AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Hei Nå har svigerfar funnet ut at siden han har rund dag neste år så vil han ha med hele storfamilien på tur til utlandet. Stedet er alt bestemt og de har funnet et ekstremt stort hus med basseng til alle sammen. dette blir lagt frem for oss som noe vi egentlig ikke har noe valg på. men så til problemet da. Familien er sinnsykt stor! Svigerfar er skilt og gift på nytt og med en dame med flere voksne barn og min mann har flere søsken. Alle har over to barn hver. Med andre ord så er det en hel skokk med folk. vi har ingen barn. Er det innafor å si nei til dette her? Min mann er konfliktsky og tør ikke si i fra. Men en uke i samme hus med opp mot 30 stk føles i overkant mye. Dessuten er det et sted vi egentlig ikke har så lyst å dra…og vi må betale reisen selv som er en stor kostnad… Anonymkode: 0c30e...936
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Det er jo innafor, men i utgangspunktet noe jeg ville strukket meg for å få til om det var det jubilanten ønsket seg. Nesten uavhengig av hvor det er, vil reise bli vesentlig billigere enn de fleste ferier når bosted er betalt. Dere kan gjøre ting på egen hånd og er jo ikke nødt til verken å henge med alle hele tiden eller være der hele uken. Anonymkode: 53538...214 9
Anim92 Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Det er en uke av deres liv. For at en som (forhåpentligvis) har gittt svært mye av sin tid, nattesøvn, krefter og penger for et ålreit liv for din samboer skal feire litt. En uke! Det klarer de aller fleste, med mindre man har en heftig diagnose som tilsier at man trenger mye ro og fred. Endret 2. juli 2022 av Anim92 6 1
Vinky Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Han kan ikke ordne en bursdagsreise uten å betale reisen. Hvorfor dekker han ikke utgiftene? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Vinky skrev (16 minutter siden): Han kan ikke ordne en bursdagsreise uten å betale reisen. Hvorfor dekker han ikke utgiftene? Selvfølgelig kan han det. De færreste har økonomi til å betale full ferie for tredve personer. Anonymkode: 53538...214 5 2
Kalani Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Jeg forstår veldig godt at dette ikke frister, men synes dere bør bli med. Det er tross alt far til din samboer. Tenk hvor lei seg svigerfar blir om ikke sønnen blir med på hans store dag. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Jeg ville kortet det ned til en langhelg Anonymkode: d6e09...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville kortet det ned til en langhelg Anonymkode: d6e09...ffc Det er veldig langt å reise. Type et sted en må fly flere timer og så ha leiebil Anonymkode: 0c30e...936
Vinky Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig kan han det. De færreste har økonomi til å betale full ferie for tredve personer. Anonymkode: 53538...214 Men da kan han ikke legge det frem som at der ikke er noe annet valg enn å bli med. Ikke sikkert de vil bruke feriepengene sine på den reisen. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Vinky skrev (1 time siden): Men da kan han ikke legge det frem som at der ikke er noe annet valg enn å bli med. Ikke sikkert de vil bruke feriepengene sine på den reisen. 99%, grovt anslått, av voksne mennesker vil forstå at de jo har et faktisk valg helt uavhengig av hvordan dette legges frem. Anonymkode: 53538...214 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 Anim92 skrev (4 timer siden): Det er en uke av deres liv. For at en som (forhåpentligvis) har gittt svært mye av sin tid, nattesøvn, krefter og penger for et ålreit liv for din samboer skal feire litt. En uke! Det klarer de aller fleste, med mindre man har en heftig diagnose som tilsier at man trenger mye ro og fred. Det blir i såfall ferien det året. Vi har ikke råd til å reise på flere utenlandsturer.. Anonymkode: 0c30e...936
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det blir i såfall ferien det året. Vi har ikke råd til å reise på flere utenlandsturer.. Anonymkode: 0c30e...936 Men da blir det ferien. Er det så fælt? Dere leier en bil og planlegger en fin ferie for dere selv i samme område, før eller etter familiesammenkomsten. Så drar dere på utflukter selv på dagtid mens barnefamiliene gjør sine ting, og møter de andre til middag om kveldene, hvis dette fungerer bedre for dere. Ta med svigerfar på en utflukt eller to. Dere må se mulighetene, ikke begrensningene. Anonymkode: ec7f0...a22 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da blir det ferien. Er det så fælt? Dere leier en bil og planlegger en fin ferie for dere selv i samme område, før eller etter familiesammenkomsten. Så drar dere på utflukter selv på dagtid mens barnefamiliene gjør sine ting, og møter de andre til middag om kveldene, hvis dette fungerer bedre for dere. Ta med svigerfar på en utflukt eller to. Dere må se mulighetene, ikke begrensningene. Anonymkode: ec7f0...a22 Hvis prisene er sånn som nå så er det fryktelig dyrt å Leie bil der.. vi snakker om i allefall 15000 kr. Så skal man ha overnatting i en uke i tillegg og dyre flybilletter Anonymkode: 0c30e...936
Anim92 Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det blir i såfall ferien det året. Vi har ikke råd til å reise på flere utenlandsturer.. Anonymkode: 0c30e...936 Så gjør det beste ut av det🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 Det funker helt fint så lenge en opererer med felles middag og ikke så mye mer ila døgnet felles. Vi hadde lignende når mine foreldre ble 70 og var helt fint. Vi hadde felles middag og ellers så møttes en mer tilfeldig på stranden/lunch og slikt om en dumpet borti noen av reisefølget Anonymkode: 5abbb...95d
Akryl Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei Nå har svigerfar funnet ut at siden han har rund dag neste år så vil han ha med hele storfamilien på tur til utlandet. Stedet er alt bestemt og de har funnet et ekstremt stort hus med basseng til alle sammen. dette blir lagt frem for oss som noe vi egentlig ikke har noe valg på. men så til problemet da. Familien er sinnsykt stor! Svigerfar er skilt og gift på nytt og med en dame med flere voksne barn og min mann har flere søsken. Alle har over to barn hver. Med andre ord så er det en hel skokk med folk. vi har ingen barn. Er det innafor å si nei til dette her? Min mann er konfliktsky og tør ikke si i fra. Men en uke i samme hus med opp mot 30 stk føles i overkant mye. Dessuten er det et sted vi egentlig ikke har så lyst å dra…og vi må betale reisen selv som er en stor kostnad… Anonymkode: 0c30e...936 Dere kan bo sammen med dem i 3 dager. Det får være nok for å ferie. Gi bestefaren da god kvalitetstid at han ikke savner å ha dere der en hel uke. Gi ham kvalitet istedet for kvantitet.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det funker helt fint så lenge en opererer med felles middag og ikke så mye mer ila døgnet felles. Vi hadde lignende når mine foreldre ble 70 og var helt fint. Vi hadde felles middag og ellers så møttes en mer tilfeldig på stranden/lunch og slikt om en dumpet borti noen av reisefølget Anonymkode: 5abbb...95d Nå er dette huset langt ut i gokk. Det er ingenting i nærheten. Ikke Strand ikke noen by etc. det er et hus med badebasseng men der stopper det. Felles middag er faktisk det jeg anser som mest nedtur for det planlegges med at alle fikser en dag og alle middagene er tilpasset barna. Så det prates om pannekaker og spaghetti… Vi er vant til at man spiser på restaurant i ferier eller i det minste får oppleve litt lokal matkultur. Anonymkode: 0c30e...936
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det blir i såfall ferien det året. Vi har ikke råd til å reise på flere utenlandsturer.. Anonymkode: 0c30e...936 Det er mange som ikke har råd til å reise på utenlandsferier, år etter år, så om dere ikke har råd til en egen utenlandstur akkurat det året dette skal foregå, så går vel det helt fint? Anonymkode: 40556...fb5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det blir i såfall ferien det året. Vi har ikke råd til å reise på flere utenlandsturer.. Anonymkode: 0c30e...936 Ja, men da blir dere en uke ekstra for egen regning. Du lager dette til å bli et mye større problem enn det er. Når dere er så mange, gjør ikke alle alt sammen hele tiden. Masse tid til å gjøre kjæreste-ting bare dere to. Anonymkode: 260ed...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Hvor er dette, da? Ble nysgjerrig... Kanskje noen her inne klarer å finne rimelig leiebil/overnatting/forslag til utvidelse av ferien for dere? Jeg elsker i alle fall å sjekke ferietilbud, det er min store hobby 😄 Vi hadde familieferie med svigers litt inne i gokk i Kroatia. Ikke det stedet jeg selv ville valgt. Det jeg og mannen min gjorde, var at vi fløy til Italia på en rimelig enveisbillett en uke før familieferien. Vi tok bl.a. tog til Venezia, var der noen dager på airbnb midt i gamlebyen, så fant vi en buss som vi hoppet på til Kroatia. I Kroatia hadde vi leiebil i litt over en uke, fant et rimelig selskap. Ofte mye å spare hvis dere ikke leier på en flyplass. Så vi slapp å henge med familien hele tiden, det var gull verdt. Det var en flott ferie, spesielt dagene vi hadde i Venezia alene. Da vi føly hjem, hadde vi på forhånd funnet rimelige flybilletter fra Pula i Kroatia til Norge. Aner ikke hvor dere skal, TS, men ofte er det mulig å finne rimelige løsninger hvis man gjør det slik Anonymkode: ec7f0...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå