AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Hvilke folk connecter dere med der? Jeg jobber endel med eksterne partnere i firmaet mitt, de legger meg ofte til etterpå - uten at jeg helt henger med på hensikten, men det gjør jo ikke så mye. Men så legger folk meg til fra lignende bransjer, men som jeg på ingen måte vet hvem er - hvorfor? Med jevne mellomrom dukker det også opp folk som inviterer til intervju for en stilling, er dette vanlig? Ganske newbie på LinkedIn og skjønner rett og slett ikke helt greia 😜 Anonymkode: ff5a9...9ab
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Mine forbindelser der er folk jeg kan få bruk for. Jeg jobber i akademia, og det er der jeg har forskere, forelesere, tidligere studenter og så videre. Det er også der jeg legger ut stillinger og kurs fra oss. Folk bytter arbeidplass, e-post og telefonnummer, så da er det kjekt med LinkedIn når jeg plutselig vil ha kontakt med dem etter noen år. Anonymkode: 60521...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mine forbindelser der er folk jeg kan få bruk for. Jeg jobber i akademia, og det er der jeg har forskere, forelesere, tidligere studenter og så videre. Det er også der jeg legger ut stillinger og kurs fra oss. Folk bytter arbeidplass, e-post og telefonnummer, så da er det kjekt med LinkedIn når jeg plutselig vil ha kontakt med dem etter noen år. Anonymkode: 60521...1b7 Takk for at du deler! Anonymkode: ff5a9...9ab Endret 3. juli 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 On 7/2/2022 at 9:15 AM, AnonymBruker said: Hvilke folk connecter dere med der? Jeg jobber endel med eksterne partnere i firmaet mitt, de legger meg ofte til etterpå - uten at jeg helt henger med på hensikten, men det gjør jo ikke så mye. Men så legger folk meg til fra lignende bransjer, men som jeg på ingen måte vet hvem er - hvorfor? Med jevne mellomrom dukker det også opp folk som inviterer til intervju for en stilling, er dette vanlig? Ganske newbie på LinkedIn og skjønner rett og slett ikke helt greia 😜 Anonymkode: ff5a9...9ab Connecter med de fleste jeg møter i arbeidssituasjoner, som eksterne leverandører, andre innen samme bransje, folk jeg møter på seminarer osv. Jeg benytter meg lite av det, men ser klart fordeler for enkelte ved å ha et stort nettverk. Som for eks. om man har et faglig problem og lurer på hvordan andre har løst det, eller når firmaet har en ny og spennende stilling på lager. Firmaer som er ute etter å ansette pleier ofte å sende en melding og høre om jeg er interessert i et intervju. Det er som regel basert på at de har lest igjennom profilen (som i praksis kun er en utfyllende CV), noe som reflekteres i meldingen. Andre henvendelser er som regel rekrutteringsbyråer, hvor det går mer i standardfraser/ikke personlig tilpassede meldinger. De oversees enkelt. Greia er helt klart hva du selv gjør det til, og det varierer nok veldig fra person til person, firma til firma og bransje til bransje. Men dette er sånn jeg bruker LinkedIn i affal. Anonymkode: d94a3...d64
Rhodiola Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Vh Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg