AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hvilke type folk er her inne? Hvem er alle dere som sitter å svarer i tråder? Når noen har problemer med ting får de tyn. Er noen fornøyde med egne handlinger så skryter de og får tyn. Er du flink å spare burde du si fra deg barnetrygda eller donere penger til de som har lite. Har du lite er du dum fordi du ikke har en buffer. Svarer folk her inne motsatt av det ts trenger? Bare for å provosere? Eller hva er greia? skriver noen noe om en positiv ting er svarer ofte: ok. Poenget med HI var? Hva ville du fram til? Osv. er enkelte her inne så langt nede at de føler glede og vekst av å disse ned andre? Har sett enkelte skrive at de faktisk gjør det. Det er utrolig trist liv å sitte på KG og være kjip mot helt fremmede folk en ikke kjenner. Anonymkode: 270eb...704 5 3 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 Helt enig, virker mange ganger som om det er om å tolke startinnlegget på verst mulig måte. Mulig folk føler seg smarte med å se det som (ikke) er mellom linjene? Anonymkode: ee3c6...b53 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Veldig mange med "enkel" tankegang her inne. Man får vel ikke akkurat inntrykk av at det er de mest samfunnsorienterte her inne... 🤣 men avslappende og morsomt å lese før man legger seg 😊 Anonymkode: 3b9c5...ea3 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Jeg derimot synes ofte en ts virker umoden, har lite selvinnsikt og ikke forstår sammenhenger, så jeg blir nok oppfattet som krass fordi jeg ofte stiller kritiske spørsmål som hvis besvart ærlig kan di mye om en ts. Jeg synes bare flere bør få opp øynene for de livsløgnene de lever. Ofte får en ts taggene ut litt fort for å bekrefte førsteinntrykket. Jeg mener ikke at jeg selv har alle svar, men jeg forklarer i det minste hvorfor jeg har kommet frem til en løsning. Anonymkode: 2d05b...40b 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt enig, virker mange ganger som om det er om å tolke startinnlegget på verst mulig måte. Mulig folk føler seg smarte med å se det som (ikke) er mellom linjene? Anonymkode: ee3c6...b53 Tror jeg også Anonymkode: 270eb...704 1
Helene1982 Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Jeg tror det er en god blanding av temaer som handler om eget liv og oppfunnede spørsmål som man er keen på i diskutere. Noen svarer for å provosere, andre for å være morsomme, noen prøver å komme med løsninger. Jeg tror forumet er en samling av mennesker fra alle samfunnslag, med ulike intensjoner og agendaer, og det er jeg ok med. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg derimot synes ofte en ts virker umoden, har lite selvinnsikt og ikke forstår sammenhenger, så jeg blir nok oppfattet som krass fordi jeg ofte stiller kritiske spørsmål som hvis besvart ærlig kan di mye om en ts. Jeg synes bare flere bør få opp øynene for de livsløgnene de lever. Ofte får en ts taggene ut litt fort for å bekrefte førsteinntrykket. Jeg mener ikke at jeg selv har alle svar, men jeg forklarer i det minste hvorfor jeg har kommet frem til en løsning. Anonymkode: 2d05b...40b Da tenker jeg du heller kan stille spørsmål til ts. Som regel skriver en ts en forkortet versjon av historien/ problemstillingen, og da forventes det at folk forholder seg til poenget i HI, og ikke kommer med mye svada som ikke har noe med saken å gjøre. Din jobb er heller ikke å stille kritiske spørsmål eller opptre som en behandler. En må være litt ydmyk og trå litt varsomt da du ikke kjenner vedkommende. Anonymkode: 270eb...704 9 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Jeg tror det er en god blanding av temaer som handler om eget liv og oppfunnede spørsmål som man er keen på i diskutere. Noen svarer for å provosere, andre for å være morsomme, noen prøver å komme med løsninger. Jeg tror forumet er en samling av mennesker fra alle samfunnslag, med ulike intensjoner og agendaer, og det er jeg ok med. Det tror jeg også. Men så hender det at noen virkelig trenger gode råd eller å få skrevet fra seg. Kommer an på hva problemstillingen er, men mange virker som å ha lyst å stikke for å være kjip. Jeg har til dags dato aldri vært nedlatende til noen på nettet, nettopp fordi det sitter et menneske der jeg bare vet 0,000001 % om. Livredd for å såre eller støte noen Anonymkode: 270eb...704 4 2 1
Helene1982 Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tror jeg også. Men så hender det at noen virkelig trenger gode råd eller å få skrevet fra seg. Kommer an på hva problemstillingen er, men mange virker som å ha lyst å stikke for å være kjip. Jeg har til dags dato aldri vært nedlatende til noen på nettet, nettopp fordi det sitter et menneske der jeg bare vet 0,000001 % om. Livredd for å såre eller støte noen Anonymkode: 270eb...704 Jeg tenker det samme. Jeg tar utgangspunkt i at det er ekte mennesker som deler ekte problemer. Noen ganger er det ikke det, men kanskje noen leser svarene som har disse problemene, og da vil ikke jeg være den som ikke tar dem på alvor. Litt humor og noen spisse kommentarer tillater jeg meg, men jeg mener selv at jeg ikke er urimelig eller slem
Blondine Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 Tror mye av grunnen er at vi er anonyme her inne, og da er det enkelt å komme med nedlatende og stygge kommentarer. Også klart noen som ikke har det helt bra med seg selv. Virker som janteloven er viktig. Vi som skal være voksne spyr ut dritt til mennesker vi ikke kjenner eller vet noe om. Så klager vi på unger som oppfører seg dårlig. Litt dobbeltmoral ute å går. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det samme. Jeg tar utgangspunkt i at det er ekte mennesker som deler ekte problemer. Noen ganger er det ikke det, men kanskje noen leser svarene som har disse problemene, og da vil ikke jeg være den som ikke tar dem på alvor. Litt humor og noen spisse kommentarer tillater jeg meg, men jeg mener selv at jeg ikke er urimelig eller slem Det er akkurat det. Mange som bare sitter å dømmer og kaster ut av seg uten å orke å lese HI skikkelig eller svarene i tråden. Jeg jobber med mennesker og ser utrolig mange ulike situasjoner, og ting er sjelden svart hvitt. Det er gjerne veldig sammensatt. Om noen her inne trenger psykolog får de raskt beskjed om å søke privat, og vil ha de bort fra det offentlige. Veldig spesielt å si noe slikt, da bare ts deler noe av problemet, det er ofte komplekst og sammensatt og det er kun en lege som får vite hele problemet og kan ta stilling til videre behandling. Anonymkode: 270eb...704 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 Blondine skrev (3 minutter siden): Tror mye av grunnen er at vi er anonyme her inne, og da er det enkelt å komme med nedlatende og stygge kommentarer. Også klart noen som ikke har det helt bra med seg selv. Virker som janteloven er viktig. Vi som skal være voksne spyr ut dritt til mennesker vi ikke kjenner eller vet noe om. Så klager vi på unger som oppfører seg dårlig. Litt dobbeltmoral ute å går. Mye dobbeltmoral ja. Anonymkode: 270eb...704 1 1
Helene1982 Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 Blondine skrev (3 minutter siden): Tror mye av grunnen er at vi er anonyme her inne, og da er det enkelt å komme med nedlatende og stygge kommentarer. Også klart noen som ikke har det helt bra med seg selv. Virker som janteloven er viktig. Vi som skal være voksne spyr ut dritt til mennesker vi ikke kjenner eller vet noe om. Så klager vi på unger som oppfører seg dårlig. Litt dobbeltmoral ute å går. Det er en test i dagen samfunn at vi stadig må "sile ut støy og unyttig digital informasjon" Jeg har ikke lagt ut innlegg selv, og tror på at jeg også kunne ha blitt såret selv om de som dømte meg eller trollet med meg overhodet ikke kjenner meg eller min situasjon. Jeg lærte mye under korona om hvordan kommunikasjon som foregår gjennom tekst og skjerm, fører til at gråtoner i samtaler blir borte og at enkelte tillater seg å være på en måte som man ikke ville vært ansikt til ansikt, da det er lett å glemme at det er mennesker som sitter bak tastaturene. 1 1
Helene1982 Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er akkurat det. Mange som bare sitter å dømmer og kaster ut av seg uten å orke å lese HI skikkelig eller svarene i tråden. Jeg jobber med mennesker og ser utrolig mange ulike situasjoner, og ting er sjelden svart hvitt. Det er gjerne veldig sammensatt. Om noen her inne trenger psykolog får de raskt beskjed om å søke privat, og vil ha de bort fra det offentlige. Veldig spesielt å si noe slikt, da bare ts deler noe av problemet, det er ofte komplekst og sammensatt og det er kun en lege som får vite hele problemet og kan ta stilling til videre behandling. Anonymkode: 270eb...704 Enig! Det er lett å foreta en klinisk studie baset på en person som er seg selv og gi råd basert på det. Internett er ikke en erstatning for helsehjelp.
norw Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 Er nok mye mental sykdom, og de som er lengst nede gjør de merkeligste ting. Bør i hvert fall slette de innleggene som skrives med AB når det ikke er grunnlag for å benytte AB.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 norw skrev (45 minutter siden): Er nok mye mental sykdom, og de som er lengst nede gjør de merkeligste ting. Bør i hvert fall slette de innleggene som skrives med AB når det ikke er grunnlag for å benytte AB. Det har du nok rett i. Mye psykiske vansker med mange. Tenker også at de som er veldig på «hugget» på å ta andre og slenge dritt, ofte er mennesker som har blitt mobbet i barndommen. Her inne kan de plutselig hevde seg og være den tøffe som de aldri har vært / er i det virkelige livet sitt Anonymkode: 270eb...704 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 Tja, jeg tror mange ser på KG først og fremst som et underholdningsforum og ikke et informasjons- eller behandlingsform. Så når ts skriver om plagene hun opplever med svigermor som stadig kommer på besøk og roter i skuffer og skap for å sørge for å lage perfekte brettekanter- Ja, da svarer folket vås for holde underholdningen vedlike. Anonymkode: 41971...45e 5
Helene1982 Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, jeg tror mange ser på KG først og fremst som et underholdningsforum og ikke et informasjons- eller behandlingsform. Så når ts skriver om plagene hun opplever med svigermor som stadig kommer på besøk og roter i skuffer og skap for å sørge for å lage perfekte brettekanter- Ja, da svarer folket vås for holde underholdningen vedlike. Anonymkode: 41971...45e Det er ingen som får betalt og få/ingen som har en utdannelse eller en kompetanse som kan gi behandling til anonyme mennesker på et forum. jeg er enig at det er underholdning/fritid – kategorimessig. Spørsmålet er om man blir underholdt av å trykke andre ned, fjase, røre i gryta, prøve å hjelpe, lytte eller diskutere på en seriøs måte.
Regnbuefisk Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 Jeg er enig, og synes det er så trist. Av og til så dukker det opp skikkelig gamle tråder, eller jeg får opp spm fra 10+ år tilbake når jeg googler et eller annet. Og der er tonen virkelig helt annerledes! Det er helt tydelig at stemningen har gått fra å være stort sett positiv, støttende og hyggelig, til å bli kverrulerende og kjip. Tror dette gjelder internet som helhet jeg da. Man ser de samme typene "skjerp deg 🙄" - svar overalt dessverre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå