AnonymBruker Skrevet 10. juni #81 Skrevet 10. juni Maleficenta skrev (17 timer siden): Gjøvik er ikke byen å bo i om man planlegger barn da. De har lagt ned føden, just saying Og Hamar har aldri hatt fødeavdeling, så da er det kun Lillehammer og Elverum du tenker er aktuelt for de som planlegger barn? Blir det nytt storsykehus i Moelv så blir det jo ganske midt i mellom alle de tre Mjøsbyene. Anonymkode: 7a9f5...d04
AnonymBruker Skrevet 11. juni #82 Skrevet 11. juni Lillehammer ok. Men strekningen Hamar-Elverum er det for mye innavl og alkiser. Anonymkode: d7572...438
mssi Skrevet 11. juni #84 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lillehammer ok. Men strekningen Hamar-Elverum er det for mye innavl og alkiser. Anonymkode: d7572...438 Wow. Den kommentaren var virkelig usmakelig. TS
AnonymBruker Skrevet 11. juni #85 Skrevet 11. juni Jeg har bodd på Lillehammer og jobbet på Gjøvik og Hamar. Foretrekker Hamar. Det er den største av byene og nærmest Oslo. Og jeg opplever Lillehammer som litt "snobbete" og alt for opphengt i at de er "OL by". Anonymkode: 1c360...12b
mssi Skrevet 11. juni #86 Skrevet 11. juni TS her, og til deg som vurderte Lillehammer: Vi trives veldig godt i Elverum, må si at området er helt supert, mange bra områder med både turmuligheter for ski og løping samt sykling (de har bygget eget opplegg her). I tillegg er det en snau time til Trysil, vi har helårskort som vi bruker både til alpint og til heisbasert sykling + at vi er nede i Gullia. Eneste ulempen jeg har kommet over er det med beliggenhet mtp. flere muligheter for jobb nærmere Hamar. Har ingen ulemper med Lillehammer annet enn at det er lengre ut fra Oslo. Uansett hvor dere flytter så vil dere nok trives 😃
AnonymBruker Skrevet 11. juni #87 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og Hamar har aldri hatt fødeavdeling, så da er det kun Lillehammer og Elverum du tenker er aktuelt for de som planlegger barn? Blir det nytt storsykehus i Moelv så blir det jo ganske midt i mellom alle de tre Mjøsbyene. Anonymkode: 7a9f5...d04 Jeg er født på Hamar. Fødeavdelingen på Hamar ble nedlagt i 1999. Så jo, det har vært. Anonymkode: 9f825...510 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #88 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er født på Hamar. Fødeavdelingen på Hamar ble nedlagt i 1999. Så jo, det har vært. Anonymkode: 9f825...510 Jeg er også født på fødeavdelingen på Hamar, så nå har jeg lært at "aldri" enten betyr: ikke dette årtusenet, eller hvis det er mer enn 25 år siden noe fantes, så har det aldri eksistert Anonymkode: 392fe...037 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #89 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Lillehammer ok. Men strekningen Hamar-Elverum er det for mye innavl og alkiser. Anonymkode: d7572...438 Med tanke på innavl, bor det mange muslimer der? Anonymkode: 752d6...5ff
AnonymBruker Skrevet 12. juni #90 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med tanke på innavl, bor det mange muslimer der? Anonymkode: 752d6...5ff Her snakker vi etnisk norsk "innavl". I tillegg til enkelte steder i Østfold finner du en høy prosent av rednecks fra strekningen Ridabu-Brenneriroa-Ådalsbruk-Løten-Elverum. Anonymkode: d7572...438
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #91 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 10.26): Jeg er født på Hamar. Fødeavdelingen på Hamar ble nedlagt i 1999. Så jo, det har vært. Anonymkode: 9f825...510 Ops, skulle gjerne skyldt på det under her og at jeg med "aldri" mente etter 2000, men påstanden min kommer nok heller av kunnskapsmangel og uvitenhet (dessverre blandet med påståelighet) 🙈 Beklager! AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 18.04): Jeg er også født på fødeavdelingen på Hamar, så nå har jeg lært at "aldri" enten betyr: ikke dette årtusenet, eller hvis det er mer enn 25 år siden noe fantes, så har det aldri eksistert Anonymkode: 392fe...037 Anonymkode: 7a9f5...d04
Intervence Skrevet 7 timer siden #92 Skrevet 7 timer siden Flyttet vekk ifra Lillehammer en stund siden grunnet at det var veldig vanskelig å bli kjent med nye folk og ikke minst at det er blitt dyrere å leie og det var vanskelig å finne seg jobb. Dersom dere allerede har jobb i orden. Go for it, men hvis ikke ville jeg ha tenkt lenge, og prøvd å finne noe først. For det er vanskelig jobb marked.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå