Gå til innhold

Venn hadde liten og privat seremoni - inviterer nå til bryllupsfest 3 mnd senere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en kompis som giftet seg for 2-3 måneder tilbake, seremonien var liten og privat. Fikk høre om den i ettertid da han var på bryllupsreise. Vi var på det tidspunktet i ferd med å gå fra å være venner gjennom tidligere jobb til å henge iblant privat. Han er en fin fyr, men bet meg merke i noe som skjedde forleden. Han og konen inviterte til bryllupsfest, altså en privat sammenkomst. De fant meg ikke på Facebook, så hørte ingenting om det før han sendte en melding og spurte om jeg kommer på "dato". Dette får jeg melding om 5 dager før, festen er i morgen.

Jeg sier at jeg ikke har hørt noe om det. Han er skråsikker på at han har nevnt det (han har ikke det). Etter frem og tilbake viser det seg at siden de ikke fant meg på Facebook, ble det glemt frem til han nevnte det nå. Tenkte jaja, det er hyggelig med invitasjon. Så ser jeg skjermbilde av arrangementet: Her inviterer de til bryllupsfest uten servering og forespørsler om at de foretrekker pengegaver fremfor fysiske gaver. Må si at jeg opplever dette som frekt og har fått en sur smak i munnen av både han og invitasjonen. Siden vi kjenner hverandre profesjonelt føler jeg dette er litt kinkig. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 26cdd...805

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Si at siden du fikk innbydelsen så tett opptil selskapet, så har du allerede lagt planer som du ikke kommer fra. 

Anonymkode: c951e...921

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si at siden du fikk innbydelsen så tett opptil selskapet, så har du allerede lagt planer som du ikke kommer fra. 

Dette.

Inviterer man i selskap så beverter man gjestene. Så enkelt er det. Og da spesielt dersom man ber om gaver i tillegg. 🙈

Anonymkode: 1c495...6bf

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en kompis som giftet seg for 2-3 måneder tilbake, seremonien var liten og privat. Fikk høre om den i ettertid da han var på bryllupsreise. Vi var på det tidspunktet i ferd med å gå fra å være venner gjennom tidligere jobb til å henge iblant privat. Han er en fin fyr, men bet meg merke i noe som skjedde forleden. Han og konen inviterte til bryllupsfest, altså en privat sammenkomst. De fant meg ikke på Facebook, så hørte ingenting om det før han sendte en melding og spurte om jeg kommer på "dato". Dette får jeg melding om 5 dager før, festen er i morgen.

Jeg sier at jeg ikke har hørt noe om det. Han er skråsikker på at han har nevnt det (han har ikke det). Etter frem og tilbake viser det seg at siden de ikke fant meg på Facebook, ble det glemt frem til han nevnte det nå. Tenkte jaja, det er hyggelig med invitasjon. Så ser jeg skjermbilde av arrangementet: Her inviterer de til bryllupsfest uten servering og forespørsler om at de foretrekker pengegaver fremfor fysiske gaver. Må si at jeg opplever dette som frekt og har fått en sur smak i munnen av både han og invitasjonen. Siden vi kjenner hverandre profesjonelt føler jeg dette er litt kinkig. Hva tenker dere? 

Han høres ut som en ekte gniar, og at det er en ren tigge fest

Hadde ikke gidda

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glad for å høre at det ikke bare er jeg som er gammeldags. Han er en fyr som burde vite bedre. Jeg takket ja til invitasjonen før jeg så at de ønsket seg penger. Kan det eventuelt være noe å bare møte opp uten å ha med seg en gave? Hvis de sier noe på det gjør det meg særdeles lite å poengtere ut årsaken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eventuelt å ta med en konvolutt med et kort hvor det står "Dårlig stil å spørre etter penger". Regner med de ikke leser det før noen dager senere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er du sikker på at det ikke er servering? Hva er det som skal skje på denne bryllupsfesten da?

Anonymkode: 90974...8a3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at det ikke er servering? Hva er det som skal skje på denne bryllupsfesten da?

Anonymkode: 90974...8a3

De skriver at de serverer snacks. Ingen beverting utenom. Det er bare en vanlig fest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo bli akutt «syk» samme dag som «bryllupsfesten» er. Magesjauen kom bare kasta på. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelpe meg, og skjerpings! De har giftet seg og ønsker en fest som markering. De har bestemt at dette skal være uten mat, men med litt snacks. Holder med dem i dette. 
Han ønsker at du kommer, men har glippet på noe i forhold til invitasjoner, og spør oppriktig om du komme.

Hvorfor skal du boikotte selskapet?

Og hva med dere andre som oppfordrer til boikott!?! Her har det blitt gjort en feil, bær over med det. Kan skje alle! 
Og i tillegg henge seg opp i at det er fest uten middag!?! Gir meg over av (p)syke folk der ute! 

Anonymkode: d1866...a7e

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelpe meg, og skjerpings! De har giftet seg og ønsker en fest som markering. De har bestemt at dette skal være uten mat, men med litt snacks. Holder med dem i dette. 
Han ønsker at du kommer, men har glippet på noe i forhold til invitasjoner, og spør oppriktig om du komme.

Og hva med dere andre som oppfordrer til boikott!?! Her har det blitt gjort en feil, bær over med det. Kan skje alle! 
Og i tillegg henge seg opp i at det er fest uten middag!?! Gir meg over av (p)syke folk der ute! 

En fest er helt OK. Problemet er at de tigger etter penger. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du kan jo bli akutt «syk» samme dag som «bryllupsfesten» er. Magesjauen kom bare kasta på. 

Eller bare si du fikk corona. Mange som får det i disse dager. 

Anonymkode: b8057...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kan det eventuelt være noe å bare møte opp uten å ha med seg en gave? Hvis de sier noe på det gjør det meg særdeles lite å poengtere ut årsaken. 

Ja. Men hvis du likevel vil sikre deg at ingen kan si du kom tomhendet, så ta med en flaske vin og et kort. 

Eller meld tilbake og meld avbud, si du hadde feilkommunisert med kjæresten eller har fått sommersnue.  

Anonymkode: 4ea5e...5bf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Saken er at de inviterer til en svært enkel fest lang tid etter det lille, private bryllupet og ber om penger. 

Det virker bare gnient og rart. Hvis de hadde hatt festen i forbindelse med bryllupet og servert enkel mat, er det ingen som hadde reagert. Eller hvis de hadde arrangert festen på dette tidspunktet og bare servert snacks, men IKKE poengtert at de ønsker seg penger, det hadde også vært ok.

Nå virker det bare som at de i ettertid har kommet på at de har gått glipp av inntjeningspotensialet ved et lite, privat bryllup, eventuelt fått et akutt behov for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er pengeinnsamling, hadde lett droppet det. Si at du ikke er iform og kos deg heller hjemme.

Ev. kan du følge den gamle skikken å gi gave i samme verdi som et kuvert. Så vipps en 50-lapp, det er nok til og med mer enn hva denne snacken koster pr. pers.

Anonymkode: aeb6e...89f

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det at de ønsker seg penger over gaver, betyr ikke at du måå gi de penger! Ta med en flaske congnac eller en god vin, og et fint kort. 

Jeg kjenner mange som har giftet seg i hemmelighet, for så å feire det mye senere, og det er helt greit det! Noen er mer opptatt av å gifte seg raskt av forkjellige grunner, og ikke har tid eller krefter til å lage et stort selskap der og da, så de inviterer inn senere. Har heller aldri oppleved at noen har klaget over gavene/pengene de fikk, eller at de ikke fikk gaver av en person (med minderst det var foreldrene eller søsken) de fleste er bare fornøyd med oppmerksomheten. 

Og det med at du ble glemt i invitasjonen er noe som faktisk ofte kan skje. Han tenker alle er invitert, og når han da for 5 dager siden gikk igjenom hvem som kommer så fant han ikke deg der, og da var han helt sikert rask med å sende deg en melding.  

De har lyst på en fest og markering av ekteskapet. 

Ikke ta alt på den verste måten som halvparten av kg gjør 🙄

Anonymkode: 18421...e27

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 2.12):

Jeg og har hatt slik fest, men ga beskjed at selv om det var en etterfeiring så var eneste gaven vi ønsket at de kom

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Herregud. Fest med snacks? Her hadde jeg tatt med en familiepose potetgull og 2 japp. En sekserne små grønne, så blir stemninga topp. Ta med en konvolutt med nøkkel i og si du misforstod og trodde det var « nøkkelfest».  Er du heldig er bruden med på spøken👌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2022 at 2:12 AM, AnonymBruker said:

Dette er en tiggefest. Regner med du har holdt en selv siden du blir så oppbrakte

Anonymkode: 76940...2c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 1.26):

Glad for å høre at det ikke bare er jeg som er gammeldags. Han er en fyr som burde vite bedre. Jeg takket ja til invitasjonen før jeg så at de ønsket seg penger. Kan det eventuelt være noe å bare møte opp uten å ha med seg en gave? Hvis de sier noe på det gjør det meg særdeles lite å poengtere ut årsaken. 

Ta med en blomst eller konfekt.

Anonymkode: f9186...928

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...