AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Del Skrevet 2. juli 2022 Finnes de lenger? Er det noen som vet om noen lokale fine bokhandlere i Norge? Anonymkode: 01715...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 2. juli 2022 #2 Del Skrevet 2. juli 2022 Nei, ikke sett her til lands. Bare Ark, Norli osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg liker tronsmo, men det er kanskje ikke den type du mente? Anonymkode: c4e94...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. juli 2022 #4 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg liker tronsmo, men det er kanskje ikke den type du mente? Anonymkode: c4e94...a4e Bislett Bok er også veldig bra synes jeg tross størrelsen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 3. juli 2022 #5 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Uavhengige bokhandlere finnes fortsatt; I Oslo har man: Tronsmo bokhandel i Universitetsgata Outland i Grensen Bislet Bok i Thereses gate Sagene Bok & Papir i Arendalsgata Schous Bøker på Schous plass på Grünerløkka Torpedo bok i Sofies Gate 11 (kunstbokhandel) Gullberg & Bostadløkken i Kingos gate Røa Bok og Leker (den gammeldagse kombinasjonen av leker pluss noe annet; lekene er tilknyttet Ringo, mens bokavdelingen er uavhengig) St. Olav forlag og bokhandel i Akersveien (liten kristen bokhandel med eget preg) Bok og Media i Akersgata (kristen bokhandel) Antikvariater og brukte bøker: Lucky Eddie i Trondheimsveien (mest tegneserier, musikk, film og litt bøker) Bærre Lækkert i Storgata (først og fremst landets største utvalg av gamle postkort, men man kan også finne bøker der) Norlis Antikvariat i Universitetsgata Arbeidernes Antikvariat på Schous plass Damms Antikvariat på Frogner Frogner Antikvariat Antikkvarehuset i Sannergata (stor bruktbutikk med gamle møbler og mange andre ting; også bøker) Galleri Normisjon i Holbergsgate, rett ved Slottet Fretex i Ullevålsveien (bøker i underetasjen); andre Fretex-butikker har også bøker, men antallet er vanligvis ikke så stort i sentrumsnære butikker som følge av skyhøy husleie Adamstuen Antikvariat i Thereses gate 14 Hegdehaugen Antikvariat i Oscars gate 19 (skilt opplyser at mobiltelefoner er forbudt, og at man kun tar imot kontanter - en butikk etter min smak) Ruuds Antikvariat i Ullevålsveien 35 Tidligere Marita brukthandel i Markveien har flyttet til Hasle og byttet navn til M&E Second Hand etter at eieren av bygningen økte leien til "markedspris"; noe som i praksis betyr at de ble kastet ut av en grådig bolighai. Ser at de også har fått en butikk i Grensen - dessverre uten bøker I tillegg er det en liten bokhandel med brukte bøker på sørsiden av Olaf Ryes plass på Grünerløkka - som forresten deler lokale med en frisørsalong(!), men finner den ikke på nett Barnas Antikvariat hadde i mange år butikk i Oslo, først på Majorstua og til slutt på Røa; trodde de hadde lagt ned for godt, men butikken lever tydeligvis fortsatt - bøkene er flyttet til Skien, og de holder på å gjøre dette til en nettbutikk - - - - - R.I.P. Ringstrøm (denne flotte kulturinstituasjonen som aldri rakk å fylle 50 år er dypt savnet; tok mange bilder før de stengte - både i det opprinnelige lokalet i 2008, og etter flyttingen i 2014) Bjørn Ringstrøm i Wikipedia R.I.P. Spøk og Spenning på Grünerløkka (eieren solgte lokalene) R.I.P. Pretty Price; den fine bruktbutikken like ved Kirkeristen (eieren solgte lokalene og flyttet utenlands, så vidt jeg vet) R.I.P. Majorstuen Antikvariat i Vibes gate - som stengte sommeren 2022 R.I.P. Per Magnussen Bok & Papir i Ullevålsveien 35 (blitt en del av Norli etter 106 år som uavhengig bokhandel) Og når man snakker om uavhengige bokhandlere, anbefales den herlige TV-serien Black Books på det sterkeste; man kan finne hele serien på YouTube (med engelske undertekster), og her er 1. episode: - Brian Endret 10. januar 2023 av - Brian 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. juli 2022 #6 Del Skrevet 3. juli 2022 - Brian skrev (1 time siden): Uavhengige bokhandlere finnes fortsatt; I Oslo har man: Tronsmo bokhandel i Universitetsgata Outland i Grensen Bislet Bok i Thereses gate Sagene Bok & Papir i Arendalsgata Schous Bøker på Schous plass på Grünerløkka Gullberg & Bostadløkken i Kingos gate Antikvariater og brukte bøker: Lucky Eddie i Trondheimsveien (mest tegneserier, musikk, film og litt bøker) Bærre Lækkert i Storgata (først og fremst landets største utvalg av gamle postkort, men man kan også finne bøker der) Norlis Antikvariat i Universitetsgata Damms Antikvariat på Frogner Frogner Antikvariat Antikkvarehuset i Sannergata (stor bruktbutikk med gamle møbler og mange andre ting; også bøker) Galleri Normisjon i Holbergsgate, rett ved Slottet Fretex i Ullevålsveien (bøker i underetasjen) Adamstuen Antikvariat i Thereses gate 14 Hegdehaugen Antikvariat i Oscars gate 19 (skilt opplyser at mobiltelefoner er forbudt, og at man kun tar imot kontanter - en butikk etter min smak) Ruuds Antikvariat i Ullevålsveien 35 Tidligere Marita brukthandel i Markveien har flyttet til Hasle og byttet navn til M&E Second Hand etter at eieren av bygningen økte leien til "markedspris"; noe som i praksis betyr at de ble kastet ut av en grådig bolighai. Ser at de også har fått en butikk i Grensen, men tror ikke de selger bøker der; skal sjekke dette nærmere. - - - - - R.I.P. Ringstrøm (denne flotte kulturinstituasjonen som aldri rakk å fylle 50 år er dypt savnet; tok mange bilder før de stengte - både i det opprinnelige lokalet i 2008, og etter flyttingen i 2014) Bjørn Ringstrøm i Wikipedia R.I.P. Spøk og Spenning på Grünerløkka (eieren solgte lokalene) R.I.P. Pretty Price; den fine bruktbutikken like ved Kirkeristen (eieren solgte lokalene og flyttet utenlands, så vidt jeg vet) R.I.P. Per Magnussen Bok & Papir i Ullevålsveien 35 (blitt en del av Norli etter 106 år som uavhengig bokhandel) Og når man snakker om uavhengige bokhandlere, anbefales den herlige TV-serien Black Books på det sterkeste; man kan finne hele serien på YouTube (med engelske undertekster), og her er 1. episode: - Brian Tusen takk for gode tips, og alltid godt med gjensyn med Black Books 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Del Skrevet 24. juli 2022 Anton & James bokhandel på Moelv, langs E6 mellom Hamar/Gjøvik/Lillehammer! Har blitt sammenlignet med en liten Tronsmo, og flere sier det er en av de beste og fineste bokhandlene i landet! Anonymkode: d2e15...64b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 15.27): Anton & James bokhandel på Moelv, langs E6 mellom Hamar/Gjøvik/Lillehammer! Har blitt sammenlignet med en liten Tronsmo, og flere sier det er en av de beste og fineste bokhandlene i landet! Anonymkode: d2e15...64b Enig i denne. Jeg husker hun laget en tråd her på KG da hun fremdeles var på tenkestadiet. Det er blitt en kjempekoselig bokhandel som har mye annet enn bare det som er på topplistene. Anbefales! Åpningstidene er ikke helt standard, så det kan være lurt å sjekke på forhånd. Enkelte av kjedebokhandlerne kan også være verdt et besøk. Jeg liker godt Gravdahl på Hamar, som er en Norli-bokhandel, men som har langt større fokus på bøker og litteratur enn mange av de andre. Joda, du får kjøpt spill og skolesekker der, men det er bøkene som er i sentrum. Dessuten har de også en god kafé i samme lokale. Anonymkode: e16e4...078 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 29. juli 2022 #9 Del Skrevet 29. juli 2022 Bokhandleren på Tofte:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. juli 2022 #10 Del Skrevet 29. juli 2022 origin skrev (13 timer siden): Bokhandleren på Tofte:) Fin? 😊 Aldri vært på Tofte men nå ble jeg litt fristet til å besøke stedet 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 29. juli 2022 #11 Del Skrevet 29. juli 2022 Fin bokhandel eller bokhandler...? 😂 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. juli 2022 #12 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 11.43): Enig i denne. Jeg husker hun laget en tråd her på KG da hun fremdeles var på tenkestadiet. Det er blitt en kjempekoselig bokhandel som har mye annet enn bare det som er på topplistene. Anbefales! Åpningstidene er ikke helt standard, så det kan være lurt å sjekke på forhånd. Enkelte av kjedebokhandlerne kan også være verdt et besøk. Jeg liker godt Gravdahl på Hamar, som er en Norli-bokhandel, men som har langt større fokus på bøker og litteratur enn mange av de andre. Joda, du får kjøpt spill og skolesekker der, men det er bøkene som er i sentrum. Dessuten har de også en god kafé i samme lokale. Anonymkode: e16e4...078 Vært en del på Gravdal, var bedre på 90-tallet synes jeg (var der jeg kjøpte mine første bøker med Michael Moorcock😊😊) men fortsatt bra 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 31. juli 2022 #13 Del Skrevet 31. juli 2022 On 7/29/2022 at 10:27 PM, Entern said: Fin? 😊 Aldri vært på Tofte men nå ble jeg litt fristet til å besøke stedet 😀 Det må du gjøre:9 Lite men fint sted ved oslofjorden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. juli 2022 #14 Del Skrevet 31. juli 2022 origin skrev (7 minutter siden): Det må du gjøre:9 Lite men fint sted ved oslofjorden Det skal jeg gjøre en lørdag jeg har tid 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 31. juli 2022 #15 Del Skrevet 31. juli 2022 1 minutt siden, Entern said: Det skal jeg gjøre en lørdag jeg har tid 😊 Fine fine Tofte. Savner stedet:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Del Skrevet 31. juli 2022 Så bra tråd , oppfordrer alle til å kjøpe bøker fra uavhengige bokhandlere og istedenfor Ark eller Nordli. Anonymkode: 1f37c...447 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. juli 2022 #17 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Så bra tråd , oppfordrer alle til å kjøpe bøker fra uavhengige bokhandlere og istedenfor Ark eller Nordli. Anonymkode: 1f37c...447 Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 31. juli 2022 #18 Del Skrevet 31. juli 2022 Den lille bokbutikken, ligger i Haugesund. Skikkelig koselig butikk, har kun engelske bøker. Mye flotte utgaver. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå