AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Har dere lest noen bøker, som dere synes at alle burde lese? Hvilke?😊 Anonymkode: c856c...0f9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Nei, jeg har faktisk ikke lest en bok jeg synes alle burde lese. Fordi folk er så forskjellige at jeg tror at mange av dem jeg tenker hadde hatt godt av å lese boka ikke hadde klart å få noe ut av den. Anonymkode: 8eeec...aa0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 For en del år siden ville jeg ha sagt «Tjenerinnens beretning» av Margaret Atwood. Jeg leste den for sikkert 20 år siden, og den var en stor vekker for meg med tanke på samfunnsutvikling og politisk bevissthet. Men nå har den jo blitt laget tv-serie av, som «alle» har sett (Handmaid’s tale), og som attpåtil mer eller mindre ødela det samfunnskritiske perspektivet som kommer så godt frem i boken. Anonymkode: 0817b...af3 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: For en del år siden ville jeg ha sagt «Tjenerinnens beretning» av Margaret Atwood. Jeg leste den for sikkert 20 år siden, og den var en stor vekker for meg med tanke på samfunnsutvikling og politisk bevissthet. Men nå har den jo blitt laget tv-serie av, som «alle» har sett (Handmaid’s tale), og som attpåtil mer eller mindre ødela det samfunnskritiske perspektivet som kommer så godt frem i boken. Anonymkode: 0817b...af3 Jeg synes da serien er bra samfunnskritisk? En av de tingene jeg liker ved den. Anonymkode: 8eeec...aa0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes da serien er bra samfunnskritisk? En av de tingene jeg liker ved den. Anonymkode: 8eeec...aa0 Ikke i nærheten av like mye substans i tv-serien, sammenlignet med alt som kommer frem i boka. Anonymkode: 0817b...af3 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Slik blir du husets herre: kunsten å holde hjemmet i orden av renessansemannen Jon Almaas. Anonymkode: dafcd...8ff 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 I morgen var jeg alltid en løve Anonymkode: 7f649...5d1 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 “Rich dad poor dad” er absolutt en bok jeg mener angår de aller fleste. Den boka har endret den økonomiske tankegangen til svært mange. Den satt i hvert fall meg på vei til å bli økonomisk uavhengig i tidlig alder. Anonymkode: e6f2f...ba6 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 A hope more powerful than the sea. Anonymkode: 5cc0c...84d 1
Mezzosoprena Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For en del år siden ville jeg ha sagt «Tjenerinnens beretning» av Margaret Atwood. Jeg leste den for sikkert 20 år siden, og den var en stor vekker for meg med tanke på samfunnsutvikling og politisk bevissthet. Men nå har den jo blitt laget tv-serie av, som «alle» har sett (Handmaid’s tale), og Desto viktigere er det vel at alle leser boka da? 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 Jeg er veldig glad i bøker som faller inn under leksikon og den slags. Kilder til informasjon jeg ser på som relevant for min interesse er for eksempel Medisinplanter i Norge, av Rolv Hjelmstad. Han har også et fantastisk gratis leksikon på nettet som gjenspeiler bokens innhold. → http://rolv.no Anonymkode: 1c4b4...4a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): “Rich dad poor dad” er absolutt en bok jeg mener angår de aller fleste. Den boka har endret den økonomiske tankegangen til svært mange. Den satt i hvert fall meg på vei til å bli økonomisk uavhengig i tidlig alder. Anonymkode: e6f2f...ba6 Den har jeg hørt mye om! Anonymkode: c856c...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 Fra forbud til fornuft - Arild Knutsen 👌 Anonymkode: 5f633...b7d 1
Anonymburker Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 Leser lite skjønnlitterært, men mest fagbøker av forskjellige slag.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 "Jeg tror nok du skjønner det sjøl" ,om Christoffer som ble mishandlet til døde. En sterk bok, men nyttig. "To historier, èn sannhet" om Baneheia. "Mamma er trygda" av Mimìr Kristiansson "Min historie" Abid Raja. Den ligger ute som lydbok flere steder. Anonymkode: c0d3c...fbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå