AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Del Skrevet 2. juli 2022 Hei. Jeg sliter med moderat depresjon, og har egentlig vært velfungerende fram til nå i år. Jobb har vært utløsende faktor for at ting har blitt verre. Var 100% sykemeldt en uke, og har deretter hatt 3 uker ferie. Jeg har sagt opp stillingen min for noen uker siden. Jeg har en femte ferieuke igjen, og sjefen min sier at de betaler den ut i sluttoppgjøret. Kan de nekte meg å ta en uke fri? Noen som vet lovverket rundt dette? Tanken på å dra tilbake på jobb snart er helt uutholdelig. Jeg gjør så godt jeg kan nå for å gjøre ting som gjør meg glad, og prøve å få det bedre. Men hodet mitt er fortsatt ikke over vann, og jeg kjenner de mørke tankene begynne å ta over igjen. Jeg tror en ferieuke til i oppsigelsestiden kan hjelpe meg å "overleve" tiden ut, slik at jeg ikke på nytt må sykemeldes. Jobber på et sykehus på et relativt lite sted med dårlig bemanning og dårlig ledelse. Aner ikke hva jeg skal gjøre med livet etterpå, men heldigvis ikke være der. Anonymkode: 875ef...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Del Skrevet 2. juli 2022 Ja, sjefen kan nekte deg å ta fri, arbeidsgiver har styringsrett på ferie. Men det skader ikke å spørre. Anonymkode: 0cd55...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 2. juli 2022 #3 Del Skrevet 2. juli 2022 Hvis du ikke får fri, og kjenner at det blir tøft, så kan du diskuterer med legen om sykemelding ut oppsigelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unn9 Skrevet 2. juli 2022 #4 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei. Jeg sliter med moderat depresjon, og har egentlig vært velfungerende fram til nå i år. Jobb har vært utløsende faktor for at ting har blitt verre. Var 100% sykemeldt en uke, og har deretter hatt 3 uker ferie. Jeg har sagt opp stillingen min for noen uker siden. Jeg har en femte ferieuke igjen, og sjefen min sier at de betaler den ut i sluttoppgjøret. Kan de nekte meg å ta en uke fri? Noen som vet lovverket rundt dette? Tanken på å dra tilbake på jobb snart er helt uutholdelig. Jeg gjør så godt jeg kan nå for å gjøre ting som gjør meg glad, og prøve å få det bedre. Men hodet mitt er fortsatt ikke over vann, og jeg kjenner de mørke tankene begynne å ta over igjen. Jeg tror en ferieuke til i oppsigelsestiden kan hjelpe meg å "overleve" tiden ut, slik at jeg ikke på nytt må sykemeldes. Jobber på et sykehus på et relativt lite sted med dårlig bemanning og dårlig ledelse. Aner ikke hva jeg skal gjøre med livet etterpå, men heldigvis ikke være der. Anonymkode: 875ef...e0a Tror du ikke det er best å sykemelde seg? Høres ut som det er det du skulle gjort. Du har krav på sykepenger et helt år, mens du får hjelp med depresjonen din og finne ut hva du skal gjøre videre. Da har du også bedre tid til å finne deg en ny jobb, og få penger mens du søker på ny jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå