AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Foreløpig bruker jeg skinillution fra clarins men syns ikke den dekker pigmentflekker godt nok (bortsett fra det elsker jeg den!) Er det noen som har tips? Anonymkode: 83e55...ff9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Behandle pigment flekker…fullt mulig. å har man pigmentflekker bør man iallefall bruker solfaktor 50 hver dag, «hele» dagen :) Anonymkode: 61638...2e4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Men til spørsmålet , estee lauder double wear…ekstrem dekkevne. Anonymkode: 61638...2e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Behandle pigment flekker…fullt mulig. å har man pigmentflekker bør man iallefall bruker solfaktor 50 hver dag, «hele» dagen Anonymkode: 61638...2e4 Ikke ts, men kan du noe om behandling? Anonymkode: 1f88f...37e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 En god concealer i tillegg til foundation kanskje? Eventuelt med litt pudder over for å fiksere. Anonymkode: 73527...5d9
Roci Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke ts, men kan du noe om behandling? Anonymkode: 1f88f...37e Det finnes både produkter du kan bruke hjemme og behandlinger du kan ta hos hudpleier. Sistnevnte er nok mest effektivt, men med litt tid og tålmodighet kan mange få bra resultater hjemme, litt avhengig av graden av pigmentering.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Se på den som Tone Damlie pleier å bruke, husker ikke hva den heter….. men den dekker ihvertfall godt de pigmentflekkene som hun har👍🏼😄 Anonymkode: 302ea...c52
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Roci skrev (3 timer siden): Det finnes både produkter du kan bruke hjemme og behandlinger du kan ta hos hudpleier. Sistnevnte er nok mest effektivt, men med litt tid og tålmodighet kan mange få bra resultater hjemme, litt avhengig av graden av pigmentering. Har du noe peiling på hva som vil passe best til sensitiv hud? Jeg har antakelig pigmentering pga. Ppiller og sol og/eller mye solskader fra å ha vært en del solbrent. (fant ikke solkrem jeg tålte før kanskje 5år siden, er veldig lys). Anonymkode: 1f88f...37e
Roci Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du noe peiling på hva som vil passe best til sensitiv hud? Jeg har antakelig pigmentering pga. Ppiller og sol og/eller mye solskader fra å ha vært en del solbrent. (fant ikke solkrem jeg tålte før kanskje 5år siden, er veldig lys). Anonymkode: 1f88f...37e Du kan forsøke et produkt med azelainsyre, et virkestoff som har effekt på pigmenteringer og er skånsom mot sensitiv hud. I tillegg kan du forsøke et produkt med C-vitamin, som også har en utjevnende/lysnende effekt på huden og i tillegg kan bidra til å "booste" effekten av solkremen din. Et rimelig og bra produkt for å teste ut om huden din tåler azelainsyre, er denne. Det er best å bruke den om kvelden, ettersom konsistensen ikke fungerer spesielt bra under sminke. For å sjekke om du tåler den, må du gjøre en såkalt patch test over 24-48 t før du begynner å bruke den. Ta en liten mengde produkt og påfør huden på halsen bak øret. Vent i 24-48 timer, og hvis du ikke har noen negativ reaksjon (irritasjon, kløe, rødhet) kan du prøve å påføre produktet på områdene med pigmentering. Begynn med 1-2 kvelder i uka og øk gradvis til hver kveld dersom huden din tåler det. Et annet bra, men noe dyrere produkt, er dette. Dette serumet med azelainsyre fungerer bra for sensitiv hud. Noen c-vitaminserum du kan forsøke, som er skånsomme mot sensitiv hud (har sensitiv hud selv og tåler disse) er: Dr. Greve Pharma + Vitamin C serum u/parfyme Pure & Care Serum Vitamin C (fås kjøpt på Normal, men dette er gode produkter med ingredienser som skulle tilsi en mye høyere prislapp). The Ordinay Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% In Vitamin F (serumet inneholder IKKE 20% rent c-vitamin/askorbinsyre, men en mye mildere form for vitamin c). Produkter jeg ikke har forsøkt selv, men som ingrediensmessig sett skal funke for sensitiv hud, er disse: Mad Hippie Vitamin C Serum Q & A Vitamin C Brightening Serum Som med alle aktive ingredienser, kan også vitamin C virke irriterende på huden, så gjennomfør patch test på dette også. Det er i tillegg viktig at du ikke introduserer både azelainsyre og C-vitaminserum samtidig. Begynn med èn av dem, og ikke begynn med det andre virkestoffet før du ser at huden din tolererer det produktet du startet med. Bruk azelainsyre om kvelden, og c-vitaminserum om morgenen, etter rens men før fuktighetskrem og solkrem. Det er svært viktig at du er nøye med å bruke solbeskyttelse med høy faktor når du bruker aktive ingredienser i hudpleien din. For din del er det nok også lurt å unngå å være mye i solen midt på dagen, og bruke caps, solhatt eller et annet hodeplagg som gir skygge til ansiktet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 https://www.lavaart.com/no/ - alt du trenger :) Anonymkode: deec4...0a3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Roci skrev (4 timer siden): Du kan forsøke et produkt med azelainsyre, et virkestoff som har effekt på pigmenteringer og er skånsom mot sensitiv hud. I tillegg kan du forsøke et produkt med C-vitamin, som også har en utjevnende/lysnende effekt på huden og i tillegg kan bidra til å "booste" effekten av solkremen din. Et rimelig og bra produkt for å teste ut om huden din tåler azelainsyre, er denne. Det er best å bruke den om kvelden, ettersom konsistensen ikke fungerer spesielt bra under sminke. For å sjekke om du tåler den, må du gjøre en såkalt patch test over 24-48 t før du begynner å bruke den. Ta en liten mengde produkt og påfør huden på halsen bak øret. Vent i 24-48 timer, og hvis du ikke har noen negativ reaksjon (irritasjon, kløe, rødhet) kan du prøve å påføre produktet på områdene med pigmentering. Begynn med 1-2 kvelder i uka og øk gradvis til hver kveld dersom huden din tåler det. Et annet bra, men noe dyrere produkt, er dette. Dette serumet med azelainsyre fungerer bra for sensitiv hud. Noen c-vitaminserum du kan forsøke, som er skånsomme mot sensitiv hud (har sensitiv hud selv og tåler disse) er: Dr. Greve Pharma + Vitamin C serum u/parfyme Pure & Care Serum Vitamin C (fås kjøpt på Normal, men dette er gode produkter med ingredienser som skulle tilsi en mye høyere prislapp). The Ordinay Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% In Vitamin F (serumet inneholder IKKE 20% rent c-vitamin/askorbinsyre, men en mye mildere form for vitamin c). Produkter jeg ikke har forsøkt selv, men som ingrediensmessig sett skal funke for sensitiv hud, er disse: Mad Hippie Vitamin C Serum Q & A Vitamin C Brightening Serum Som med alle aktive ingredienser, kan også vitamin C virke irriterende på huden, så gjennomfør patch test på dette også. Det er i tillegg viktig at du ikke introduserer både azelainsyre og C-vitaminserum samtidig. Begynn med èn av dem, og ikke begynn med det andre virkestoffet før du ser at huden din tolererer det produktet du startet med. Bruk azelainsyre om kvelden, og c-vitaminserum om morgenen, etter rens men før fuktighetskrem og solkrem. Det er svært viktig at du er nøye med å bruke solbeskyttelse med høy faktor når du bruker aktive ingredienser i hudpleien din. For din del er det nok også lurt å unngå å være mye i solen midt på dagen, og bruke caps, solhatt eller et annet hodeplagg som gir skygge til ansiktet. Tusen takk for tips! Tror dette er tredje gang du hjelper meg med huden min Et C vitamin serum fra medik8 ligger i handlekurven på skin city fra før:) Har andre produkter fra det merket og tålt det godt, men prisen er mye stivere enn det du foreslår så må vurdere det litt. Ja, har funnet solkrem jeg tåler nå, så går i 30 og 50 faktor. Hatter bruker jeg gjerne i utlandet, og evt. i Norge om det er veldig sterk sol. Jeg elsker å være ute, ikke for å sole meg men bare ute, så er så pyton å plages med dette:/ Anonymkode: 1f88f...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå