AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077 Hvorfor er det alltid menn det er snakk om, når det i grunnen er kvinner som vil bli menn Anonymkode: 74eeb...1a2
herzeleid Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077 Hvorfor er det alltid menn det er snakk om, når det i grunnen er kvinner som vil bli menn Anonymkode: 74eeb...1a2 Antagelig fordi menn generelt virker å ha lite problemer med kvinner som ønsker å leve som menn, med de konsekvensene det har, mens en del kvinner har veldig store problemer med kvinner som ønsker det samme. Det handler sikkert til dels om at kvinnene opplever det som en større trussel enn menn gjør, fordi det medfører at disse kan få noen av fordelene kvinner har og samtidig utkonkurrere biologiske kvinner på enkelte arenaer samt at kvinner i større grad har interessegrupper som "kjemper" for deres rettigheter og som lever av å lete etter/identifisere kampsaker og "kjempe disse. Også i tilfeller der behovet for "kampen" virker tvilsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Har full forståelse for at noen ønsker å bli menn. Det er dritt å være kvinne. Anonymkode: 74d33...df7 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 19.46): Har full forståelse for at noen ønsker å bli menn. Det er dritt å være kvinne. Anonymkode: 74d33...df7 Jeg ønker å vere kvinne. Anonymkode: 9e165...c01
Snok1 Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 19.46): Har full forståelse for at noen ønsker å bli menn. Det er dritt å være kvinne. Anonymkode: 74d33...df7 Jeg kan rapportere at det er helt greit å være en frisk hvit heteroseksuell middelaldrende mannlig mottaker av fast lønn i verdens rikeste land. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Skrevet 8. juli 2022 Kan ikke denne mikroskopiske gruppen bare få leve i fred nå? De får nok hets som det er. De vil bare leve som den de er, i fred. At en mikroskopisk gruppe mennesker får sine rettigheter går ikke utover våre rettigheter. Nok nå. Anonymkode: 46937...f8c 3
Isambard Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Jeg tror det viser at få har problemer med transer per se. Problemene som blir diskutert er om transkvinner i sport, i kvinnefengsel etc. Reelle problemstillinger som ikke har noe med transehat å gjøre. Transmenn er velkomne i herresport fordi de ikke har noen urettferdig fordel. Derfor blir det ingen diskusjon. Jeg synes det burde være mer diskusjon om bølgen av nye transmenn. Særlig fordi mange har lett autisme, som gjør at man overfladisk sett "tenker som en mann". Dessuten kan autister bli vedlig opphengt i ideer og teorier. Et perfekt offer for nettsamfunn som pusher kjønnsskifte. Før noen anklager meg for å være kunnskapsløs kan det være greit å si jeg er skeptisk fordi jeg kjenner en transgutt i den kategorien. Jo mer jeg lærer, desto mer skeptisk blir jeg. Det er ikke fordi jeg hater vedkommende. Tvert om. Jeg tviler ikke på at noen er født i feil kropp. Det har alltid vært noen, men det bør ringe en bjelle når en bølge av jenter med autismediagnose tror de vil passe bedre inn som gutter. 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kan ikke denne mikroskopiske gruppen bare få leve i fred nå? De får nok hets som det er. De vil bare leve som den de er, i fred. At en mikroskopisk gruppe mennesker får sine rettigheter går ikke utover våre rettigheter. Nok nå. Anonymkode: 46937...f8c Selvfølgelig kan de få leve i fred, men da må de og deres "allierte" ikke prøve å tvinge deres ideologi på alle andre. Anonymkode: 9a4a5...c26 2
Isambard Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 19.46): Har full forståelse for at noen ønsker å bli menn. Det er dritt å være kvinne. Anonymkode: 74d33...df7 Du tror det er enklere å være transmann?
SlemUlv Skrevet 8. juli 2022 #10 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig kan de få leve i fred, men da må de og deres "allierte" ikke prøve å tvinge deres ideologi på alle andre. Anonymkode: 9a4a5...c26 Hvilken ideologi? At mennesker eksisterer, og at vi skal få lov å elske hvem vi vil?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Skrevet 8. juli 2022 SlemUlv skrev (8 minutter siden): Hvilken ideologi? At mennesker eksisterer, og at vi skal få lov å elske hvem vi vil? hva har det med diskusjonen om transpersoner å gjøre? Anonymkode: 586d2...e93 4
SlemUlv Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hva har det med diskusjonen om transpersoner å gjøre? Anonymkode: 586d2...e93 Les hele konteksten, så kanskje du ser det
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 19.46): Har full forståelse for at noen ønsker å bli menn. Det er dritt å være kvinne. Anonymkode: 74d33...df7 Hvorfor er det egentlig så dritt? Jeg er maskulin, men synes ikke det er vanskelig eller jævlig å være kvinne. Så lenge vi bor i Norge og kulturen fortsetter som den har gjort i 50 år (er heller det som er skummelt å tenke på at kan endre seg ganske fort, dessverre). Anonymkode: b985c...380
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Skrevet 8. juli 2022 Isambard skrev (28 minutter siden): Du tror det er enklere å være transmann? Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror vi er mange som skulle ønske vi var født gutter. Og en andel av oss konkluderer med at de vil bli menn. Anonymkode: 74d33...df7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det egentlig så dritt? Jeg er maskulin, men synes ikke det er vanskelig eller jævlig å være kvinne. Så lenge vi bor i Norge og kulturen fortsetter som den har gjort i 50 år (er heller det som er skummelt å tenke på at kan endre seg ganske fort, dessverre). Anonymkode: b985c...380 Jeg personlig synes det er dritt fordi jeg har maskuline trekk på grunn av sykdom, så jeg har et strev med å fremstå feminin (som er det jeg føler meg). I tillegg er det jævlig dritt å måtte bære frem og føde barn hvis man vil ha barn. Menn har det innmari lett der, trenger knapt gjøre noe. Og ja, vi er heldige som bor i Norge og kan bare håpe det varer. Å bli født som jente er virkelig forferdelig i en lang rekke land. Anonymkode: 74d33...df7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Skrevet 8. juli 2022 Isambard skrev (36 minutter siden): Jeg tror det viser at få har problemer med transer per se. Problemene som blir diskutert er om transkvinner i sport, i kvinnefengsel etc. Reelle problemstillinger som ikke har noe med transehat å gjøre. Transmenn er velkomne i herresport fordi de ikke har noen urettferdig fordel. Derfor blir det ingen diskusjon. Jeg synes det burde være mer diskusjon om bølgen av nye transmenn. Særlig fordi mange har lett autisme, som gjør at man overfladisk sett "tenker som en mann". Dessuten kan autister bli vedlig opphengt i ideer og teorier. Et perfekt offer for nettsamfunn som pusher kjønnsskifte. Før noen anklager meg for å være kunnskapsløs kan det være greit å si jeg er skeptisk fordi jeg kjenner en transgutt i den kategorien. Jo mer jeg lærer, desto mer skeptisk blir jeg. Det er ikke fordi jeg hater vedkommende. Tvert om. Jeg tviler ikke på at noen er født i feil kropp. Det har alltid vært noen, men det bør ringe en bjelle når en bølge av jenter med autismediagnose tror de vil passe bedre inn som gutter. Jeg er selv autist, og tror du kan ha et poeng der. Jeg har lurt på hvorfor så mange av de som ønsker å bytte kjønn har autisme. Men, som du sier, så henger vi oss veldig lett opp i ting. Det kan jo være andre grunner, men man kan jo lure på om de hadde ønsket det om de ikke hadde fått pushet ideen på seg... Jeg får stadig nye oppheng. Anonymkode: 8b1f7...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #17 Skrevet 8. juli 2022 Når du sier "transer", hva mener du? Transvestitt, transkjønnet eller noe annet? Når du sier "kvinner som ønsker å bli menn". Er det en bevisst omskriving av "menn født med avvikende kjønnsorganer" eller mener du fundamentalt noe annet? Når man spiller dataspill, så er det f.eks mulig å ha en mannlig avatar. Mange kvinnelige spillere velger nettopp dette for å slippe fokuset på kjønnet sitt. Faller dette under begrepet "ønsker å leve som menn"? Anonymkode: 3e149...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå