AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Har en pomeranian på 13 år. For to år siden trakk veterinæren 8 tenner på han. I går skulle de rense tenner for tannsten, og trakk 4 tenner. Nå har han ingen tenner foran. 😪 Veterinæren sier at dette er helt vanlig på slike små hunder og at de klarer seg helt fint uten tenner. Men jeg synes ufattelig synd på han. Selvfølgelig vil jeg ikke at han skal ha tenner som er vonde, men trist synes jeg det er uansett. Har noen av dere hund som har lite tenner? Går det bra? Anonymkode: 80d8b...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Kan gebiss være tingen? Anonymkode: 35127...b9a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Enkelte veterinærer er helt besatt av tanntrekk, og trekker mye mer enn det som er nødvendig. Ville fått en second opinion før jeg hadde tillatt noe sånt på min hund. Anonymkode: 07648...5e6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enkelte veterinærer er helt besatt av tanntrekk, og trekker mye mer enn det som er nødvendig. Ville fått en second opinion før jeg hadde tillatt noe sånt på min hund. Anonymkode: 07648...5e6 Bedre med ingen tenner enn tenner som verker. Anonymkode: 5d9dc...a1e 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bedre med ingen tenner enn tenner som verker. Anonymkode: 5d9dc...a1e Vel, vår tidligere veterinær ville trekke 11 tenner på min hund, ellers kom hun til dø (faktisk!) Jeg sa klart nei og byttet veterinær. Det er vel fem år siden nå, hunden lever i beste velgående og har fine tenner. Så, som sagt, jeg ville ått en second opinion. Er det tilfelle at hunden har dårlige tenner trekker man så klart, men én veterinærs anbefaling er ikke noe jeg stoler blindt på i hvertfall. Anonymkode: 07648...5e6 3
skruf Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Faren og stemoren min har en pitteliten gammel terrier, og han har bare 1 tann igjen. Men det går helt fint med han, han får i seg både tørrfôr og enkelte godbiter tyggepinner/tyggebein utgår naturlig nok. Men han har lært seg en teknikk og tygger med gommene. Tørrforet de kjøper er i små biter/kuler En glad og lykkelig hund, selv med 1 tann Tror tannproblemer er vanlig hos flere små hunderaser. Har ei venninne som har en Petit brabancon, og den har også problemer med tannhelsen og har nesten ikke tenner igjen. Og den spiser seriøst så og si alt. Skikkelig matvrak😄 Bedre uten tenner enn tenner og mye plager og smerter. Og de finner en måte å få i seg mat på gommer blir veldig harde/herdet etterhvert, og man kan tygge med de. De ser man jo også hos babyer som har begynt med fast føde men ikke fått noe særlig med tenner enda. Likedan gamle mennesker som har gebiss; har tidligere jobbet på sykehjem og flere av de eldre spiste mat uten gebisset. Du er en flink hundeeier som følger opp hunden din og forebygger smerter og ubehag❤️ Og at du bekymrer deg er helt naturlig, man blir jo så innmari glad i disse firbeinte familiemedlemmene🥰 2 1
skruf Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Forresten; hvis dyrlegen trekker flere tenner i slengen så vær obs på blødninger. Naboen vår hadde en hund av liten rase med tannproblemer, og den måtte trekke 10 tenner samtidig. Hunden lå ikke til observasjon etter på, og naboen vår (ei eldre dame) hentet hunden da dyrlegen ringte og sa at inngrepet var over og at hun kunne komme å hente han. Hunden var akkurat våknet fra narkose Neste morgen fant hun hunden død! Hun ville obdusere hunden og dødsårsaken var blødning etter tanntrekking der blodet hadde gått i lungene. Dette kunne ha vært unngått, hun vant i allefall frem i klagesaken mot dyrlegen 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Enkelte veterinærer er helt besatt av tanntrekk, og trekker mye mer enn det som er nødvendig. Ville fått en second opinion før jeg hadde tillatt noe sånt på min hund. Anonymkode: 07648...5e6 Takk for råd. Men nå gjort er gjort, får det liksom ikke ugjort nå. Ts Anonymkode: 80d8b...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 skruf skrev (10 minutter siden): Forresten; hvis dyrlegen trekker flere tenner i slengen så vær obs på blødninger. Naboen vår hadde en hund av liten rase med tannproblemer, og den måtte trekke 10 tenner samtidig. Hunden lå ikke til observasjon etter på, og naboen vår (ei eldre dame) hentet hunden da dyrlegen ringte og sa at inngrepet var over og at hun kunne komme å hente han. Hunden var akkurat våknet fra narkose Neste morgen fant hun hunden død! Hun ville obdusere hunden og dødsårsaken var blødning etter tanntrekking der blodet hadde gått i lungene. Dette kunne ha vært unngått, hun vant i allefall frem i klagesaken mot dyrlegen Uff 😲😪 Som jeg skrev, de trakk 4 tenner. Det var en tann som var løs, som jeg visste om. Men litt forbannet i ettertid, fordi de ikke ringte og spurte meg om de andre tennene som de trakk. Fordi selv med den tanna som var løs, så spiste hunden min allikevel og var happy og sprek, så tviler på at de andre var vonde. Men nå er det gjort, så får ikke gjort noe. Tusen takk for så fint svar og kompliment jeg fikk ❤️ Anonymkode: 80d8b...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 skruf skrev (13 minutter siden): Forresten; hvis dyrlegen trekker flere tenner i slengen så vær obs på blødninger. Naboen vår hadde en hund av liten rase med tannproblemer, og den måtte trekke 10 tenner samtidig. Hunden lå ikke til observasjon etter på, og naboen vår (ei eldre dame) hentet hunden da dyrlegen ringte og sa at inngrepet var over og at hun kunne komme å hente han. Hunden var akkurat våknet fra narkose Neste morgen fant hun hunden død! Hun ville obdusere hunden og dødsårsaken var blødning etter tanntrekking der blodet hadde gått i lungene. Dette kunne ha vært unngått, hun vant i allefall frem i klagesaken mot dyrlegen Glemte å nevne. De ringte meg også og sa at jeg kunne hente hunden min. Men når jeg kom så hadde han fått blødning som de måtte stoppe med noe blodstopper. Aldri har jeg vært så redd i mitt liv, det var et helvete. Men takk Gud, han har det bra. Anonymkode: 80d8b...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har en pomeranian på 13 år. For to år siden trakk veterinæren 8 tenner på han. I går skulle de rense tenner for tannsten, og trakk 4 tenner. Nå har han ingen tenner foran. 😪 Veterinæren sier at dette er helt vanlig på slike små hunder og at de klarer seg helt fint uten tenner. Men jeg synes ufattelig synd på han. Selvfølgelig vil jeg ikke at han skal ha tenner som er vonde, men trist synes jeg det er uansett. Har noen av dere hund som har lite tenner? Går det bra? Anonymkode: 80d8b...4b1 Ingen problem uten de tennene. Hunden bryr seg ikke, de lever i nuet og forholder seg til det. Anonymkode: bc4f4...42f 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå