Gjest Inverto Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg trodde lenge at vi Nordmenn var, relativt, mer kritiske, realistiske og modne enn andre vestlige land (USA for eksempel). Det var helt til jeg registrerte meg på TikTok og så all driten de publiserte der xD Men sånn helt seriøst: synes dere vi er "smartere" enn andre land eller er vi på samme nivå? Jeg har fått inntrykket av at Nordmenn har veldig høye tanker om seg selv, og det kan jo være godt eller ondt. Derfor spør jeg dette spørsmålet
Gjest Athena Catalina Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Vet ikke med andre, men jeg ser ikke på meg selv som mer intelligent enn andre.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Absolutt ikke. Norge er et bakstreversk nisseland som ligger årevis bak land "vi liker å sammenligne oss med". Anonymkode: dede1...026 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Norge og Norden har hatt den fordelen at det er et lite religiøst land/region. Dette har gitt en rasjonell og progressiv politikk. Nå som befolkningssammensetningen endrer seg, kan dette bli en utfordring. Anonymkode: d0a09...382 5
Tone83 Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Ikke smartere nødvendigvis, men tror vi er mer opplyst enn for eks den gjennomsnittlige amerikaner. Det er jo ikke så mye seriøst på TikTok så mål ikke intelligens der😅
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Stort sett ikke, men kanskje om man sammenligner med USA som har fryktelig mange mennesker som ikke ville klart å forholde seg til virkeligheten om de så fikk den servert på sølvfat. Anonymkode: 3f715...699
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 Ts, har du sett all den driten andre enn nordmenn legger ut på TikTok og annet av SoMe? Tror ikke nordmenn er de verste altså. P.S. Ja, det er "nordmenn" med liten n. Anonymkode: dd62f...b6d 1
clyde Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Mange nordmenn har alt for høye tanker om seg selv ja. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Vi er muligens mer intelligent enn midt-østen, da innavl resulterer i lavere iq. Anonymkode: 54c15...f78 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 Hvis man ser hvilken gjeng vi har valgt inn på Stortinget så er det lite som tyder på at vi er så altfor intelligente 😅 Anonymkode: 64a53...d94 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 Tror det foreligger en ide om at alt er så mye bedre i Norge. Noe er bedre, men ikke alt. Anonymkode: af03a...2c9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man ser hvilken gjeng vi har valgt inn på Stortinget så er det lite som tyder på at vi er så altfor intelligente 😅 Anonymkode: 64a53...d94 Tull! Anonymkode: 32f2e...e9c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi er muligens mer intelligent enn midt-østen, da innavl resulterer i lavere iq. Anonymkode: 54c15...f78 Har vært mye innavl i Norge og. Bare se på denne reportasjen fra lokal-TV i Trøndelag fra 80-tallet. https://m.youtube.com/watch?v=ymcp7zbbuKM Anonymkode: d0a09...382
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 Jeg tror ikke Norge er så veldig annerledes enn andre vestlige land. Vi har en god blanding av mennesker. Det jeg tenker er nordmenns svakhet, er hvor naive mange er. Jeg har bodd i en del land gjennom livet, og jeg har sett nøyaktig hvor langt folk går for å trygge seg selv og sin familie. Det har ikke vært nødvendig i velferdsstaten Norge, og dermed har mange en holdning om at alle andre kulturer deler våre humanistiske verdier. Slik er det bare ikke, og derfor ser vi gang på gang hvordan dette blir utnyttet. En annen svakhet er nordmenns økonomiske kompetanse. Spesielt skummelt er politikerne våre sin manglende kunnskap om økonomisk forvaltning. Et land trenger politisk ledelse som stimulerer til et høyt BNP. I dag er det derimot mer økonomisk for norske gründere å ta produksjonen ut av landet, dersom de skal klare å holde tritt med de utenlandske bedriftene som ikke tynges av norske skatter og avgifter i samme grad som innenlandske bedrifter. Så jeg tenker at nordmenn er som folk flest - sterk i noe, svakere i annet. Hva som er individuelle styrker og svakheter varierer, mens befolkningen har noen fellestrekk som går igjen, som følge av kultur og miljø. Anonymkode: e744f...368 2
Thanos Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 Inverto skrev (6 timer siden): Jeg trodde lenge at vi Nordmenn var, relativt, mer kritiske, realistiske og modne enn andre vestlige land (USA for eksempel). Det var helt til jeg registrerte meg på TikTok og så all driten de publiserte der xD Men sånn helt seriøst: synes dere vi er "smartere" enn andre land eller er vi på samme nivå? Jeg har fått inntrykket av at Nordmenn har veldig høye tanker om seg selv, og det kan jo være godt eller ondt. Derfor spør jeg dette spørsmålet Vi var mer intelligente. Nå har vi fallt utfor stupet.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 Tone83 skrev (2 timer siden): Ikke smartere nødvendigvis, men tror vi er mer opplyst enn for eks den gjennomsnittlige amerikaner. Det er jo ikke så mye seriøst på TikTok så mål ikke intelligens der😅 Vi er i alle fall veldig mer opplyst og kunnskapsrike enn den gjennomsnittlige muslim i muslimske land som mest lærer om meningsløs drit fra Koranen. 😅 Dessverre blir det konflikter når uvitende folk trenger seg inn i mer opplyste deler av verden. Det så vi i Oslo forrige helg feks Anonymkode: cce83...ce0
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er i alle fall veldig mer opplyst og kunnskapsrike enn den gjennomsnittlige muslim i muslimske land som mest lærer om meningsløs drit fra Koranen. 😅 Dessverre blir det konflikter når uvitende folk trenger seg inn i mer opplyste deler av verden. Det så vi i Oslo forrige helg feks Anonymkode: cce83...ce0 Jeg fant rasisten 👆 Anonymkode: 8bbb8...832 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fant rasisten 👆 Anonymkode: 8bbb8...832 Tull. Du har altså ikke noe saklig eller sannferdig å si. Anonymkode: cce83...ce0
Isambard Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 Litt flaut å si men ja. Jeg synes i alle norske teknologer står sterkt og er veldig flinke selv om andre land har universitet som regnes som bedre. Jeg synes for eksempel ikke tyskere lever helt opp til ryktet sitt som superingeniører. De er litt treige til å snu seg og tenke nytt. I mange andre land, inkludert USA virker det som om folk ikke tenker selv. De blomstrer opp når de kommer til Norge. (Hvilket tyder på at det strengt tatt ikke handler om IQ)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå