AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Har gjeld på over 50 000 kr. nå, har kun arbeidsavklaringspenger. Har ikke mulighet til refinansiering da jeg har betalingsanmerkninger, eier ikke hus eller noe, ingen kausjonist heller....hva gjør jeg? Namsmannen eller nav kan hjelpe kanskje med refinansiering? Kan noen komme med innspill eller annet? Anonymkode: 62848...f6e
Illuminatum Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har gjeld på over 50 000 kr. nå, har kun arbeidsavklaringspenger. Har ikke mulighet til refinansiering da jeg har betalingsanmerkninger, eier ikke hus eller noe, ingen kausjonist heller....hva gjør jeg? Namsmannen eller nav kan hjelpe kanskje med refinansiering? Kan noen komme med innspill eller annet? Anonymkode: 62848...f6e Selg alt du kan
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Illuminatum skrev (Akkurat nå): Selg alt du kan Ikke noe å selge!! Anonymkode: 62848...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Ring kreditoren å se om det er mulig å få til en løsning. Kanskje du kan betale et mindre beløp i måneden, kanskje du kan få utsettelse, etc. Anonymkode: 774e2...ace
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe å selge!! Anonymkode: 62848...f6e Hvor har pengene gått fram til nå da? Anonymkode: bcc6e...a4a
Illuminatum Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe å selge!! Anonymkode: 62848...f6e Da er det jobb som teller. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Når du ikke eier noe og har minimal inntekt. Så er det ikke så mye du får gjort. Du er 100% avghengig av en velvillig kreditor, som er villig til å finne en løsning med deg. For du får ikke gjeldsordning. Til det er summen du skylder for liten. Og siden du går på aap er det håp om at du får deg jobb i fremtiden og bedre økonomi i fremtiden. I din situasjon ville det beste vært om du fikk kreditor med på å fryse renten. Og satse på at du får deg en jobb innen noen år. Anonymkode: 15254...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 Det at du ikke eier noe er positivt, da har de heller ingenting å ta. Du ringer kreditor og får til en nedbetalingsplan. Jeg vil anbefale deg å foreslå 500kr i mnd, til du får litt bedre kontroll på økonomien så øke til 1000kr og evt 1500 om det lar seg gjøre. De kommer sjeldent langt hos namsfogden om du har prøvd å komme med løsninger. Anonymkode: 6f9f8...07c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det at du ikke eier noe er positivt, da har de heller ingenting å ta. Du ringer kreditor og får til en nedbetalingsplan. Jeg vil anbefale deg å foreslå 500kr i mnd, til du får litt bedre kontroll på økonomien så øke til 1000kr og evt 1500 om det lar seg gjøre. De kommer sjeldent langt hos namsfogden om du har prøvd å komme med løsninger. Anonymkode: 6f9f8...07c Det er 8 forskjellige kreditorer jeg har...det er så uoversiktlig...helst lyst å ha 1 samlelån... Anonymkode: 62848...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Til alle som kommer med referansering/kreditor råd. Først å fremt må man identifisere hvor det gikk galt, hvis man ikke eier noe eller har noen poster som tilsier at her går det penger. Bil, hus, o.l så er jo spørsmålet hvor ble pemgene av i utgangspunktet. Rydd opp i den floken først, hjelper ikke å slokke branner for så å tenne på nye. Anonymkode: bcc6e...a4a 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har gjeld på over 50 000 kr. nå, har kun arbeidsavklaringspenger. Har ikke mulighet til refinansiering da jeg har betalingsanmerkninger, eier ikke hus eller noe, ingen kausjonist heller....hva gjør jeg? Namsmannen eller nav kan hjelpe kanskje med refinansiering? Kan noen komme med innspill eller annet? Anonymkode: 62848...f6e Gjelden er ca.60 000,-...dessuten er det ca. 8 forskjellige kreditorer....aller helst ville jeg hatt et samlelån... Anonymkode: 62848...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har gjeld på over 50 000 kr. nå, har kun arbeidsavklaringspenger. Har ikke mulighet til refinansiering da jeg har betalingsanmerkninger, eier ikke hus eller noe, ingen kausjonist heller....hva gjør jeg? Namsmannen eller nav kan hjelpe kanskje med refinansiering? Kan noen komme med innspill eller annet? Anonymkode: 62848...f6e Dessuten blir jeg vel snart ufør....er klarert for dette snart...er det muligheter for å få lån i banken som ufør? Anonymkode: 62848...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 Vel, det finnes sikkert noe du kan gjøre for å tjene penger. Håndarbeid eller kakebaking på bestilling, hundevakt, barnevakt, se Finn for inspirasjon. Anonymkode: af991...187 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er 8 forskjellige kreditorer jeg har...det er så uoversiktlig...helst lyst å ha 1 samlelån... Anonymkode: 62848...f6e Legg fra deg tanken om å få alt samlet, det gjør du ikke så lenge du går på AAP, har betalingsanmerkninger og ingen eiendeler. Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med hver enkelt og få til en ordning, og så vil du komme i mål over tid. Anonymkode: 76acb...623 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Til alle som kommer med referansering/kreditor råd. Først å fremt må man identifisere hvor det gikk galt, hvis man ikke eier noe eller har noen poster som tilsier at her går det penger. Bil, hus, o.l så er jo spørsmålet hvor ble pemgene av i utgangspunktet. Rydd opp i den floken først, hjelper ikke å slokke branner for så å tenne på nye. Anonymkode: bcc6e...a4a Korrekt. TS, dette er det beste innlegget hittil. Les det, og ta det til deg. Vet du selv hvor det gikk galt, TS? Anonymkode: 09b60...203
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til alle som kommer med referansering/kreditor råd. Først å fremt må man identifisere hvor det gikk galt, hvis man ikke eier noe eller har noen poster som tilsier at her går det penger. Bil, hus, o.l så er jo spørsmålet hvor ble pemgene av i utgangspunktet. Rydd opp i den floken først, hjelper ikke å slokke branner for så å tenne på nye. Anonymkode: bcc6e...a4a De pengene må jeg ha når jeg har så lite utbetalt i utgangspunktet, har flere barn og! Anonymkode: 62848...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legg fra deg tanken om å få alt samlet, det gjør du ikke så lenge du går på AAP, har betalingsanmerkninger og ingen eiendeler. Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med hver enkelt og få til en ordning, og så vil du komme i mål over tid. Anonymkode: 76acb...623 Om jeg får uføretrygd da? Får jeg lån i banken da for å betale ned? Anonymkode: 62848...f6e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 Du har kanskje familie som kan hjelpe deg? Anonymkode: 30b32...546
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De pengene må jeg ha når jeg har så lite utbetalt i utgangspunktet, har flere barn og! Anonymkode: 62848...f6e Da må du enten 1) øke inntekt eller 2) redusere forbruk. Du vil ikke få noen ordningre om du stadig setter deg i ny gjeld. Du er først og fremt nødt og stoppe denne sirkelen. Anonymkode: bcc6e...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 Hva har pengene gått til? Hvor store er de ulike lånene? Anonymkode: 8b254...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå