Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 4.7.2022 den 0.30):

Mange føler seg vel lettere til sinns. De kan legge igjen de kjipe tingene ved a4 livet hjemme, men samtidig ha sikkerheten til å hente det frem når de drar hjem igjen. Det kan være et ønske om rettferdighet. De føler de jobber på, men ser samtidig single egosentriske mennesker som får gjøre akkurat som de vil. Kanskje de vil ha noen av godene de og? 

Personlig har jeg ingenting mot at folk er utro så lenge de er det med bra mennesker de er sikre på at er frie for sykdommer. Det betyr at de ikke kan være utro med hvem som helst, men det er ingen kone eller mann som tar skade av det om man har sex med en dame eller mann uten hpv, klamydia, herpes i underlivet etc.

Det er hårreisende at single kan gjøre som de vil mens man forventer at kjærester lever som på 1800 tallet. På tide å få bort slaveriet eller gjeninnføre det for single og. Det er mer enn nok urettferdighet i verden fra før av om man ikke skal drive med seksuell kontroll i "liberale" og "sekulære" Norge.

Det som er hårreisende, er at du synes det er greit å lyve tol den man liksom er glad i. Jeg har levd polyamorøst, så jeg vet av erfaring at man kan være med flere uten å lyve til alle rundt seg. Mine partnere hadde da såklart samme frihet som meg.

Anonymkode: c0495...476

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 12.48):

Dere som bor hjemme av plikt, hvor ofte møter dere elsker/elskerinne? Vet partner hva som foregår? Hvis partner er uvitende, hva er påskuddet for å få møtt "den andre"?

Og ja, jeg har full forståelse for at det er elskere/elskerinner på gang... 🙂

Anonymkode: 51f2d...467

Vi har begge jobber som krever en del overnattinger og bruker dette som unnskylding når vi møtes på hotell for en natt sammen. Ellers møtes vi på hytta, når en av oss skal ha alene tid der.  Møtes hver uke til annen hver uke for overnatting på hotell.

Anonymkode: 7f04e...812

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det som er hårreisende, er at du synes det er greit å lyve tol den man liksom er glad i. Jeg har levd polyamorøst, så jeg vet av erfaring at man kan være med flere uten å lyve til alle rundt seg. Mine partnere hadde da såklart samme frihet som meg.

Jeg synes ingenting om å lyve.

Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Jeg synes ingenting om å lyve.

Nå er det vel ikke utroskap om alle involverte er informert om hva som foregår.

Skrevet
Røkelse skrev (8 minutter siden):

Nå er det vel ikke utroskap om alle involverte er informert om hva som foregår.

Fordkjell på å informere og lyve. Mange snakker ikke om fortiden sin selv om partneren finner det relevant. Hvorfor skal det da være annerledes ved dette?

Skrevet
Majer skrev (21 minutter siden):

Fordkjell på å informere og lyve. Mange snakker ikke om fortiden sin selv om partneren finner det relevant. Hvorfor skal det da være annerledes ved dette?

Det er en høyst relevant forskjell på fortid og nåtid…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 12.10):

Det er ikke slik man lever, man dumper den man ikke vil ha, og såååå finne kjæreste.

Anonymkode: aba5c...4a9

Kjæreste er ikke riktig for alle. Som Bullehurk sier alt er ikke svart og hvitt. 

Anonymkode: 72fca...de7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 12.50):

Det å leve polyamorøst krever en god del av de ulike partene. Det er definitivt ikke for alle. 

Og alle samliv bør ikke brytes kun på grunn av utroskap. Samlivsgrensene er normative, sex og relasjonsbygging  er normalitet. 

Vi har diskutert dette en god del hos oss, siden det tydeligvis er skilsmisse sesong og mange rundt oss, som vi trodde hadde bedre og mer funksjonelle samliv enn oss, bryter opp. Og hun klarer ikke bestemme seg for hva som ville fungert, men faller litt ned på at lyving er "bedre". Hun vil ikke vite om jeg har en elskerinne; hun ville ikke kunne takle det at "hun ikke var god nok", spesielt ikke hvis jeg fortsatt var der for henne. Det ville ødelegge mer enn det løste.  Og selvfølgelig. å si "lyv for meg" fungerer normalt ikke som avtale ; da er katten litt ute av sekken. 

( Vi har vært swingers og hatt mange ulike konstellasjoner, så det er ikke det at hun ikke har en kontakt med følelsene sine eller erfaring, det er bare det at vi er et annet sted i livet, der hun er mer redd for å  miste meg, enn å bli alene )

Normalt sett lyver man til hverandre jevnlig; det er små hvite løgner som smører samlivet og sikrer at hverdagen ikke er for konfliktfylt. Jeg er litt skeptisk til å gjøre denne typen løgner så store bare for et normativt prinsipp. (Jeg har aldri skjønt hvorfor vi behandler sex annerledes enn f.eks mat)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 22.38):

Han savner dype samtaler og å ha følelsen av å bli sett.

Hvor gammer er fyren? 15?

Anonymkode: b217c...8d5

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 5.7.2022 den 20.14):

Har du noen gang opplevd at noen har vært utro mot deg?

Anonymkode: 91915...737

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 23.46):

Har elskerinne(r) utelukkende for å fortsatt kunne ligge med unge attraktive jenter. Et langvarig parforhold er som en bedrift, og det eksisterer for å oppdra barn, dele økonomi og materialistiske ting. Spenning, sex, opplevelser m.m. det forsvinner hen når man passerer 35-40 uansett. Alle de morsomme tingene i livet er forbehold 20-årene. Så jeg tenker å ligge med 20-åringer så lenge de er interessert i å ligge med meg. Når jeg blir for gammel for det så betaler jeg dem gjerne. Har null interesse av romantikk blablabla på hjemmebane. 

Anonymkode: e39ef...a2c

Og det er greit for deg at konemor ligger med yngre menn også, ikke sant? 

Anonymkode: eb6c4...382

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammer er fyren? 15?

Anonymkode: b217c...8d5

Følelsen av å bli sett er viktig også for voksne mennesker, det er et grunnleggende og nærmest universelt menneskelig behov. Det er jo nærmest det som bekrefter at man er et menneske. Alle trenger det.

Hvis du oppfører deg så hånlig ovenfor din partners behov, så kan du nesten skylde deg selv om denne er utro. 

Anonymkode: eee82...fad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...