorde tidligere i livet og jeg gjør det nå også , men nå er liksom mitt liv feil. Jeg har en god jobb og utdannelse og bruker tid med venner og familie og reiser, og har  lyst på barn en dag for jeg er en familiekjær person men når ikke det er en mann der å få det med så er det lite jeg kan gjøre, vil ha barn når det er rett for meg og ikke bare for å få en unge. Den venninnen din høres mer sjalu ut egentlig, men synes du var tøff som sa fra som du gjorde 😄😄

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde en sånn venninne, jeg understreker HADDE. Slike folk har ingen interesse av å snakke om andre enn seg selv og mener at det liver de lever er fasit selv om det i virkeligheten brenner på dass. Det at venninnen din snakker så nedlatende om damer uten barn er jo et direkte stikk til deg som ikke har barn, vil du virkelig ha en sånn venninne? Jeg er blitt veldig kresen på hvem jeg er venner med nå som er jeg er 40 år. Jeg er ferdig med «venninner» som kun er opptatt av seg selv, aldri tar kontakt med mindre de trenger noe, alle sosiale treff må skje etter deres timeplan og oppfører seg som sure fjortiser hvis ikke de får det som de vil. Sånne folk orker jeg bare ikke lenger.  Livet er for kort. Jeg vil gjøre ting som gjør meg glad og være med mennesker som gir meg energi. 

Når det gjelder de idiotiske kommentarene jeg ser folk skriver om at du er 34 år og biologiske klokken tikker. Fikk mange sånne når jeg var på KG for noen år siden og ba om råd for en tung kjærlighetssorg. Alltid noen tullinger som må trekke det tema inn når man nevner at man er 34 uten barn. Jeg har flere bekjente som fikk første barn når de var 40, mange kjendiser har også fått barn etter fylte 40 (Cecilie Skog, redaktør i Aftenposten Trine-ett-eller-annet, Bette Midler, Salma Hayek). Bare HVIS du tenker på barn så er det håp, men vet at det var ikke det du ba om råd for😁

Anonymkode: ed75f...500

Takk for fint svar, holder med deg i det holdningen, jeg har kanskje litt lite guts i meg til å være så hard mot henne. Er jo alltid glad på mine venners vegne og ønsker alle skal ha det bra, men forventet meg ikke å bli sett ned på å ikke ha barn og familie enda. Jeg har også hatt en vanskelig barndom så det å få barn for meg er et sårt punkt for jeg vil at det barnet skal virkelig være ønsket når jeg får det og ikke bare fordi dem rundt meg synes det er på tide eller at eggene mine begynner å koke over 😄og det der er jo flotte damer du nevner så jeg har ikke dårlig selskap om jeg evt ikke skulle få i nærmeste fremtid 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner i alle aldre kan slite med å bli gravide. Det er også opp til en hver kvinne om de ønsker å befrukte sine egg. 

Anonymkode: f0f28...682

Absolutt enig med deg😊👏

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har barn selv, men gidder ikke mase på mine barnløse venninner om det. Kan prate om barn og alt det der med venninner som har barn selv, men det er også deilig å snakke om andre ting.

Det er en kjempe god holdning. Jeg er selvsagt glad for at hun har et barn og jeg unner folk glede i livet men synes ting skal gå begge veier. Dine venninner er heldige med deg da😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen av dere er urimelige. Dere er bare på totalt forskjellige plasser i livet og er ikke på bølgelengde lenger.

Du mener hun ikke kan være lykkelig med familielivet hun lever, og hun tenker at du umulig kan ha det godt slik du har det.

Dere forstår ikke hverandre.

Aksepter at hun prioriterer familien 99% av tiden og forvent at det blir slik de neste 18 årene. Når man får familie blir det altoppslukende og man glemmer litt hvordan det er å være singel og barnløs. 

Anonymkode: 26946...97b

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen av dere er urimelige. Dere er bare på totalt forskjellige plasser i livet og er ikke på bølgelengde lenger.

Du mener hun ikke kan være lykkelig med familielivet hun lever, og hun tenker at du umulig kan ha det godt slik du har det.

Dere forstår ikke hverandre.

Aksepter at hun prioriterer familien 99% av tiden og forvent at det blir slik de neste 18 årene. Når man får familie blir det altoppslukende og man glemmer litt hvordan det er å være singel og barnløs. 

Hæ?? Hvor i all verden skriver jeg at hun ikke kan være lykkelig med familielivet hun lever? Det er jo totalt feil. Ikke har jeg sagt at jeg ikke blir prioritert heller. Skriver at det er ting hun direkte sier som føles rar for meg. Hun har selv sagt hvordan hun har det i familielivet og at det ikke alltid er så lykkelig og jeg vil absolutt hun skal bruke tid med barnet sitt og mannen. Setter pris på at du leser helt det jeg skriver før du svarer. Men takk uansett 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det de ikke skjønner er at det er ikke lett for alle å få mann og barn selv om de har det.

Anonymkode: 5419f...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hæ?? Hvor i all verden skriver jeg at hun ikke kan være lykkelig med familielivet hun lever? Det er jo totalt feil. Ikke har jeg sagt at jeg ikke blir prioritert heller. Skriver at det er ting hun direkte sier som føles rar for meg. Hun har selv sagt hvordan hun har det i familielivet og at det ikke alltid er så lykkelig og jeg vil absolutt hun skal bruke tid med barnet sitt og mannen. Setter pris på at du leser helt det jeg skriver før du svarer. Men takk uansett 

"Så møtte hun en mann som bare måtte ha barn, så ble hun gravid, de flyttet sammen og kjøpte hus og alt er bare fryd og gammen på Facebook, noe jeg vet i virkeligheten at det ikke er."

Så hva mener du her da?

Jeg står uansett ved det jeg sa. Dette er en klassisk problemstilling mellom venninner når den ene får barn og blir etablert, mens den andre ikke er det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er en kjempe god holdning. Jeg er selvsagt glad for at hun har et barn og jeg unner folk glede i livet men synes ting skal gå begge veier. Dine venninner er heldige med deg da😊

Jaa :) Når vi møtes flere sammen, noen med og noen uten barn, så prøver jeg å passe på at det ikke bare blir babyprat. Synes det er spennende å høre hva de driver med, noen av de har ganske interessante jobber.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for at du gidd skremme andre! Idiot! 

Anonymkode: a46f1...2dd

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

"Så møtte hun en mann som bare måtte ha barn, så ble hun gravid, de flyttet sammen og kjøpte hus og alt er bare fryd og gammen på Facebook, noe jeg vet i virkeligheten at det ikke er."

Så hva mener du her da?

Jeg står uansett ved det jeg sa. Dette er en klassisk problemstilling mellom venninner når den ene får barn og blir etablert, mens den andre ikke er det.

Tror vi skal droppe dette for du forstår absolutt ikke hva jeg skriver der. Det er helt i orden, jeg vet hva jeg mente og det er det flere her som tydeligvis gjorde. Jeg har mange venninner som har barn hvor dette ikke er noe problem idet hele tatt, og ikke er barnet et problem på noe måte heller. Så ha en fin Lørdag videre. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så hva mener du her da?

Da jeg fikk første barn, i en alder av 30 år, var jeg nummer 2 i vennegjengen. Har aldri oppført meg slik TS beskriver venninnen, og aldri «sett ned på» de andre som ikke hadde barn enda. 
TS; for meg høres det ut som hun overkompenserer for at hun nå er bundet og dere andre ikke er det - hun som er vant til å styre livet sitt selv og har ønsket å ha et «fritt» liv. Kan være hun er litt misunnelig uten å være bevisst på det, og maler sitt liv litt rosenrødt. Mitt råd er å faktisk bare overse det, eller kutte henne ut. Og bare husk å ikke bli slik når/hvis du selv får barn 😅

Anonymkode: a46f1...2dd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...