AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hei, jeg trenger råd fra noen som har vært i en lignende situasjon eller har erfaring. Venninden min eier et hus og har ett barn med samboern sin som leier hos henne. Så de bor sammen. Han er ugrei mot henne og har vært dette lenge nå. Hun gråter til meg fordi han er utro men hun har så mye å tenke på. Dattern er sovidt ett år gammel, huset er et totalt oppussingsprosjekt og hun må gjøre alt. Hun har ikke råd til å betale lånet når han flytter ut og hun kjenner på veldig mye motstand. Hun gråter mye og sa hun bare vil gi opp. Jeg har ikke barn og har aldri vært i en lignende situasjon. Alt jeg sier til henne er at dette kommer til å ordne seg, selvom det føles tungt og umulig nå. Jeg vet ikke hva mer jeg kan si til henne, noen som har erfaring ? Hva kan jeg hjelpe med? Jeg føler meg så hjelpesløs. Hva ville dere likt å hørt i en slik situasjon som ikke er gjentakelse av «det ordner seg» Han har alkoholproblem som ikke er kjent. Og hun er redd for at han bare tar barnet med seg plasser uten å si ifra (det kan han finne på å gjøre) eller at han får noe form for foreldrerett etter det blir slutt. Hva skal hun gjøre med huset? Har dere tips til hvem man kan ringe angående slikt? takk på forhånd -bekymret venninde Anonymkode: af50a...d24
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Hvordan hadde venninnen din råd til å bo der før han flyttet inn da? Hun har jo ikke så mye annet valg enn å kaste han ut. Anonymkode: 575eb...333
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan hadde venninnen din råd til å bo der før han flyttet inn da? Hun har jo ikke så mye annet valg enn å kaste han ut. Anonymkode: 575eb...333 Hun hadde egenkapital og han betala leie hver måned, de har på en måte kjøpt sammen, uten at han eier noe. Så det er som å eie sammen og begge betaler likt, men huset står på henne og han kan flytte når som helst. Anonymkode: af50a...d24
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun hadde egenkapital og han betala leie hver måned, de har på en måte kjøpt sammen, uten at han eier noe. Så det er som å eie sammen og begge betaler likt, men huset står på henne og han kan flytte når som helst. Anonymkode: af50a...d24 Men hun fikk lån alene? Da har jo banken regnet ut at hun klarer å betjene lånet alene så da må hun kutte ned på noen utgifter. Anonymkode: 575eb...333 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hun fikk lån alene? Da har jo banken regnet ut at hun klarer å betjene lånet alene så da må hun kutte ned på noen utgifter. Anonymkode: 575eb...333 Jeg vet ikke helt hva, eller hvordan.. så dypt ble jeg ikke informert om økonomien/bankens beslutninger. Og det har heller ikke betydning akkurat nå. Jeg lurte på hva man kunne si for å trøste og hva som eventuelt kunne hjelpe i slike situasjona. Anonymkode: af50a...d24
GammelKaktus Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Du kan jo ikke gjøre så mye som trøster, det må gå sin gang. Det du kan gjøre er å stille opp og hjelpe til med barnet om hun trenger å gå på diverse møter og ordne opp i ting. Det setter hun nok pris på for jeg regner ikke med barnet er i barnehage ennå? Uansett så tenker jeg praktisk hjelp er det beste du kan bidra med nå. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Har de en privat kontrakt som sier at han også er deleier av huset siden han betaler leie til henne? Går du ikke lei av slike venninner som det alltid er noe med? Anonymkode: d4142...56d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei, jeg trenger råd fra noen som har vært i en lignende situasjon eller har erfaring. Venninden min eier et hus og har ett barn med samboern sin som leier hos henne. Så de bor sammen. Han er ugrei mot henne og har vært dette lenge nå. Hun gråter til meg fordi han er utro men hun har så mye å tenke på. Dattern er sovidt ett år gammel, huset er et totalt oppussingsprosjekt og hun må gjøre alt. Hun har ikke råd til å betale lånet når han flytter ut og hun kjenner på veldig mye motstand. Hun gråter mye og sa hun bare vil gi opp. Jeg har ikke barn og har aldri vært i en lignende situasjon. Alt jeg sier til henne er at dette kommer til å ordne seg, selvom det føles tungt og umulig nå. Jeg vet ikke hva mer jeg kan si til henne, noen som har erfaring ? Hva kan jeg hjelpe med? Jeg føler meg så hjelpesløs. Hva ville dere likt å hørt i en slik situasjon som ikke er gjentakelse av «det ordner seg» Han har alkoholproblem som ikke er kjent. Og hun er redd for at han bare tar barnet med seg plasser uten å si ifra (det kan han finne på å gjøre) eller at han får noe form for foreldrerett etter det blir slutt. Hva skal hun gjøre med huset? Har dere tips til hvem man kan ringe angående slikt? takk på forhånd -bekymret venninde Anonymkode: af50a...d24 når troll mor har lagt sine elleve små troll Anonymkode: 6dffa...654
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har de en privat kontrakt som sier at han også er deleier av huset siden han betaler leie til henne? Går du ikke lei av slike venninner som det alltid er noe med? Anonymkode: d4142...56d Nei, men trur han er med-låner eller hva det heter. Men de har ingenting av kontrakt i mellom seg.. hva mener du? Alltid noe med? Anonymkode: af50a...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå