AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg er 26 år og andregenerasjonsinnvandrer, men har vokst opp helt norsk fordi foreldrene mine integrerte seg fort. Har gått på norsk skole, norske venner, kler meg norsk, har utdannelse og jobb. Foreldrene mine kommer fra et kristent land. Nå har jeg fått meg norsk kjæreste og er utrolig redd for hva foreldrene hans synes. Er redd de heller hadde håpet på en helt norsk kjæreste. Er jeg helt på jordet eller har jeg grunn til å føle det sånn? Hva hadde dere tenkt hvis sønnen deres kom hjem med en mørk jente? Vær helt ærlig. Han er en helt fantastisk person med gode verdier og bra humor. Han kommer fra en typisk øvre middelklassefamilie, uten at det egentlig har noe å si. Anonymkode: 2d352...47c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Så lenge mine barn finner seg snille partnere så kan de være fra mars for min del. Jeg vil bare at de skal ha det bra 😊 Anonymkode: bce81...b11 2 2
Gjest Hottentått Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Hadde ikke brydd meg om hudfargen til kjæresten til barna mine. Jeg liker snille folk. Er du snill og grei så tenker jeg de er fornøyde ☺️ Og hvis de ikke er det, så håper jeg kjæresten din setter foreldrene sine på plass!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Jeg hadde ikke tenkt noe som helst negativt. Det er personen du er som er viktig, ikke hudfargen! Vi har en mørkhudet inngiftet i familien, alle tok godt i mot ham, unge som eldre. Anonymkode: b9518...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er 26 år og andregenerasjonsinnvandrer, men har vokst opp helt norsk fordi foreldrene mine integrerte seg fort. Har gått på norsk skole, norske venner, kler meg norsk, har utdannelse og jobb. Foreldrene mine kommer fra et kristent land. Nå har jeg fått meg norsk kjæreste og er utrolig redd for hva foreldrene hans synes. Er redd de heller hadde håpet på en helt norsk kjæreste. Er jeg helt på jordet eller har jeg grunn til å føle det sånn? Hva hadde dere tenkt hvis sønnen deres kom hjem med en mørk jente? Vær helt ærlig. Han er en helt fantastisk person med gode verdier og bra humor. Han kommer fra en typisk øvre middelklassefamilie, uten at det egentlig har noe å si. Anonymkode: 2d352...47c Jeg syns du høres ut som en gullfugl. Skikkelig bra kvalitetsdame. Tror foreldrene hans blir glade 🙂 Anonymkode: 0d18e...020 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde ikke tenkt noe som helst negativt. Det er personen du er som er viktig, ikke hudfargen! Vi har en mørkhudet inngiftet i familien, alle tok godt i mot ham, unge som eldre. Anonymkode: b9518...fe8 Det er bra. Og forresten ts. Folk som henger seg opp i hudfarge, er en utdøende gruppe. Heldigvis. Anonymkode: 0d18e...020 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Sålenge sønnen min er lykkelig, og den han er sammen med en snill og god, så kan han komme hjem med det mennesket han vil😊 Og siden du spør om hva jeg hadde tenkt om ei mørk jente, så hadde jeg ikke tenkt noe som helst negativt om det☺️ Anonymkode: 8cd5a...111 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg syns du høres ut som en gullfugl. Skikkelig bra kvalitetsdame. Tror foreldrene hans blir glade 🙂 Anonymkode: 0d18e...020 Dette 😊 Anonymkode: f2677...13d 1
Eneri Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Jeg ville tatt godt imot ei svigerdatter uansett hudfarge/innvandrer/ opprinnelsesland. Tenker også at det fort kan skje at min sønn treffer ei som ikke engang er vokst opp i Norge; han studerer ved et studie der det er mange utvekslingsstudenter fra ulike land. Hvis jeg skulle tenkt noe negativt om det, så går det på at jeg ville syntes det var trist om sønn med partner og etterhvert evt barnebarn flytter til et annet land enn Norge. Det går altså på rent praktiske muligheter for er nært forhold, ikke på et negativt menneskesyn overfor noen som ikke er norske. Du er jo oppvokst i Norge og har dine foreldre (og evt søsken) her, så den frykten kunne jeg jo ha lagt fra meg. Jeg vil at barna mine skal ha et godt liv med en for dem god partner. Og hvem som er en god partnermatch for dem vet de selv bedre enn jeg 😊 Hvis kjæresten din er en fin, åpen og inkluderende fyr, så kan vel ikke foreldrene være heeeelt håpløse på det området? Og de aller fleste av oss er vel nervøse før vi møter svigers 😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er en helt fantastisk person med gode verdier og bra humor. Han har nok vokst opp i et godt hjem med gode foreldre som også har gode verdier ❤️ Jeg er sikker på at de gleder seg over at han har funnet seg ei god jente han er glad i ❤️ Anonymkode: 2704d...51c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så lenge mine barn finner seg snille partnere så kan de være fra mars for min del. Jeg vil bare at de skal ha det bra 😊 Anonymkode: bce81...b11 Enig! Samme her 😊 Anonymkode: 1ba11...a08 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 Jeg ville tatt godt imot alle eventuelle svigerbarn, men om min datter hadde kommet hjem med en muslimsk mann, ville jeg vært spent på hvilken bakgrunn han hadde da mange muslimske menn dessverre har en kultur for å se ned på damer, og spesielt norske damer. Anonymkode: 14eb8...341 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 Hadde ikke hatt noe i mot en svigerdatter som deg 🙂. Bare du er koselig, snill og har litt bein i nesa 🙂 Anonymkode: 2d4d2...29c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 Tusen takk, ble så glad av å lese alle svarene i tråden! Kanskje det ikke er noe jeg bør bekymre meg over likevel. Anonymkode: 2d352...47c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 26 år og andregenerasjonsinnvandrer, men har vokst opp helt norsk fordi foreldrene mine integrerte seg fort. Har gått på norsk skole, norske venner, kler meg norsk, har utdannelse og jobb. Foreldrene mine kommer fra et kristent land. Nå har jeg fått meg norsk kjæreste og er utrolig redd for hva foreldrene hans synes. Er redd de heller hadde håpet på en helt norsk kjæreste. Er jeg helt på jordet eller har jeg grunn til å føle det sånn? Hva hadde dere tenkt hvis sønnen deres kom hjem med en mørk jente? Vær helt ærlig. Han er en helt fantastisk person med gode verdier og bra humor. Han kommer fra en typisk øvre middelklassefamilie, uten at det egentlig har noe å si. Anonymkode: 2d352...47c Helt ærlig: Jeg hadde ikke tenkt over det i det hele tatt. Først og fremst hadde jeg vært mer opptatt av hvordan jeg selv fremstod, og gjort alt for at det første møtet skulle være mest mulig hyggelig for alle. 😅 Deretter hadde jeg lagt mest merke til hvordan du er som person. Anonymkode: fd013...445 1
snillOnkel Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Tror nok de blir fornøyde. Nå kan de skryte til middelklassevennene sine om at de er blinde for hudfarge. I akademikerkretser er dette høystatus. I tillegg får eventuelle barn fresh, mellombrun farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå