Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Billigste toalettpapir; 8-pakning på REMA: kr.11,40 i januar - en pris som hadde vært der lenge.

Så opp til kr.13,90.

Nå i juli: kr.17,70.

I alt en prisøkning på saftige 55% i løpet av et halvt år; har hørt at i det kommunistiske Øst-Europa kunne man i det minste bruke gamle aviser til dette formålet, men også papiraviser er luksus i Norge, så det å ha noe å tørke seg bak med blir vel snart noe som bare blir forbeholdt eliten. Lurer forresten på hva REMA forklarer prisøkningen med; tror neppe at krigen i Ukraina eller landbruksoppgjøret kan forsvare et hopp på 55% på toalettpapir.

Lyspunktet i denne situasjonen er at man gang på gang får høre om hvor lykkelige vi er som lever i verdens beste og lykkeligste land, noe folk som ikke har så god råd kan trøste seg med når de sitter på doringen i en hjelpeløs tilstand fordi antall tørk må rasjoneres før trygden kommer. Men godt at vite at Norge er solidarisk med land som Venezuela, der også dette - ikke uventet - er en luksusvare.

De som hamstret toalettpapir i begynnelsen av pandemien, var neimen ikke så dumme; i lys av årets prisøkning var dette en fornuftig investering.

Og i tilfelle man skulle få besøk av tyver, anbefales det å gjemme verdisakene i en solid safe så de ikke blir stjålet; toalettpapir er gull verdt også i år 2022:

1608412665709?e=1659571200&v=beta&t=-JeU

Endret av - Brian
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ubegripelig at noen kjøper det billigste dopapiret med mindre lommeboka er helt bunnskrapt. 

Selv kjøper jeg bare Lambi Sensitiv som koster rundt 62 kroner/100 meter. Til sammenligning koster FirstPrice toalettpapir ca 10 kroner/100 meter.

Lambi Sensitiv er verdt hver krone: mykt og godt mot stumpen og det «smuldrer» ikke opp. 

Anonymkode: e38e3...ec7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ukraina er en av de største eksportørene av trevirke, som man trenger for å lage bl.a. dopapir. Klart det øker når det er krig i landet. Foredlingslinjer og transport er også påvirket av først pandemi og nå krig, naivt å ikke tro det får utslag på godt bortskjemte nordmenns økonomi. 

Anonymkode: a0292...ba1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er dopapiret som blir riskornet som får skålen til å tippe over akkurat....

Anonymkode: 88af0...3ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke all økning av priser kun har med Ukraina krigen, inflasjon er skyhøy i mange land nå, så det kan også spille en rolle.

Anonymkode: 6097a...d9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ukraina er en av de største eksportørene av trevirke, som man trenger for å lage bl.a. dopapir. Klart det øker når det er krig i landet. Foredlingslinjer og transport er også påvirket av først pandemi og nå krig, naivt å ikke tro det får utslag på godt bortskjemte nordmenns økonomi. 

Nei, Ukraina er ikke "en av de største eksportørene av trevirke" - det er land som Canada, USA, Sverige, Finland som er det; for vår del err Sverige spesielt viktig. Økte priser på drivstoff til produksjon og transport er en vesentlig grunn til økte priser på alt, i tillegg kommer det at en annen stor produsent - Russland - innførte eksportrestriksjoner, og det gjorde de lenge før invasjonen av Ukraina.

Å tro at absolutt alt er pga. pandemi og krig er naivt, du kan legge til høyere drivstoffpriser pga. "grønt skifte" og god gammeldags grådighet.

Anonymkode: a8395...926

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er ubegripelig at noen kjøper det billigste dopapiret med mindre lommeboka er helt bunnskrapt. 

Selv kjøper jeg bare Lambi Sensitiv som koster rundt 62 kroner/100 meter. Til sammenligning koster FirstPrice toalettpapir ca 10 kroner/100 meter.

Lambi Sensitiv er verdt hver krone: mykt og godt mot stumpen og det «smuldrer» ikke opp. 

Kunne ikke vært mer enig - det er mitt favorittpapir også ❤️

Anonymkode: 3315e...994

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte toalettpapir på tirsdag. Kr 35,3 for 8 ruller. I dag kjøpte jeg samme papir, på samme sted. Kr 43,4. Nesten  23% økning det. 🙈

Anonymkode: 4a0e7...91d

• Nyttig 1
Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Billigste toalettpapiret i dagligvarehandelen er produsert av returpapir og dermed neppe påvirket av prisen på nytt trevirke 

Skrevet
Mr Bergen skrev (7 minutter siden):

Billigste toalettpapiret i dagligvarehandelen er produsert av returpapir og dermed neppe påvirket av prisen på nytt trevirke 

Indirekte vil det påvirke prisen også på dette papiret. Produsentene driver ikke veldedighet og selger det de produserer til den prisen kundene er villig til å betale for det. Øker prisen på toalettpapir som er produsert av nytt trevirke øker dermed også prisen på toalettpapir produsert av returpapir.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjøpte toalettpapir på tirsdag. Kr 35,3 for 8 ruller. I dag kjøpte jeg samme papir, på samme sted. Kr 43,4. Nesten  23% økning det. 🙈

Anonymkode: 4a0e7...91d

Du har klart å bruke 8 ruller dasspapir på 4 dager? Ikke rart det blir dyrt!

• Liker 5
Gjest Mr Bergen
Skrevet
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Indirekte vil det påvirke prisen også på dette papiret. Produsentene driver ikke veldedighet og selger det de produserer til den prisen kundene er villig til å betale for det. Øker prisen på toalettpapir som er produsert av nytt trevirke øker dermed også prisen på toalettpapir produsert av returpapir.

Takk for info, du vet tydeligvis mer om markedskreftene enn meg 😉

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (8 minutter siden):

Det kommer jo an på hvor mange som bor i husstanden! 🤪

Anonymkode: 8505a...b52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig. Alle plasser eksen min måtte fikse tett avløp, var det billigste dopapiret brukt. Det er billig av en grunn.

Anonymkode: 595c4...322

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (46 minutter siden):

Jeg bruker ca en til dagen, og jeg er alene. Men jeg bruker mye også, pluss at jeg bruker den til andre ting også. Bruker mye på do, fordi jeg vil ha flere lag mellom fingrene mine, og underlivet. Vil ikke ha tiss på fingrene mine.

Anonymkode: 595c4...322

AnonymBruker
Skrevet
- Brian skrev (11 timer siden):

Billigste toalettpapir; 8-pakning på REMA: kr.11,40 i januar - en pris som hadde vært der lenge.

Så opp til kr.13,90.

Nå i juli: kr.17,70.

I alt en prisøkning på saftige 55% i løpet av et halvt år; har hørt at i det kommunistiske Øst-Europa kunne man i det minste bruke gamle aviser til dette formålet, men også papiraviser er luksus i Norge, så det å ha noe å tørke seg bak med blir vel snart noe som bare blir forbeholdt eliten. Lurer forresten på hva REMA forklarer prisøkningen med; tror neppe at krigen i Ukraina eller landbruksoppgjøret kan forsvare et hopp på 55% på toalettpapir.

Lyspunktet i denne situasjonen er at man gang på gang får høre om hvor lykkelige vi er som lever i verdens beste og lykkeligste land, noe folk som ikke har så god råd kan trøste seg med når de sitter på doringen i en hjelpeløs tilstand fordi antall tørk må rasjoneres før trygden kommer. Men godt at vite at Norge er solidarisk med land som Venezuela, der også dette - ikke uventet - er en luksusvare.

De som hamstret toalettpapir i begynnelsen av pandemien, var neimen ikke så dumme; i lys av årets prisøkning var dette en fornuftig investering.

Og i tilfelle man skulle få besøk av tyver, anbefales det å gjemme verdisakene i en solid safe så de ikke blir stjålet; toalettpapir er gull verdt også i år 2022:

1608412665709?e=1659571200&v=beta&t=-JeU

Kjappt Google søk for å sjekke dasspapir prisene rundt om. Vet ikke hvorfor du ønsker å kjøpe akkurat dette alternativet, finnes andre sorter som er billigre(og tilsynelatende bedre også). Du kan jo prøve å planlegge å handle der det er billigst mens du venter på trygda :)

Anonymkode: fab17...ed4

AnonymBruker
Skrevet

Toalettpapir er sååå 2020.

Nå er det bidet som gjelder. Mye mer økonomisk. 

Og til annet bruk så kommer en langt med en vaskeklut. 

Anonymkode: c5186...b55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Toalettpapir er sååå 2020.

Nå er det bidet som gjelder. Mye mer økonomisk. 

Og til annet bruk så kommer en langt med en vaskeklut. 

Anonymkode: c5186...b55

Du kan bare glede deg til at drikkevannet ditt snart skal eurofiseres. Det vil si at du får akkurat det samme vannet gjennom akkurat de samme rørene - bare at prisen ganges med 10 eller 15 og at det står et kjempeflott miljømerke på fakturaen.

For det er ikke så langt unna å komme.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er jo bare å gå over til bidé... Slik de bruker i store deler av verden. Problem løst.

Endret av Knirke
  • Liker 1
Skrevet
13 hours ago, A-hunter said:

Du kan bare glede deg til at drikkevannet ditt snart skal eurofiseres. Det vil si at du får akkurat det samme vannet gjennom akkurat de samme rørene - bare at prisen ganges med 10 eller 15 og at det står et kjempeflott miljømerke på fakturaen.

For det er ikke så langt unna å komme.

Det er jo bare å ta en dusj mindre, så har man til minst 20 rumpevask.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...